Debat • 29/10/2014

Et godt image gør en forskel

jyttemenu

Alle ved det –  et godt image gør en forskel.  Men er man egentlig selv herre over sit image?  Både ja og nej!

Image handler ikke nødvendigvis om virkeligheden, men om den opfattede virkelighed – og om positive og negative spiraler.  Derfor er det ikke nok at gøre sig umage og selv være stolt over resultaterne.  Image handler om omverdenens opfattelse og vurderinger.

Mine gamle kolleger i København drillede mig i mange år med, at Fyn blot er det bump, man kører over, når man skal til Jylland.  Det kan man blive harm over – eller man kan gøre noget ved det.

“Mine gamle kolleger i København drillede mig i mange år med, at Fyn blot er det bump, man kører over, når man skal til Jylland.  Det kan man blive harm over – eller man kan gøre noget ved det.”

Nu arbejdes der fra flere sider og sektorer seriøst med at skabe et bedre image af Fyn.  Derfor er det fantastisk velkomment, at Nyborg kommune har besluttet sig for at tilslutte sig FilmFyn og allerede i foråret lægger by til næste års julekalender på TV2.  Det er uvurderlig reklame i prime-time, og skal vi tro nordjyderne, så vil det give et betydeligt spinn-off til hele Fyn.

FilmFyn er med perlerækken af lokalt indspillede film og tv-serier,  herunder ’Arvingerne’ og ’1864’, med til at sætte Fyn på landkortet og bidrager på den måde til udviklingen af den positive spiral.

For erhvervslivet er det afgørende, at Fyn får opbygget et stærkt image.  Det betyder nemlig meget i konkurrencen om arbejdskraften og i kampen om nye investorer.  Det skal vi alle bidrage til!

 

 

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen