Nye partnervirksomheder

Tour de France-festen vil sætte sit tydelige præg på Fyn

Den 1. juli rammer det legendariske cykelløb Tour de France Danmark. På andendagen afsluttes etapen i Nyborg og tusindvis af fynboer kommer til at mærke den gule feber. Optakten mærker man særligt i hotelbranchen, hvor Nyborg nu melder fuldt booket og øvrige hoteller på Fyn følger trop.

Virksomheder skal slås for lærlingene

Der har i årenes løb været mange eksempler på, at lærlingene på erhvervsuddannelserne har måttet kigge langt efter lærepladser. I dag er problemet det modsatte, og ifølge Lars Bregnehøj, der er direktør på Syddansk Erhvervsskole, vil udfordringen for virksomhederne blive endnu mere markant i de kommende år.

Den traditionelle sælger er død – mød den nye sælger

Mandag den 2. juni byder Fynsk Erhverv på gratis seminar, hvor alle interesserede kan blive klogere på, hvordan de styrker salgsprocesserne i deres virksomhed. Og ifølge Morten Junge fra Let’s Change Sales, der er en af de tre specialister, der deler ud af sin viden på dagen, så er der nok at tage fat på.

Bæredygtig fynsk virksomhed med eksportdrømme

Den fynske virksomhed Biotrans Nordic tilbyder løsninger inden for håndtering og genanvendelse af organisk affald, og har i det seneste år haft en øget efterspørgsel på ca. 25 procent. Dermed er der for alvor gang i hjulene igen efter en ufrivillig opbremsning grundet Covid-19.

Det gode brand er en fælles opgave

De fynske virksomheder har et fælles ansvar, når det drejer sig om at lokke ny arbejdskraft til øen - nemlig at fortælle de gode historier om Odense og Fyn. Det mener koncernchef i 3C Groups, Niels Thorborg, der deltog i Small Great Nations roadshow tidligere i maj, der skulle belyse lokale styrker og udfordringer i forhold til den grønne omstilling, og ikke mindst at diskutere, hvordan regionen tiltrækker de mennesker, der skal til for at løfte opgaven

Lederes tilstedeværelse på sociale medier er en vigtig opgave

Synlighed er vigtigt. Vi ved, at når kunderne skal vælge leverandør og produkter er kendskab vigtigt. Vi ved, at det er nemmere at tiltrække medarbejdere, når man har et stærkt brand. Men i 2022 er det ikke nok at virksomheden kommunikerer. Enhver leder i 2022 skal kommunikere – internt som eksternt. I artiklen kommer kommunikationsrådgiver Julie Lindegaard med en række gode råd til, hvordan du gør.

Digitalisering og e-handel skaber vækst i fynske virksomheder

Da Fynsk Erhverv tirsdag den 17. maj indtog scenen i Odense Sommerrevys telt stod programmet på fremtidens marked gennem digitale løsninger. I dagens anledning var der inviteret tre gæster, der har oplevet stor digital succes samt moderator Julie Lindegaard.

Digitalisering åbner internationalt marked på vid gab for Dinex

MIDDELFART: Da Middelfart-virksomheden Dinex i januar 2020 lancerede nyt website og en helt nyetableret e-handelsløsning, havde ingen i huset turdet drømme om, hvor god en idé, det skulle vise sig at være.

Fynsk eksport til hele verden trods forhindringer

Trods mange forhindringer de senere år med bl.a. en verdens omspændt epidemi, spærring af Suez-kanal, stigende råvarepriser, forsinkede leverancer og nu krig i Ukraine, så eksporterer de fynske virksomheder fortsat i stor stil til hele verden.