Nyheder • 13/08/2015
Fynsk Erhverv nedsætter en ‘byrdekommission’
Fynsk Erhverv nedsætter en kommission, der skal identificere de økonomiske og administrative byrder, der påfører virksomhederne omkostninger og irritation i dagligdagen. Uanset om det er lange svartider på SKAT´s IT-systemet, kommunens overskridelse af virksomhedernes betalingsfrister, diverse indberetninger til Danmarks Statistik eller en særlig punktafgift, så vil de alle finde vej til det katalog af byrder, som de fynske virksomheder peger på.
Før valget gennemførte Fynsk Erhverv en stor undersøgelse blandt de fynske virksomheder, hvor de ud af 20 forslag prioriterede de seks højeste ønsker til den kommende regering. Her topper ønskerne om ‘Færre økonomiske byrder’ og ‘Mindre regulering og bureaukrati’ på listen.
Disse ønsker er med andre ord de vigtigste politiske spørgsmål for det fynske erhvervsliv. Derfor nedsætter Fynsk Erhverv nu en Byrdekommission, der skal se på de konkrete byrder, erhvervslivet møder i deres hverdag.
– Med en byrdekommission får vi konkretiseret, hvad det er for byrder og reguleringer, der reelt generer virksomhederne. Med det på bordet vil vi gå i dialog med de politiske beslutningstagere og give konkrete bud på, hvad det helt præcis er, politikerne kan gøre for at lette byrderne og forbedre virksomhedernes rammevilkår, siger Jytte Reinholdt, direktør i Fynsk Erhverv.
Er du interesseret?
Der er to måder, du kan bidrage på:
- Send os en email med en kort beskrivelse af den økonomiske eller administrative byrde, du ønsker ændret samt dine kontaktoplysninger, så vi kan kontakte dig for yderligere information
- Læg billet ind på en af pladserne i Byrdekommissionen – send os dine kontaktoplysninger, og du vil høre fra os inden den 15. september
Kontakt
Email info@fynskerhverv.dk (skriv ‘Byrdekommissionen’ i emnefeltet)
Yderligere oplysninger kan fås hos Jytte Reinholdt pr. email jre@fynskerhverv.dk eller på 29130330.