Nye partnervirksomheder

Nyheder • 14/05/2022

Den traditionelle sælger er død – mød den nye sælger

Morten Junge

Torsdag den 2. juni inviterer Fynsk Erhverv de fynske virksomheder til salgsseminar, hvor alle interesserede kan blive klogere på, hvordan de styrker salgsprocesserne i deres virksomhed.

Og ifølge Morten Junge fra Let’s Change Sales, der er en af de tre specialister, der deler ud af sin viden på dagen, så er der nok at tage fat på.

”Udviklingen går utrolig stærkt i disse år, og vi møder mange virksomheder, der står i et vadested, hvor de ikke rigtigt ved, hvordan de skifter spor og løfter salgsorganisationen til et nyt niveau. Vi vil gerne vise dem, hvad man kan tage fat i af tools og ledelsesværktøjer, der kan hjælpe virksomhederne med at komme videre.  Og vise hvad andre salgsledere gør for at løfte niveauet,” fortæller Morten Junge.

”Den traditionelle sælger er død i dag.

Kunderne undersøger i forvejen en hel masse ting på internettet selv, og derfor drejer det sig ofte om at give kunderne den inspiration, sparring og rådgivning, som de mangler for at træffe endnu bedre beslutninger. Kunderne skal se salgskonsulenten som en medspiller – og begge skal gerne have succes. Derfor handler en del af strategien om, at man igennem interaktive værktøjer kan gøre det nemmere at være god i salgsdialogen, og det vil man også få belyst med cases på vores seminar,” lover Morten Junge.

På seminaret kommer tre specialister, som, foruden Morten Junge, også tæller Jens Løgstrup Poulsen fra Navitas samt Niels Holme fra Mosano. De vil også hjælpe de fremmødte med at identificere salgsteamets styrker og svagheder, så organisationen kan sætte det stærkeste hold i forhold til den enkelte kunde.

”Det er ikke alle sælgere, der er ens, og derfor er der meget at vinde ved at udnytte den enkelte persons styrker.

På den måde sikrer man, at man har de rette kompetencer til at følge virksomhedens salgsstrategi, og samtidig kan ansvarsområderne uddelegeres, så holdopstillingen giver mest mening,” konstaterer Morten Junge videre.

Et marked i evig forandring

En af deltagerne på det kommende seminar er Claes Bastrup, som er salgs- og marketingmanager ved PKM A/S, der er et af Danmarks største gartnerier.

I forvejen er branchen for salg af potteplanter noget svingende, og i den forbindelse har coronakrisen og Ruslands invasion af Ukraine ikke gjort noget godt.

Claes Bastrup, Gartneriet PKM A/S

“Alt fra prisniveau til efterspørgsel ændrer sig fra dag til dag, og der er er ingen, der kan spå om udviklingen i forbrugsmønstrene. Forbrugerne ved det ikke engang selv,” siger Claes Bastrup, der gerne vil have fyldt sin værktøjskasse op:

“Jeg har meldt mig til seminaret for at få indspark til, hvordan man håndterer situationen og salget i andre brancher – og måske få nogle trips og tricks med hjem.

Det kan også være, at vi kan få en debat omkring salg, og hvordan andre navigerer i markedet.”

_________________________________________________

Vil du også deltage i salgsseminaret? Læs mere og tilmeld dig her – sidste tilmeldingsfrist er d. 1. juni

Erhvervsnetværk giver værdifuld sparring i hverdagen

Fynske erhvervsledere sparrer og debatterer i fortrolige fora i Fynsk Erhvervs netværksgrupper. Bloomits Claus Lethenborg er ikke i tvivl om, at han er blevet klædt på til at træffe bedre beslutninger for sin virksomhed.

Fynske virksomheder holder øje med udviklingen i Kina

Mens de fleste danskere ikke længere skænker Covid-krisen mange tanker i deres hverdag, er situationen uændret kaotisk i forhold for virksomheder med kinesiske forbindelser.

