Nyheder • 05/02/2014

27 kommuner har nu valgt Team Online’s portal-system

Frederiksberg Kommune har netop valgt Team Online som leverandør af fagsystem på både myndigheds- og udførerområdet på det specialiserede voksen-socialområde. Det er således den 27. kommune i Danmark, som vælger Team Online som leverandør. Fynsk Erhverv har talt med koncerndirektør Michael Sandal:


Hvorfor tror du, at I har haft så stor succes med at få systemet implementeret i næsten hver 3. kommune?

– Så snart DHUV-kravspecifikationen blev offentliggjort, gik vi i gang med at udvikle den første udgave af DHUV-understøttelsen i vores myndighedssystem inCorp Portal.  Det betød, at en række kommuner, der gerne ville hurtigt i gang med at anvende Voksenudredningsmetoden, kunne komme hurtigt fra start. I stedet for at starte på papir gik de direkte fra kursus i VUM og i gang med en it-understøttet løsning.  Så det har betydet meget, at vi kom hurtigt fra start og valgte at satse store udviklingsresurser på at være den første leverandør med den rigtige løsning. Samtidig har vi arbejdet tæt sammen med vores brugere, så vi hele tiden har udviklet og tilpasset systemet i takt med, at kommunerne har gjort sig de første erfaringer med sagsmodeller og selve udredningsmetoden. Desuden har vi en meget lang erfaring med samspillet med hele udførerområdet via Bosted System, så vi kunne bruge den viden om det specialiserede socialområde, da vi skulle designe myndighedsløsningen.

Hvor adskiller I jer fra nærmeste konkurrenter?  (hvis I overhovedet har sådanne? )

– inCorp Portal har eksisteret siden 2009, og systemet er udviklet målrettet til understøttelse af sagsbehandlingsprocessen på det specialiserede socialområde. Vi kommer med andre ord ikke med en firkantet pakkeløsning, der trækkes ned over hovedet på medarbejderne.  Vi har udviklet en model, der understøtter alle krav, også Den Fællesoffentlige Rammearkitektur og alligevel indbygget så stor fleksibilitet, at den enkelte kommune kan tilpasse løsningen til egen praksis.  Samtidig har vi en åben og gennemskuelig prismodel, lige som vi har fået etableret et godt netværk af brugere, der mødes 2-3 gange om året og løbende kommer med væsentlige input til udviklingsprocessen – og dermed holder os til ilden.

Hvad er perspektiverne med inCorp Portal? Alle kommuner i DK?

– Vi har nu 27 kommuner, der har lavet aftale med Team Online om inCorp Portal, det vil sige, at vi fremover leverer et system, der dækker 1,5 mio. danskere. Det er vi meget stolte af, og vi tror på, at det måske kan blive til 2-3 mio. danskere i de kommende år. Men selv om vi er de bedste, er der flere leverandører, der gerne vil i spil på det specialiserede socialområde, så nu tager vi tingene, som de kommer. Vi får løbende henvendelser fra nye kommuner, så der er ingen tvivl om at vi vil være markedsledende på området i flere år, ikke mindst fordi vi samtidig dækker hele udfører-området så bredt.

Sådan lyder ordene fra en glad og tilfreds koncerndirektør.

 

Om inCorp Portal
inCorp Portal er et administrativt, webbaseret dialog -og sagsstyringssystem, der blandt andet understøtter Voksenudredningsmetoden med Faglige KvalitetsOplysninger og er udviklet til at håndtere den daglige sagsbehandling og udvekslingen af data mellem forvaltning og tilbud.

Læs meget mere om InCorp Portal på www.teamonline.dk/incorp/


Om Team Online

Team Online udvikler, drifter og vedligeholder Danmarks mest udbredte socialfaglige IT-værktøjer til udførere og myndigheder indenfor social- og omsorgsområdet.
Ved at anvende løsningerne får medarbejderne mere tid til borgerne fordi arbejdet med planlægning og opfølgning bliver mere enkel – “more Time to Care”.
Såvel borger som medarbejder oplever øget kvalitet i de væsentlige arbejdsprocesser, fordi løsningerne hjælper med at håndtere, dokumentere og evaluere de sociale indsatser – “more Quality in Care”.
Team Online leverer værktøjerne til udredning, beslutning og opfølgning på sociale indsatser. Processer optimeres, og den politiske og administrative ledelse får det rigtige beslutningsgrundlag – Action to more Care”.
Alle løsninger er leveret som en sikker Software-as-a-Service-løsning, der altid er opdateret, som overholder alle gældende krav og som sikrer at fokus er på arbejdsprocesserne i stedet for på teknik – “Technology for more Care”.

