Nyheder • 05/02/2014
27 kommuner har nu valgt Team Online’s portal-system
Frederiksberg Kommune har netop valgt Team Online som leverandør af fagsystem på både myndigheds- og udførerområdet på det specialiserede voksen-socialområde. Det er således den 27. kommune i Danmark, som vælger Team Online som leverandør. Fynsk Erhverv har talt med koncerndirektør Michael Sandal:
Hvorfor tror du, at I har haft så stor succes med at få systemet implementeret i næsten hver 3. kommune?
– Så snart DHUV-kravspecifikationen blev offentliggjort, gik vi i gang med at udvikle den første udgave af DHUV-understøttelsen i vores myndighedssystem inCorp Portal. Det betød, at en række kommuner, der gerne ville hurtigt i gang med at anvende Voksenudredningsmetoden, kunne komme hurtigt fra start. I stedet for at starte på papir gik de direkte fra kursus i VUM og i gang med en it-understøttet løsning. Så det har betydet meget, at vi kom hurtigt fra start og valgte at satse store udviklingsresurser på at være den første leverandør med den rigtige løsning. Samtidig har vi arbejdet tæt sammen med vores brugere, så vi hele tiden har udviklet og tilpasset systemet i takt med, at kommunerne har gjort sig de første erfaringer med sagsmodeller og selve udredningsmetoden. Desuden har vi en meget lang erfaring med samspillet med hele udførerområdet via Bosted System, så vi kunne bruge den viden om det specialiserede socialområde, da vi skulle designe myndighedsløsningen.
Hvor adskiller I jer fra nærmeste konkurrenter? (hvis I overhovedet har sådanne? )
– inCorp Portal har eksisteret siden 2009, og systemet er udviklet målrettet til understøttelse af sagsbehandlingsprocessen på det specialiserede socialområde. Vi kommer med andre ord ikke med en firkantet pakkeløsning, der trækkes ned over hovedet på medarbejderne. Vi har udviklet en model, der understøtter alle krav, også Den Fællesoffentlige Rammearkitektur og alligevel indbygget så stor fleksibilitet, at den enkelte kommune kan tilpasse løsningen til egen praksis. Samtidig har vi en åben og gennemskuelig prismodel, lige som vi har fået etableret et godt netværk af brugere, der mødes 2-3 gange om året og løbende kommer med væsentlige input til udviklingsprocessen – og dermed holder os til ilden.
Hvad er perspektiverne med inCorp Portal? Alle kommuner i DK?
– Vi har nu 27 kommuner, der har lavet aftale med Team Online om inCorp Portal, det vil sige, at vi fremover leverer et system, der dækker 1,5 mio. danskere. Det er vi meget stolte af, og vi tror på, at det måske kan blive til 2-3 mio. danskere i de kommende år. Men selv om vi er de bedste, er der flere leverandører, der gerne vil i spil på det specialiserede socialområde, så nu tager vi tingene, som de kommer. Vi får løbende henvendelser fra nye kommuner, så der er ingen tvivl om at vi vil være markedsledende på området i flere år, ikke mindst fordi vi samtidig dækker hele udfører-området så bredt.
Sådan lyder ordene fra en glad og tilfreds koncerndirektør.
Om inCorp Portal
inCorp Portal er et administrativt, webbaseret dialog -og sagsstyringssystem, der blandt andet understøtter Voksenudredningsmetoden med Faglige KvalitetsOplysninger og er udviklet til at håndtere den daglige sagsbehandling og udvekslingen af data mellem forvaltning og tilbud.
Læs meget mere om InCorp Portal på www.teamonline.dk/incorp/
Om Team Online
Team Online udvikler, drifter og vedligeholder Danmarks mest udbredte socialfaglige IT-værktøjer til udførere og myndigheder indenfor social- og omsorgsområdet.
Ved at anvende løsningerne får medarbejderne mere tid til borgerne fordi arbejdet med planlægning og opfølgning bliver mere enkel – “more Time to Care”.
Såvel borger som medarbejder oplever øget kvalitet i de væsentlige arbejdsprocesser, fordi løsningerne hjælper med at håndtere, dokumentere og evaluere de sociale indsatser – “more Quality in Care”.
Team Online leverer værktøjerne til udredning, beslutning og opfølgning på sociale indsatser. Processer optimeres, og den politiske og administrative ledelse får det rigtige beslutningsgrundlag – Action to more Care”.
Alle løsninger er leveret som en sikker Software-as-a-Service-løsning, der altid er opdateret, som overholder alle gældende krav og som sikrer at fokus er på arbejdsprocesserne i stedet for på teknik – “Technology for more Care”.
Mere end 28.000 fagpersoner benytter hver dag Team Onlines løsninger i det socialfaglige arbejde.