Nyheder • 29/01/2014

Kursus i forretningsudvikling: Særpris for medlemmer af Fynsk Erhverv

I samarbejde med Syddansk Universitet udbydes dette attraktive efteruddannelseforløb i forretningsudvikling med nyeste viden på området.

19.-20. marts og 22. april 2014

Kurset redegør for business development og business developerens opgaver og processer og adskiller disse fra traditionelle tilgange til f.eks. strategisk ledelse, organisation, salg, marketing og entrepreneurship.
Det sker, for at du som deltager bliver i stand til at udtænke, udvirke og støtte implementeringen af en overlegen forretningsplan, så den rent faktisk bliver til en reel vækstmulighed.

Målgruppe
Kurset henvender sig til dig, der som direktør eller virksomhedsejer ønsker at
strukturere og effektivisere din organisations business development og/eller din
rekruttering af forretningsudviklere. Kursusforløbet er desuden relevant for dig,
der som forretningsudvikler ønsker indsigt i internationale virksomheders løsninger
på forretningsudviklingsopgaver og -processer.

Udbytte
Kurset giver dig viden om og konkrete værktøjer til forretningsudvikling.
Du lærer bl.a. at forberede, analysere
og støtte implementeringen af en vækstmulighed og vurdere
kvaliteten af forretningsudviklingsarbejdet i din eller
andres virksomhed. Kursusforløbet giver dig desuden
indsigt i og færdigheder inden for områderne:

❚❚ Forretningsudviklingsopgaver og -processer
❚❚Den integrerende generalist (den gode business developer)
❚❚ Forretningsmodellen, værdiskabelse og tilvejebringelse
❚❚Marketing-, organisations- og finansieringsplanen
❚❚Kritiske aspekter ved implementeringen af en vækstmulighed

Tidspunkt
Kurset varer 3 kursusdage fordelt på 3 moduler
Modul 1: 19. marts 2014, kl. 09.00 -16.00
Modul 2: 20. marts 2014, kl. 09.00 -16.00
Modul 3: 22. april 2014, kl. 09.00 -16.00

Sted
Konferenceafdelingen, Syddansk Universitet, Campusvej 55, 5230 Odense M

Pris
Normalpris: Kr. 15.900 eks. moms.
Særpris for medlemmer af Fynsk Erhverv: Kr. 14.000 eks. moms.
Prisen inkluderer undervisning, materialer, forplejning og deltagerbevis.

Tilmeldingsfrist 25. februar 2014 til Mathias Michael Jensen, matj@sdu.dk

Læs mere og download som pdf her

ESG-strategien er bestyrelsens ansvar – Er din SMV-bestyrelse klædt på?

Af Professor Annabeth Aagaard, Aarhus Universitet I takt med at EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) trækker virksomhederne tættere på en ny virkelighed, står danske SMV’er over for en afgørende transformation. CSRD kræver, at store virksomheder systematisk rapporterer på en lang række ESG-parametre, herunder deres samlede CO₂-aftryk. Dette indebærer ikke blot deres egen udledning (Scope […]

Direktør Jytte Reinholdt forlader Fynsk Erhverv i 2025

Efter 17 år som direktør har Jytte Reinholdt meddelt Fynsk Erhvervs bestyrelse, at hun ønsker at overlade stafetten til en ny direktør i løbet af 2025. Beslutningen vil først træde i kraft, når en passende afløser er fundet. “Under Jytte Reinholdts ledelse har Fynsk Erhverv gennemgået en markant udvikling. Organisationen og bestyrelsen er blevet professionaliseret, […]

Revy-ejer: “Jeg er vant til at skabe noget ud af ingenting”

Lars Arvad er direktør og ejer af Odense Sommerrevy, en af Danmarks førende revyer. Virksomheden drives i dag med en professionel bestyrelse og et strategisk fokus, der sikrer både kunstnerisk og økonomisk succes. Lars Arvad har selv haft en central rolle i udviklingen, fra at stå for alt i starten til at samarbejde med erhvervsfolk, […]

Nytårskur og boblende netværk

Til årets nytårskur i Fynsk Erhverv var huset fyldt med engagerede medlemmer, der kom til en inspirerende eftermiddag fyldt med netværk, videndeling og spændende oplæg om det nye års muligheder og udfordringer for erhvervslivet. Bestyrelsesleder Henrik Neelmeyer bød velkommen og satte ord på nogle af de muligheder, 2025 kan bringe for erhvervet. Direktør Jytte Reinholdt […]

Nytårshilsen 2025

Når vi siger farvel til 2024 og byder 2025 velkommen, er det en oplagt anledning til at reflektere over året, der er gået, og se fremad mod de muligheder og udfordringer, der ligger foran os.

Flere fynske virksomheder står foran et generationsskifte

Behovet for generationsskifte blandt små og mellemstore virksomheder har aldrig været større, fordi mange ejere nærmer sig pensionsalderen, samtidig med at flere ejere allerede sælger deres livsværk, når de er 45-50 år gamle.

Lokal vidensdeling driver udviklingen af HR-rollen

HR har en unik mulighed for at tage en endnu mere aktiv rolle i udviklingen af fremtidens bæredygtige organisationer. Og det er præcis, hvad virksomhederne i Fynsk Erhvervs HR-netværk gør. Fynsk Erhvervs HR-netværk er vi ikke bare med på sidelinjen – vi er med til at sætte kursen. HR er ikke blot en støttefunktion eller […]

Videnforum: Adgang til ny viden i et fortroligt forum

Fynsk Erhvervs Videnforum har siden 2022 tilbudt erhvervsledere en unik platform for strategisk sparring, videndeling og personlig udvikling. Her mødes ledere fra forskellige brancher i et fortroligt rum, hvor konkrete problemstillinger bliver diskuteret, erfaringer bliver delt, og nye løsninger bliver skabt. Møderne er professionelt faciliteret og sikrer, at deltagerne får konkrete redskaber, inspiration og løsninger […]

Lars Bak: Samtaler på cyklen er noget særligt

Ifølge eks-pro Lars Bak, så er cykelture perfekte til at lære hinanden at kende. Og kombinationen af cykling, erhvervsliv og personlig udvikling er det perfekte match.