Nyheder • 06/05/2015

Nyt medlem: En virksomheds visuelle udtryk er det eneste kunden ser

Accepter venligst statistikker, markedsføring cookies for at se denne video.

Growth Consultants er nyt medlem af Fynsk Erhverv. Det er en konsulent- og marketingvirksomhed med speciale i optimering af såvel drift som markedsføringsindsatser – uden det vælter en virksomheds budget. “Vi er så vidt vi ved de eneste, der kombinerer konsulentvirksomhed med marketing på den måde, vi gør, og vores kunder tager rigtig godt imod det,” fortæller Raja Sohail Khan, indehaver og direktør hos Growth Consultants. 

Growth Consultants har hovedsæde i Middelfart og kontor i København, og så er de nyt medlem af Fynsk Erhverv. Virksomheden, der startede november sidste år, udbyder tjenester inden for en kombination af vækstfokuseret driftsoptimering og totalløsninger på marketinsgområdet. Det vil sige en marketingsindsats, der inkluderer alt fra det første møde til professionel rådgivning i (omkostnings)effektive indsatser og til den konkrete udførelse af relevante materialer.

– Vi laver alt in house, så vi kan gøre indsatsen markant billigere end de fleste marketingbureauer, men vi sætter en dyd i, at alt lige fra bannere på biler til videofilm, hjemmesider og lydfiler laves, så det ser ordentligt ud og tydeligvis
er professionelt udført. Ingen kommunikation er bedre end dårlig kommunikation, fortæller Raja Sohail Khan.

Han startede Growth Consultants efter i mange år at have arbejdet som salgsdirektør, marketingdirektør, konsulent og Key Account Manager i bl.a. marketingbranchen og solcellebranchen.

– Jeg har arbejdet sammen med rigtig mange ejerledere, og jeg har set, hvordan de ofte fortaber sig i driften. Der er et kæmpe, uopdyrket vækstpotentiale hos særligt mellemstore virksomheder, der tør slippe dagligdagen og optimere såvel deres arbejdsprocesser som deres markedsføring. Det er baggrunden for, at vi grundlagde Growth Consultants, fortæller Raja Sohail Khan og fortsætter:

– Growth Consultants arbejder typisk med ejerledede virksomheder med 30-40 ansatte. Et andet område er generationsskifte, hvor ejerlederne ofte ikke planlægger processen i god tid, og dermed ofte for en forringet værdi for deres livsværk. Her kan vi med en forholdsvis begrænset investering være med til at forøge markedsværdien ved et virksomhedssalg markant.

Den vigtige kommunikation
Growth Consultants består af både konsulenter med bred erhvervserfaring, som f.eks. Jens Nygaard, og af
medarbejdere, der kan lave marketingprodukter som hjemmesider, reklamefilm, nyhedsbreve og andet.

– Første møde hos os er altid gratis. Ingen forpligter sig til noget. Men vi har langvarige relationer til vores kunder, så vi er med dem i hele processen fra først at identificere udfordringer til at rådgive om processoptimering og mulige markedsføringsindsatser til at lave konkrete markedsføringsprodukter. Vi indfører som regel indsatser gradvist én ting ad gangen, så virksomheden ikke behøver at vælte budgettet, siger Jens Nygaard som er salgsdirektør.

Growth Consultants4– Rigtig mange mellemstore virksomheder, og faktisk særligt her på Fyn, undervurderer værdien af et ordentligt, audiovisuelt udtryk. Når potentielle kunder kigger på virksomheden første gang, sker det typisk gennem hjemmesiden, og der kan de kun se det, som virksomheden kommunikerer ud. De kan ikke se virksomhedens gode ry blandt dens kunder, dens trecifrede millionomsætning, dens gode produktionsfaciliteter, dens professionelle ansatte eller noget som helst andet – de kan kun se, om det er ordentligt og professionelt lavet kommunikation, de møder, eller om det ikke er det, og så danner de sig en mening ud fra det, fortæller Raja Sohail Khan.

Han forklarer, at den eksterne kommunikation kan bruges til meget andet, end mange forestiller sig.

– Ordentlig ekstern kommunikation virker også internt i en virksomhed. Medarbejderne bliver mere stolte over at arbejde et sted, som kommunikerer professionelt til omverdenen. Men ekstern kommunikation kan også være en måde at komme ind på et nyt eksportmarked på, uden man behøver at investere en masse tid og penge.

