Nyheder • 05/02/2014

27 kommuner har nu valgt Team Online’s portal-system

Frederiksberg Kommune har netop valgt Team Online som leverandør af fagsystem på både myndigheds- og udførerområdet på det specialiserede voksen-socialområde. Det er således den 27. kommune i Danmark, som vælger Team Online som leverandør. Fynsk Erhverv har talt med koncerndirektør Michael Sandal:


Hvorfor tror du, at I har haft så stor succes med at få systemet implementeret i næsten hver 3. kommune?

– Så snart DHUV-kravspecifikationen blev offentliggjort, gik vi i gang med at udvikle den første udgave af DHUV-understøttelsen i vores myndighedssystem inCorp Portal.  Det betød, at en række kommuner, der gerne ville hurtigt i gang med at anvende Voksenudredningsmetoden, kunne komme hurtigt fra start. I stedet for at starte på papir gik de direkte fra kursus i VUM og i gang med en it-understøttet løsning.  Så det har betydet meget, at vi kom hurtigt fra start og valgte at satse store udviklingsresurser på at være den første leverandør med den rigtige løsning. Samtidig har vi arbejdet tæt sammen med vores brugere, så vi hele tiden har udviklet og tilpasset systemet i takt med, at kommunerne har gjort sig de første erfaringer med sagsmodeller og selve udredningsmetoden. Desuden har vi en meget lang erfaring med samspillet med hele udførerområdet via Bosted System, så vi kunne bruge den viden om det specialiserede socialområde, da vi skulle designe myndighedsløsningen.

Hvor adskiller I jer fra nærmeste konkurrenter?  (hvis I overhovedet har sådanne? )

– inCorp Portal har eksisteret siden 2009, og systemet er udviklet målrettet til understøttelse af sagsbehandlingsprocessen på det specialiserede socialområde. Vi kommer med andre ord ikke med en firkantet pakkeløsning, der trækkes ned over hovedet på medarbejderne.  Vi har udviklet en model, der understøtter alle krav, også Den Fællesoffentlige Rammearkitektur og alligevel indbygget så stor fleksibilitet, at den enkelte kommune kan tilpasse løsningen til egen praksis.  Samtidig har vi en åben og gennemskuelig prismodel, lige som vi har fået etableret et godt netværk af brugere, der mødes 2-3 gange om året og løbende kommer med væsentlige input til udviklingsprocessen – og dermed holder os til ilden.

Hvad er perspektiverne med inCorp Portal? Alle kommuner i DK?

– Vi har nu 27 kommuner, der har lavet aftale med Team Online om inCorp Portal, det vil sige, at vi fremover leverer et system, der dækker 1,5 mio. danskere. Det er vi meget stolte af, og vi tror på, at det måske kan blive til 2-3 mio. danskere i de kommende år. Men selv om vi er de bedste, er der flere leverandører, der gerne vil i spil på det specialiserede socialområde, så nu tager vi tingene, som de kommer. Vi får løbende henvendelser fra nye kommuner, så der er ingen tvivl om at vi vil være markedsledende på området i flere år, ikke mindst fordi vi samtidig dækker hele udfører-området så bredt.

Sådan lyder ordene fra en glad og tilfreds koncerndirektør.

 

Om inCorp Portal
inCorp Portal er et administrativt, webbaseret dialog -og sagsstyringssystem, der blandt andet understøtter Voksenudredningsmetoden med Faglige KvalitetsOplysninger og er udviklet til at håndtere den daglige sagsbehandling og udvekslingen af data mellem forvaltning og tilbud.

Læs meget mere om InCorp Portal på www.teamonline.dk/incorp/


Om Team Online

Team Online udvikler, drifter og vedligeholder Danmarks mest udbredte socialfaglige IT-værktøjer til udførere og myndigheder indenfor social- og omsorgsområdet.
Ved at anvende løsningerne får medarbejderne mere tid til borgerne fordi arbejdet med planlægning og opfølgning bliver mere enkel – “more Time to Care”.
Såvel borger som medarbejder oplever øget kvalitet i de væsentlige arbejdsprocesser, fordi løsningerne hjælper med at håndtere, dokumentere og evaluere de sociale indsatser – “more Quality in Care”.
Team Online leverer værktøjerne til udredning, beslutning og opfølgning på sociale indsatser. Processer optimeres, og den politiske og administrative ledelse får det rigtige beslutningsgrundlag – Action to more Care”.
Alle løsninger er leveret som en sikker Software-as-a-Service-løsning, der altid er opdateret, som overholder alle gældende krav og som sikrer at fokus er på arbejdsprocesserne i stedet for på teknik – “Technology for more Care”.

Mere end 28.000 fagpersoner benytter hver dag Team Onlines løsninger i det socialfaglige arbejde.

 

 

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.