Nyheder • 16/04/2015

Nyt medlem: “Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere”

RR Marketing er nyt medlem af Fynsk Erhverv. Virksomheden startede for fire år siden og leverer mødebooking, telefonsalg, markedsundersøgelser og rådgivning. “Jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder,” fortæller Jørgen Stig Bårris, adm. direktør i RR Marketing. 

Jørgen Stig Bårris har en fortid som én af de første medarbejdere i Sonofon, som landedirektør for LG Electronics i Danmark, som salgschef i en lang række virksomheder og som selvstændig konsulent. For to år siden blev han administrerende direktør i det odenseanske firma RR Marketing, der blev startet op af Rikke Marie Hansen.

– Rikke var en succesfuld iværksætter, som var, og er, helt uovertruffen til salg, men hun havde efterhånden brug for hjælp til at taklerr2 stadig flere kunder og ansatte, så hu hentede mig ind som først konsulent og sidenhen direktør, fortæller Jørgen Stig Bårris.

RR Marketing leverer mødebooking for virksomheder, telemarketing, markedsundersøgelser og rådgivning. Mødebooking står for ca. 60 procent af omsætningen, og virksomheden fordoblede den samlede omsætning sidste år alene.

– Vi skiller os ud fra vores konkurrenter på kvalitet, og på at vi har flere ben at gå på. Vi kan tilbyde vores kunder flere forskellige ydelser på én gang, og vi sigter bevidst efter at få langvarige kunderelationer. De fleste firmaer i vores branche ansætter studerende på korte kontrakter, som afhænger af, hvor mange kunder de har lige nu. Vi forsøger at oplære professionelle medarbejdere, som kan lære faget ordentligt, og få at få den stabilitet har vi brug for trofaste kunder, siger Jørgen Stig Bårris.

Første fynske kunde
RR Marketing er en virksomhed i kraftig vækst, men deres kunder kommer fortrinsvis fra Jylland og Sjælland. Først for nylig fik de deres første fynske kunde.

– Ja, det er lidt pudsigt, men vores branche lider generelt under en del fordomme, og disse er måske stærkere på Fyn, for det ligner heller ikke, at vores fynske konkurrenter har mange kunder her på øen. Jeg kommer selv fra andre brancher, og jeg havde da også mine tanker om telemarketing, da jeg blev ansat, men jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder, fortæller Jørgen Stig Bårris, og fortsætter:

– Vi skal på troværdig og saglig vis fremstå som virksomhedernes forlængede arm. Kun på den måde kan vi booke relevante møder for dem og sælge ordentligt for dem, og vi skal også kende virksomheden godt for at kunne rådgive dem ordentligt. Mange fynske virksomheder ved måske ikke, hvor mange penge de kan spare ved at hyre os til at lave deres kontaktopsøgende arbejde for dem.

RR Marketing har kunder fra vidt  forskellige brancher: fra affaldshåndtering til luftfoto og digitale kirkebøger.

Fynboer sælger godt
Telemarketing er et fag, der kræver et bestemt håndelag. Tydelig diktion og behagelig stemmeføring er et plus, og så har en fynsk beliggenhed en særlig fordel.

– Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere. Sådan er det faktisk. En ærkekøbenhavner ville have svært ved at sælge til kunder i Lemvig og den anden vej ryndt, men den fynske dialekt bliver taget godt imod over hele landet, forklarer Jørgen Stig Bårris, der selv har vestjyske aner, men er bosat på Fyn med sin fynske kone.

Hesehus: Vil vinde hele verden med brugerdreven innovation af teknologierne som løftestang

Interview med Lars Hedal, administrerende direktør i Hesehus For 22 år siden var det ikke mange, der så mulighederne indenfor digitalisering og tech – eller EDB, som det blev kaldt dengang. Men det gjorde det nystiftede e-handelshus Hesehus. Medstifter og administrerende direktør Lars Hedal fortæller, at virksomheden fra starten havde en målsætning om at skabe […]

BG Burcharth i 100 år: Fra smøreolie til CO₂-fangst og grøn innovation

BG Burcharth er en af pionererne inden for bæredygtige løsninger, og virksomheden arbejder målrettet på at forblive aktuelle i et hurtigt skiftende marked. Men under den moderne facade ligger der en historie, der strækker sig tilbage til 1924, hvor BG Burcharth blev grundlagt i en baggård i Odense som leverandør af olie og smøreudstyr til byens værksteder.

USA’s nye verdensorden: Trusler og muligheder for fynske virksomheder under Trump

Efter nyhedsbureauet APs udmelding om, at Donald Trump har vundet det amerikanske præsidentvalg, står verden over for en betydelig omvæltning, mener tidligere forsvarschef Peter Bartram. Den 21. november kommer Peter Bartram til Fynsk ErhvervsTopmøde, hvor han deler sin viden og erfaringer om, hvad den nye globale verdensorden har af betydning for de fynske virksomheder.

HJHansen Recycling Group: Bæredygtighed som katalysator for god forretning

Interview med administrerende direktør Mogens Bach Christensen Bæredygtighed er på ingen måde et nyt koncept for HJHansen Recycling Group. Faktisk ligger det i virksomhedens DNA, forklarer administrerende direktør Mogens Bach Christensen. Siden 1880’erne har virksomheden arbejdet med cirkulær økonomi og et ansvarligt forbrug af ressourcer ved at opkøbe, forarbejde og videresælge hestesko, klude og ben […]

Integris Composites: Konkurrence styrker innovationen

VISSENBJERG: Integris Composites (Integris) er et fynsk ingeniør- og designhus med dybe rødder i det fynske, idet virksomheden oprindeligt udspringer fra det A.P. Møller-ejede Roulund. Virksomheden har gennem årene opbygget en produktion baseret på dyb materialeindsigt, og i dag er Integris etableret som en international aktør inden for avancerede kompositmaterialer til forsvarsindustrien. Med højteknologiske løsninger, […]

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.