Nyheder • 06/10/2023

40 fynske erhvervsledere besejrede Mont Ventoux

Et pilskaldet bjerg under en bagende septembersol levede op til forventningerne, da Fynsk Erhvervs netværksgruppe Business Challenge Cykling i begyndelsen af september besejrede årets ultimative udfordring i Provence.

Det legendariske bjerg, der historisk har lagt asfalt til både triumfer og tragedier, viste sig at være akkurat lige så stejlt, lige så opslidende og lige så uforglemmeligt smukt som deltagerne i det fynske erhvervsnetværk havde fantaseret om undervejs på de mange timers træningsforberedelser hjemme på Fyn.

Det kræver gode ben og jernvilje at slide sig op på toppen af Mont Ventoux. Kim Aage Nielsen Birkerød besidder begge dele og besejrede kæmpen i Provence.

Hver og én i netværksgruppen måtte sande, at det både kræver gode ben, jernvilje og en god håndfuld sukker-gel at holde drev i racercyklen hele vejen fra bunden af bjerget til det legendariske toppunkt i 1908 meters højde. Men hver og en af de 40 netværksmedlemmer på turen klarede også den ondsindede udfordring.

Blandt dem en af debutanterne i det cyklende erhvervsnetværk, administrerende direktør i Guldfeldt Gruppen, Kim Aage Nielsen Birkerød.

Som tidligere triatlet er den 62-årige direktør og major i reserven på ingen måde uvant med at bide tænderne sammen og klare ekstreme udfordringer. Men Mont Ventoux bed fra sig, erkender han efter den veloverståede tur i højder, der adskiller sig markant fra fynske bakker.

“Det var en hård tur. Jeg fik ondt i ryggen og måtte af cyklen to-tre gange på vej op. Men der var kun en vej: fortsæt op. Så jeg klarede bjerget på min stædighed,” forklarer direktøren, der allerede under forårets forberedelser til udfordringen i Provence erfarede, at det kan koste både, blod sved og… en stribe brækkende ribben at sætte sig i sadlen på en racercykel.

Et splitsekunds uopmærksomhed kostede en tur i asfalten og to måneders pause fra cyklen og netværket, mens knogler helede og kroppen blev klar til at genoptage de faste netværksture på to hjul. Uheldet satte ham tilbage i træningen, men rokkede aldrig ved målet om at nå toppen på Mont Ventoux.

Godt 3000 kilometer har Kim Aage Nielsen Birkerød sat ind på træningskontoen siden årsskiftet. I samme periode er der raslet 12 kilo af kampvægten. Og målet er, at der skal smides endnu 12 inden næste års udfordring med Business Challenge. Selv om målet for erhvervsnetværkets udfordring i 2024 endnu ikke er

Det er ikke uvant for Kim Aage Nielsen Birkerød at sætte sig mål og forfølge dem. Den 62-årige fynbo er direktør for entreprenørvirksomheden Guldfeldt Gruppen med 330 ansatte. 

offentliggjort, så er Kim Aage Birkerød Nielsen klar på en ny sæson.

“Der er flere ting, der trækker. Dels er jeg drevet af at sætte mig mål, der udfordrer mig fysisk.”

Men lige så vigtigt er det, at jeg på cykelturene og virksomhedsbesøgene knytter bånd, der også kan blive til arbejdsmæssige relationer. Dem vil jeg gerne bygge videre på, fordi det er inspirerende at være sammen med andre om at forfølge mål.

“Både som privatperson og som direktør for en dynamisk entreprenørvirksomhed,” siger Kim Aage Nielsen Birkerød.

Hvor han og netværket sætter kursen mod næste år, annonceres i løbet af november.

Kick-off til Business Challenge Cykling 2024 finder sted ved Fynsk Erhverv 7. december.

Læs mere og tilmeld dig arrangementet her

 

 

E-handelskonference: Brugeren skal i centrum

Ved 2024-udgaven af Den Fynske E-handelskonference, der er arrangeret i samarbejde mellem e-handelsvirksomheden Hesehus og Fynsk Erhverv, var der i tidens ånd masser af AI på programmet, men nok så gennemgående var det, at de teknologiske landvindinger skal ske med fokus på forbrugeren, hvis investeringerne skal give mening.