Ledelseskonference: Den attraktive arbejdsplads

Den 5. oktober inviterer Fynsk Erhverv og UCL til Ledelseskonference: den attraktive arbejdsplads, hvor Christian Ørsted fortæller om, hvordan det aktuelle begreb om psykologisk tryghed kan være en af løsningerne på ledelses- og fastholdelsesproblematikkerne.

Kloakmester: Man skal ikke frygte akademikerne

Den familieejede kloakmestervirksomhed R. Hansen & Søn kører på fjerde generation, og kan i år fejre 100-års jubilæum. Trods den lange historie er kloakmesteren alt andet end traditionel og gammeldags i sin tilgang til faget. Dels er Gitte Zimmermann en af meget få kvindelige kloakmestre i Danmark med egen virksomhed, dels er hun meget glad […]

Bliv klogere på Tyskland og lær det bedste vinområde i Tyskland at kende

De danske virksomheder har gode muligheder for at komme ind på det tyske marked. Ifølge virksomhedskonsulent, Sandra Neelmeyer, er der et stort potentiale indenfor digitale løsninger, hvor de skandinaviske lande er langt foran sammenlignet Tyskland.

Små skridt til stærke resultater ved øget fokus på ansvarlighed

I disse år stiger kravene til ansvarlighed, transparens og dokumentation for både store og små virksomheder. Derfor sætter Fynsk Erhverv og Lise Bendix fra STRONG SMALL STEPS fokus på emnet den 23. august. Vi har talt med Lise Bendix om bl.a. vigtigheden af at stille skarpt på ansvarlighed i virksomhederne.

Møde med transportministeren giver grund til optimisme på Fyn

Den fynske infrastruktur står højt på Fynsk Erhvervs politiske dagsorden. Derfor har vi netop været forbi transportminister Trine Bramsen for at sikre et fortsat stærkt fokus på de fynske vejprojekter og broafgifterne over Storebælt.

God sommer fra Fynsk Erhverv

Vi ønsker hele det fynske erhvervsliv en god sommer. Vi står selvfølgelig klar til at hjælpe dig på Albani Torv 4, 5000 Odense C. I juni, juli og august holder eksportkontoret åbent: Mandag til torsdag fra kl. 10-14 og fredag fra kl. 10-13. Vi står også klar til at hjælpe dig på tlf: 66 14 47 14 eller mail: info@fynskerhverv.dk og eksport@fynskerhverv.dk

Lederes tilstedeværelse på sociale medier er en vigtig opgave

Synlighed er vigtigt. Vi ved, at når kunderne skal vælge leverandør og produkter er kendskab vigtigt. Vi ved, at det er nemmere at tiltrække medarbejdere, når man har et stærkt brand. Men i 2022 er det ikke nok at virksomheden kommunikerer. Enhver leder i 2022 skal kommunikere – internt som eksternt. I artiklen kommer kommunikationsrådgiver Julie Lindegaard med en række gode råd til, hvordan du gør.

Tour de France-festen vil sætte sit tydelige præg på Fyn

Den 1. juli rammer det legendariske cykelløb Tour de France Danmark. På andendagen afsluttes etapen i Nyborg og tusindvis af fynboer kommer til at mærke den gule feber. Optakten mærker man særligt i hotelbranchen, hvor Nyborg nu melder fuldt booket og øvrige hoteller på Fyn følger trop.

Virksomheder skal slås for lærlingene

Der har i årenes løb været mange eksempler på, at lærlingene på erhvervsuddannelserne har måttet kigge langt efter lærepladser. I dag er problemet det modsatte, og ifølge Lars Bregnehøj, der er direktør på Syddansk Erhvervsskole, vil udfordringen for virksomhederne blive endnu mere markant i de kommende år.

Bæredygtig fynsk virksomhed med eksportdrømme

Den fynske virksomhed Biotrans Nordic tilbyder løsninger inden for håndtering og genanvendelse af organisk affald, og har i det seneste år haft en øget efterspørgsel på ca. 25 procent. Dermed er der for alvor gang i hjulene igen efter en ufrivillig opbremsning grundet Covid-19.