Nyheder • 17/09/2015

Kan din virksomhed gøre Danmark mere trafiksikker?

GF Forsikrings fond, GF Fonden, belønner hvert år lokale trafikprojekter og ildsjæle med i alt 400.000 kroner. Alle fra private borgere til fonde, offentlige organisationer og private virksomheder kan søg støtte til en god idé eller et projekt, som man mener, vil gøre Danmark mere trafiksikker.

Siden 2005 har GF Trafikpris hvert år præmieret trafiksikre aktiviteter over hele landet, og prismodtagerne har været alt fra borgergrupper og private initiativtagere til skoler, foreninger, virksomheder og organisationer.

– Vi vil gerne støtte konkrete aktiviteter, der er med til at øge trafiksikkerheden, og vi håber, prisen kan hjælpe til med, at de gode initiativer udbredes til andre, siger Pernille Andersen, eventmedarbejder hos GF Fonden, til Fynsk Erhverv.

Sådan fordeles pengene

  • I alt 300.000 kroner fordeles til en række projekter, der i form af konkrete aktiviteter medvirker til at fremme trafiksikkerheden lokalt, regionalt eller nationalt.
  • Med 20.000 kroner hædres årets bedste trafik-idé. Det en innovativ idé, der endnu ikke er realiseret, men som har et potentiale til at kunne løse trafiksikkerhedsproblemer.
  • 10.000 kroner gives til en lokal ildsjæl, der fortjener et skulderklap for sit engagement i trafiksikkerheden. Der gives op til 8 lokale priser rundt om i landet.

– Det er en trafikfaglig komité, der udvælger vinderne, og vi håber, der kommer gode initiativer fra de fynske virksomheder, fortæller Pernille Andersen.

Vil du gøre Danmark mere trafiksikker? Eller kender du nogen, som fortjener GF Trafikpris? Det er enkelt at søge, og fristen er 9. oktober 2015.

Læs mere på http://www.gftrafiksikker.dk.

 

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.