Familievirksomhed forbereder sig på miljøkrav i god tid

Mens byggevirksomheden Poul Rasmussen endnu ikke er undlagt lovkravet om bæredygtighedsrapporteringen, så er virksomheden godt i gang med at klæde sig på til den bæredygtige dagsorden. Derfor har familievirksomheden tilmeldt sig vores ESG-Netværk for at være klar til fremtidige krav fra både stat, kunder og institutioner. 

Brain Boost: Ikke alle indtægter skaber samme værdi

Da softwarehuset Ecreo og Fynsk Erhverv i fællesskab afholdte seminaret "Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens i en uforudsigelig tid" var Odense-virksomheden Flexbuy Technologies repræsenteret blandt deltagerne i form af Jacob Brage. Og han forlod Alfred og Kamilla, hvor arrangementet blev afholdt, i opløftet tilstand.

Gislev Rejser: Fra familievirksomhed til del af stor koncern

Den fynske rejsevirksomhed Gislev Rejser har gennem de senere år været gennem en betydelig transformation. Ifølge administrerende direktør Niels Ravn Eriksen har både det nye ejerskab og flytningen været med til at styrke virksomhedens profil og synlighed, og samtidig har samarbejdet med Aller-koncernen hurtigt vist sig at skabe værdi.

Familievirksomhed forbereder sig på miljøkrav i god tid

Mens byggevirksomheden Poul Rasmussen endnu ikke er undlagt lovkravet om bæredygtighedsrapporteringen, så er virksomheden godt i gang med at klæde sig på til den bæredygtige dagsorden. Derfor har familievirksomheden tilmeldt sig vores ESG-Netværk for at være klar til fremtidige krav fra både stat, kunder og institutioner. 

Brain Boost: Ikke alle indtægter skaber samme værdi

Da softwarehuset Ecreo og Fynsk Erhverv i fællesskab afholdte seminaret "Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens i en uforudsigelig tid" var Odense-virksomheden Flexbuy Technologies repræsenteret blandt deltagerne i form af Jacob Brage. Og han forlod Alfred og Kamilla, hvor arrangementet blev afholdt, i opløftet tilstand.

Brug din stemme på et stærkt EU

Når der søndag, den 9. juni er valg til Europa-Parlamentet i Danmark, er det vigtigt, at vi alle gør brug af vores demokratiske ret og sætter vores kryds på stemmesedlen. Det skaber en grønnere fremtid og styrker den enkelte virksomhed, det enkelte land - og den europæiske union. Tak fordi du bruger din stemme.

Fynsk logistikgigant krydser fingre for bedre forbindelser til motorvejsnettet

Den familieejede logistikvirksomhed Alex Andersen Ølund A/S forventer efter en årrække med særdeles solide regnskaber, at de kommende år byder på flere udfordringer og mere usikkerhed i markedet. Men ikke desto mindre er stemningen på direktionsgangen på Logistikvej i Odense fortsat høj, og listen over nye initiativer bliver ikke kortere. “2024 bliver et overgangsår, hvor […]

Damixa skruer op for den digitale tilstedeværelse

På Den Fynske E-handelskonference den 21. maj sætter Damixas Brand og Marketing Manager, Anna Trojel, ord på den digitale rejse, der skal føre Damixa helt up to date.

Optimisme at spore i det fynske erhvervsliv

De fynske virksomheder er sunde og robuste, og de fleste er ved at indfinde sig i den nye virkelighed med stigende tempo og kompleksitet. Det viser vores nyeste temperaturmåling i det fynske erhvervsliv, der giver en stærk tro på fremtiden.

Skru op for resiliensen og få en bedre forretning

Når Fynsk Erhverv den 23. maj i fællesskab med Ecreo inviterer til fællesseminar, vil de fremmødte gå hjem med konkrete værktøjer, der skal inspirere til at forbedre kundeoplevelsen og øge virksomhedens værdi ved at skærpe det strategiske fokus. Det lover Michael Nørregaard Wilkens, der er executive advisor i den internationale rådgivningsvirksomhed Strategyzer og oplægsholder på […]

Viden til Vækst: Gode teams har psykologisk tryghed

Den 12. september inviterer vi i samarbejde med LearnX til erhvervskonference, hvor du bl.a. kan møde ledelsesrådgiver Christian Ørsted, der sætter fokus på, hvordan psykologisk tryghed kan løfte medarbejderne markant. Vi har forinden været i dialog med Christian Ørsted, der løfter lidt af sløret for sit oplæg. Husk, at du som partnervirksomhed får 50% rabat på billetprisen.