Mere end 28.000 fagpersoner benytter hver dag Team Onlines løsninger i det socialfaglige arbejde.

 

 

Revy-ejer: “Jeg er vant til at skabe noget ud af ingenting”

Lars Arvad er direktør og ejer af Odense Sommerrevy, en af Danmarks førende revyer. Virksomheden drives i dag med en professionel bestyrelse og et strategisk fokus, der sikrer både kunstnerisk og økonomisk succes. Lars Arvad har selv haft en central rolle i udviklingen, fra at stå for alt i starten til at samarbejde med erhvervsfolk, […]

Nytårskur og boblende netværk

Til årets nytårskur i Fynsk Erhverv var huset fyldt med engagerede medlemmer, der kom til en inspirerende eftermiddag fyldt med netværk, videndeling og spændende oplæg om det nye års muligheder og udfordringer for erhvervslivet. Bestyrelsesleder Henrik Neelmeyer bød velkommen og satte ord på nogle af de muligheder, 2025 kan bringe for erhvervet. Direktør Jytte Reinholdt […]

Nytårshilsen 2025

Når vi siger farvel til 2024 og byder 2025 velkommen, er det en oplagt anledning til at reflektere over året, der er gået, og se fremad mod de muligheder og udfordringer, der ligger foran os.

Flere fynske virksomheder står foran et generationsskifte

Behovet for generationsskifte blandt små og mellemstore virksomheder har aldrig været større, fordi mange ejere nærmer sig pensionsalderen, samtidig med at flere ejere allerede sælger deres livsværk, når de er 45-50 år gamle.

Lokal vidensdeling driver udviklingen af HR-rollen

HR har en unik mulighed for at tage en endnu mere aktiv rolle i udviklingen af fremtidens bæredygtige organisationer. Og det er præcis, hvad virksomhederne i Fynsk Erhvervs HR-netværk gør. Fynsk Erhvervs HR-netværk er vi ikke bare med på sidelinjen – vi er med til at sætte kursen. HR er ikke blot en støttefunktion eller […]

Videnforum: Adgang til ny viden i et fortroligt forum

Fynsk Erhvervs Videnforum har siden 2022 tilbudt erhvervsledere en unik platform for strategisk sparring, videndeling og personlig udvikling. Her mødes ledere fra forskellige brancher i et fortroligt rum, hvor konkrete problemstillinger bliver diskuteret, erfaringer bliver delt, og nye løsninger bliver skabt. Møderne er professionelt faciliteret og sikrer, at deltagerne får konkrete redskaber, inspiration og løsninger […]

Lars Bak: Samtaler på cyklen er noget særligt

Ifølge eks-pro Lars Bak, så er cykelture perfekte til at lære hinanden at kende. Og kombinationen af cykling, erhvervsliv og personlig udvikling er det perfekte match.

Unge ledere skal styrkes i nye netværk hos Fynsk Erhverv

Hos Fynsk Erhverv åbnes dørene nu til et helt særligt Young Pro-netværk, der skal hjælpe unge ledere med at udvikle sig fagligt og personligt i et fortroligt og inspirerende forum. Thomas Olsen, som er udpeget til at facilitere netværket, bringer mere end 20 års erfaring med ledelse og udvikling af nye ledere ind i projektet. […]

BCM Transtech: Fra lokal maskinfabrik til global markedsleder

Broby: Da BCM Transtech besluttede at satse alt på en enkelt niche, ændrede det virksomhedens kurs for altid. Fra at have været en klassisk, lokal maskinfabrik med et bredt fokus på at løse alle nærværende udfordringer, blev fokus i begyndelsen af 2000’erne skarpt rettet mod ét enkelt marked. Den strategi har gjort dem til verdens […]