Nyheder • 16/04/2015

Nyt medlem: “Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere”

RR Marketing er nyt medlem af Fynsk Erhverv. Virksomheden startede for fire år siden og leverer mødebooking, telefonsalg, markedsundersøgelser og rådgivning. “Jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder,” fortæller Jørgen Stig Bårris, adm. direktør i RR Marketing. 

Jørgen Stig Bårris har en fortid som én af de første medarbejdere i Sonofon, som landedirektør for LG Electronics i Danmark, som salgschef i en lang række virksomheder og som selvstændig konsulent. For to år siden blev han administrerende direktør i det odenseanske firma RR Marketing, der blev startet op af Rikke Marie Hansen.

– Rikke var en succesfuld iværksætter, som var, og er, helt uovertruffen til salg, men hun havde efterhånden brug for hjælp til at taklerr2 stadig flere kunder og ansatte, så hu hentede mig ind som først konsulent og sidenhen direktør, fortæller Jørgen Stig Bårris.

RR Marketing leverer mødebooking for virksomheder, telemarketing, markedsundersøgelser og rådgivning. Mødebooking står for ca. 60 procent af omsætningen, og virksomheden fordoblede den samlede omsætning sidste år alene.

– Vi skiller os ud fra vores konkurrenter på kvalitet, og på at vi har flere ben at gå på. Vi kan tilbyde vores kunder flere forskellige ydelser på én gang, og vi sigter bevidst efter at få langvarige kunderelationer. De fleste firmaer i vores branche ansætter studerende på korte kontrakter, som afhænger af, hvor mange kunder de har lige nu. Vi forsøger at oplære professionelle medarbejdere, som kan lære faget ordentligt, og få at få den stabilitet har vi brug for trofaste kunder, siger Jørgen Stig Bårris.

Første fynske kunde
RR Marketing er en virksomhed i kraftig vækst, men deres kunder kommer fortrinsvis fra Jylland og Sjælland. Først for nylig fik de deres første fynske kunde.

– Ja, det er lidt pudsigt, men vores branche lider generelt under en del fordomme, og disse er måske stærkere på Fyn, for det ligner heller ikke, at vores fynske konkurrenter har mange kunder her på øen. Jeg kommer selv fra andre brancher, og jeg havde da også mine tanker om telemarketing, da jeg blev ansat, men jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder, fortæller Jørgen Stig Bårris, og fortsætter:

– Vi skal på troværdig og saglig vis fremstå som virksomhedernes forlængede arm. Kun på den måde kan vi booke relevante møder for dem og sælge ordentligt for dem, og vi skal også kende virksomheden godt for at kunne rådgive dem ordentligt. Mange fynske virksomheder ved måske ikke, hvor mange penge de kan spare ved at hyre os til at lave deres kontaktopsøgende arbejde for dem.

RR Marketing har kunder fra vidt  forskellige brancher: fra affaldshåndtering til luftfoto og digitale kirkebøger.

Fynboer sælger godt
Telemarketing er et fag, der kræver et bestemt håndelag. Tydelig diktion og behagelig stemmeføring er et plus, og så har en fynsk beliggenhed en særlig fordel.

– Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere. Sådan er det faktisk. En ærkekøbenhavner ville have svært ved at sælge til kunder i Lemvig og den anden vej ryndt, men den fynske dialekt bliver taget godt imod over hele landet, forklarer Jørgen Stig Bårris, der selv har vestjyske aner, men er bosat på Fyn med sin fynske kone.

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.