Nyheder • 16/04/2015

Nyt medlem: “Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere”

RR Marketing er nyt medlem af Fynsk Erhverv. Virksomheden startede for fire år siden og leverer mødebooking, telefonsalg, markedsundersøgelser og rådgivning. “Jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder,” fortæller Jørgen Stig Bårris, adm. direktør i RR Marketing. 

Jørgen Stig Bårris har en fortid som én af de første medarbejdere i Sonofon, som landedirektør for LG Electronics i Danmark, som salgschef i en lang række virksomheder og som selvstændig konsulent. For to år siden blev han administrerende direktør i det odenseanske firma RR Marketing, der blev startet op af Rikke Marie Hansen.

– Rikke var en succesfuld iværksætter, som var, og er, helt uovertruffen til salg, men hun havde efterhånden brug for hjælp til at taklerr2 stadig flere kunder og ansatte, så hu hentede mig ind som først konsulent og sidenhen direktør, fortæller Jørgen Stig Bårris.

RR Marketing leverer mødebooking for virksomheder, telemarketing, markedsundersøgelser og rådgivning. Mødebooking står for ca. 60 procent af omsætningen, og virksomheden fordoblede den samlede omsætning sidste år alene.

– Vi skiller os ud fra vores konkurrenter på kvalitet, og på at vi har flere ben at gå på. Vi kan tilbyde vores kunder flere forskellige ydelser på én gang, og vi sigter bevidst efter at få langvarige kunderelationer. De fleste firmaer i vores branche ansætter studerende på korte kontrakter, som afhænger af, hvor mange kunder de har lige nu. Vi forsøger at oplære professionelle medarbejdere, som kan lære faget ordentligt, og få at få den stabilitet har vi brug for trofaste kunder, siger Jørgen Stig Bårris.

Første fynske kunde
RR Marketing er en virksomhed i kraftig vækst, men deres kunder kommer fortrinsvis fra Jylland og Sjælland. Først for nylig fik de deres første fynske kunde.

– Ja, det er lidt pudsigt, men vores branche lider generelt under en del fordomme, og disse er måske stærkere på Fyn, for det ligner heller ikke, at vores fynske konkurrenter har mange kunder her på øen. Jeg kommer selv fra andre brancher, og jeg havde da også mine tanker om telemarketing, da jeg blev ansat, men jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder, fortæller Jørgen Stig Bårris, og fortsætter:

– Vi skal på troværdig og saglig vis fremstå som virksomhedernes forlængede arm. Kun på den måde kan vi booke relevante møder for dem og sælge ordentligt for dem, og vi skal også kende virksomheden godt for at kunne rådgive dem ordentligt. Mange fynske virksomheder ved måske ikke, hvor mange penge de kan spare ved at hyre os til at lave deres kontaktopsøgende arbejde for dem.

RR Marketing har kunder fra vidt  forskellige brancher: fra affaldshåndtering til luftfoto og digitale kirkebøger.

Fynboer sælger godt
Telemarketing er et fag, der kræver et bestemt håndelag. Tydelig diktion og behagelig stemmeføring er et plus, og så har en fynsk beliggenhed en særlig fordel.

– Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere. Sådan er det faktisk. En ærkekøbenhavner ville have svært ved at sælge til kunder i Lemvig og den anden vej ryndt, men den fynske dialekt bliver taget godt imod over hele landet, forklarer Jørgen Stig Bårris, der selv har vestjyske aner, men er bosat på Fyn med sin fynske kone.

Sommerhilsen fra direktør Anne Dyrehauge

Kære alle Tak for en fantastisk velkomst i Fynsk Erhverv. Jeg er stadig i færd med at dykke ned i alle hjørner af foreningen, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg er landet det helt rigtige sted. I sidste uge sagde vi farvel til Jytte med en flot og meget velbesøgt reception, der […]

VGP rykker ind i Odense med rekordstort grundkøb

Et af de største enkeltstående salg af erhvervsjord i Odense Kommunes historie blev officielt præsenteret tirsdag den 24. juni ved et større pressearrangement på en vindblæst mark, hvor borgmester Peter Rahbæk Juel og rådmand Søren Windell var med til at løfte sløret for projektet. Bag købet står den paneuropæiske ejendomsudvikler VGP, der med underskrifterne har […]

Nye øjne på hverdagen gav inspiration og konkrete løsninger hos Sinatur

Da Fynsk Erhverv spurgte, om Sinatur Hotel Storebælt ville lægge hus til en casedag for Klimaprojektlederne, var svaret ja med det samme. Ikke bare for at give noget videre – men fordi det også kunne bringe noget med hjem. For direktør Louise Hauge Gliese handlede projektet om at få inspiration udefra

Optimismen i fynsk erhvervsliv

Halvdelen af de fynske virksomheder forventer øget omsætning i løbet af de næste 12 måneder – og 8 ud af 10 forventer øget omsætning i løbet af de næste tre år. Den øgede omsætning skal hentes på nye kunder, hvilket indikerer stigende konkurrence. Det viser en ny undersøgelse i Det fynske Erhvervspanel, som Fynsk Erhverv […]

Lars Erik Nielsen har løftet Uretek med dokumentation, faglig vækst og ansvarlighed

Middelfart-virksomheden Uretek har som speciale at etablere og styrke fundamenter under alt fra private boliger til komplekse byggerier. Og at Ureteks eget fundamentet er solidt, er netop bevist med et fornemt regnskab for 2024 – og en solid vækst i indeværende år. “Vi er kommet stærkt fra start i 2025, og som det ser ud […]

Stærke pointer og skarpe trends på Den Fynske E-handelskonference 2025

Temaet for konferencen var ’Tættere på kunderne’, og dagen bød på inspirerende oplæg, praktiske erfaringer og strategiske perspektiver.

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.