– F.eks. kunne en dansk robotvirksomhed, som havde interesse i at komme ind på det kinesiske marked, få lavet en video med kinesisk speak eller kinesiske undertekster til at lægge på deres hjemmeside og sprede den via sociale medier. På den måde ville man klart signalere, at man har fokus på det kinesiske marked, og potentielle kunder ville fange det signal og lære om virksomheden og dens produkter med det samme. En relativt beskeden investering kan på den måde kaste et enormt afkast af sig, hvis man ved, hvordan man gør det rigtigt, forklarer Raja Sohail Khan.

Middelfart og København – Berlin og London
Growth Consultants har hovedsæde i Middelfart, men har også en afdeling i København, hvor de har lyd- og filmstudie. De regner med at udvide med kontorer i både Berlin og London inden for det kommende år.

– Vi ligger i Middelfart, fordi vi har kunder i hele landet. Her er vi sjældent mere end to timer væk fra nogen. Men vi Growth Consultantsligger også, hvor vi gør, fordi vi ser et stort vækstpotentiale på Fyn. Her er mange lovende, mellemstore virksomheder, som kunne bruge en hjælpende hånd til at komme skridtet videre og til at se lige så professionelle og dygtige ud i deres kommunikation, som de er til deres erhverv, fortæller Raja Sohail Khan, og fortsætter:

– Vores københavnske afdeling er en måde at være til stede på det store marked i hovedstadsområdet på. På samme måde regner vi med at åbne kontorer i både Berlin og London i løbet af det kommende år. Vi har i forvejen rigtig mange gode kontakter i Tyskland og Storbritannien, og vi vil nemmere kunne hjælpe danske virksomheder med at komme ind på de her enorme markeder, hvis vi selv er fysisk til stede der. Men vi regner bestemt også med at få tyske og engelske kunder, slutter Raja Sohail Khan.

 

 

Hesehus: Vil vinde hele verden med brugerdreven innovation af teknologierne som løftestang

Interview med Lars Hedal, administrerende direktør i Hesehus For 22 år siden var det ikke mange, der så mulighederne indenfor digitalisering og tech – eller EDB, som det blev kaldt dengang. Men det gjorde det nystiftede e-handelshus Hesehus. Medstifter og administrerende direktør Lars Hedal fortæller, at virksomheden fra starten havde en målsætning om at skabe […]

BG Burcharth i 100 år: Fra smøreolie til CO₂-fangst og grøn innovation

BG Burcharth er en af pionererne inden for bæredygtige løsninger, og virksomheden arbejder målrettet på at forblive aktuelle i et hurtigt skiftende marked. Men under den moderne facade ligger der en historie, der strækker sig tilbage til 1924, hvor BG Burcharth blev grundlagt i en baggård i Odense som leverandør af olie og smøreudstyr til byens værksteder.

USA’s nye verdensorden: Trusler og muligheder for fynske virksomheder under Trump

Efter nyhedsbureauet APs udmelding om, at Donald Trump har vundet det amerikanske præsidentvalg, står verden over for en betydelig omvæltning, mener tidligere forsvarschef Peter Bartram. Den 21. november kommer Peter Bartram til Fynsk ErhvervsTopmøde, hvor han deler sin viden og erfaringer om, hvad den nye globale verdensorden har af betydning for de fynske virksomheder.

HJHansen Recycling Group: Bæredygtighed som katalysator for god forretning

Interview med administrerende direktør Mogens Bach Christensen Bæredygtighed er på ingen måde et nyt koncept for HJHansen Recycling Group. Faktisk ligger det i virksomhedens DNA, forklarer administrerende direktør Mogens Bach Christensen. Siden 1880’erne har virksomheden arbejdet med cirkulær økonomi og et ansvarligt forbrug af ressourcer ved at opkøbe, forarbejde og videresælge hestesko, klude og ben […]

Integris Composites: Konkurrence styrker innovationen

VISSENBJERG: Integris Composites (Integris) er et fynsk ingeniør- og designhus med dybe rødder i det fynske, idet virksomheden oprindeligt udspringer fra det A.P. Møller-ejede Roulund. Virksomheden har gennem årene opbygget en produktion baseret på dyb materialeindsigt, og i dag er Integris etableret som en international aktør inden for avancerede kompositmaterialer til forsvarsindustrien. Med højteknologiske løsninger, […]

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.