Nyheder • 29/03/2021

Er jeres nysalg en vækstmotor eller akilleshæl? – Den fynske NYsalgsanalyse

Nysalget er afgørende for mange virksomheders salg og vækst. Fynsk Erhverv ønsker med NYsalgsanalysen at skabe et første klart billede af, hvordan det står til med fynske virksomheders nysalg.

Ifølge Jytte Reinholdt, Fynsk Erhverv, skal NYsalgsanalysen give de fynske virksomheder indblik i, hvordan de kan styrke tilgangen af nye kunder og herigennem øge omsætningen og væksten i virksomheden. Det er nyttig viden netop nu, hvor Danmark er på vej til at genåbne og hjælpepakker m.fl. til at blive udfaset:

Initiativet ligger i naturlig forlængelse af Det fynske Vækstbarometer 2020, som giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på en række udvalgte vækstindikatorer, herunder adgang til viden og værktøjer. Det er præcis, hvad de fynske virksomheder får med Den fynske NYsalgsanalyse.

Den fynske NYsalgsanalyse laves i samarbejde med Mosano, som det seneste årti har analyseret mere end 2000 virksomheders nysalg. I 2016 gennemførte de en landsdækkende undersøgelse med data fra 500 virksomheder, som anvendes som benchmark i Den fynske NYsalgsanalyse 2021.

Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Niels Holme fra Mosano fortæller, ”at vi lavede analysen i 2016, fordi vi hver dag mødte virksomheder, hvis nysalg var både underprioriteret og upræcist i sin udførelse.”

Analysen dokumenterede blandt andet, at;

  • Selvom nysalget er meget vigtigt for 2 ud af 3 virksomheder;
  • Så vurderede 77% samtidig, at deres salgsorganisation ikke var rustet til det
  • Mens over halvdelen oplyste, at de ikke indfriede deres nysalgsmål i 2016
  • Ligesom at 52% oplevede vanskeligheder med at skaffe nok nye leads

Kim Lyngbek fra Fynsk Erhverv supplerer: ”jeg håber rigtig mange fynske virksomheder vil gribe denne mulighed for at deltage i analysen og få et klart billede af, hvor målrettet og effektivt deres nysalg er her i 2021, og hvordan det kan udvikles.”

Alene besvarelsen af spørgsmålene vil i sig selv skabe refleksioner over, hvad I kan gøre bedre nu og her. Efter analysen sendes en rapport med hovedkonklusioner ud til alle deltagere, samtidig med at Fynsk Erhverv inviterer til et uddybende seminar/webinar. Her vil vi med afsæt i analysen stille skarpt på, hvad I som virksomhed konkret kan gøre for at løfte jeres nysalg allerede dagen efter.

Fakta om analysen:

  • Analysen sendes ud til fynske virksomheder d. 8.april og lukker for deltagelse d. 16.april
  • Analysen foregår via Survey Monkey, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Det tager kun 10-15 min. at svare på analysen
  • Data fra alle besvarelser indgår i analysen og præsentationen i en anonymiseret form
  • Hovedkonklusioner offentliggøres i en rapport i uge 17, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Seminar/webinar om analyseresultaterne og konklusioner afholdes d. 6. maj
Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Nyt ESG-netværk skal gøre bæredygtig indsats til en god forretning

På Fynsk Erhvervs nystiftede ESG-Netværk, er der fokus på en berigende bæredygtighedsindsats, der skal gøre bærdygtighed til god forretning.

Tid til at ’tanke op’…

Forandringer er blevet hverdag, og uforudsigelighed et vilkår. Derfor skal vi tænke i nye måder at drive og udvikle vores virksomheder på. Gennem dit partnerskab har du en række muligheder, der styrker dig som leder og din virksomhed.

10 år efter: Gamle Mursten er stadig en god forretning

For præcis 10 år siden kom Svendborg-virksomheden Gamle Mursten i Fynsk Erhvervs positive søgelys, fordi et patent til afrensning og genbrug af gamle mursten efter ti års liv i ubemærkethed havde fået opmærksomhed fra blandt andre daværende Energi- Klima og Bygningsminister Martin Lidegaard, der var med på åbningsdagen af en ny fabrik. I dag viser […]

2024 bliver endnu et år med fokus på Odense Havns udviklingsplaner

Fredag d. 26. januar var det fynske erhvervsliv samlet til nytårsreception på Odense Havn. Med oplæg fra Erhvervsminister, Morten Bødskov og Kertemindes borgmester, Kasper Ejsing Olesen, blev der sat fokus på Odense Havns betydning for den grønne omstilling i Danmark og globalt, og der blev sendt et klart politisk signal om opbakning til havnens udviklingsplaner. […]

Brain boost: Datasikkerhed skal alle forstå

Når Fynsk Erhverv torsdag den 14. marts, i samarbejde med PwC og Chili Security, slår dørene op for næste version af vores Brain Boost-serie, er der digital sikkerhed på programmet. Og ifølge oplægsholderne, er der al mulig grund til at møde op og spidse ørerne.

Netværk er win-win for travl advokat

Ifølge Jeanette Illum-Johansen, der er partner og bestyrelsesmedlem i Mazanti-Andersen, er det muligheden for at sparre med og udvikle sig sammen med profiler fra helt andre grene af erhvervslivet, som hun ser frem til at dyrke yderligere i fremtiden. Derfor er hun trådt ind i vores direktørnetværksgruppe.

Formandens nytårshilsen

Formanden for Fynsk Erhverv, Henrik Neelmeyer, ønsker partnervirksomheder og det fynske erhvervsliv godt nytår og sender en klar appel til de fynske virksomheder.

Brug dit partnerskab til at rekruttere kvalificeret arbejdskraft

Vi har igennem de senere år haft stor succes med at matche ledige akademikere med fynske virksomheder.  I mange tilfælde virksomheder, der ikke tidligere har haft ansat akademikere.

Geopartner rykker på digitaliseringen i nyt videnforum

Den stigende efterspørgsel efter nye digitale løsninger har blandt andet betydet, at Geopartner tilbyder en bred vifte af ydelser, der kan optimere arbejdsprocesser og levere mere præcise resultater for kunderne. Det mærker IT-driftschef Kenneth Søndergaard, der blandt andet af den grund har meldt sig under fanerne på Fynsk Erhvervs Videnforum for Digital Transformation.