Nyheder • 05/02/2014

27 kommuner har nu valgt Team Online’s portal-system

Frederiksberg Kommune har netop valgt Team Online som leverandør af fagsystem på både myndigheds- og udførerområdet på det specialiserede voksen-socialområde. Det er således den 27. kommune i Danmark, som vælger Team Online som leverandør. Fynsk Erhverv har talt med koncerndirektør Michael Sandal:


Hvorfor tror du, at I har haft så stor succes med at få systemet implementeret i næsten hver 3. kommune?

– Så snart DHUV-kravspecifikationen blev offentliggjort, gik vi i gang med at udvikle den første udgave af DHUV-understøttelsen i vores myndighedssystem inCorp Portal.  Det betød, at en række kommuner, der gerne ville hurtigt i gang med at anvende Voksenudredningsmetoden, kunne komme hurtigt fra start. I stedet for at starte på papir gik de direkte fra kursus i VUM og i gang med en it-understøttet løsning.  Så det har betydet meget, at vi kom hurtigt fra start og valgte at satse store udviklingsresurser på at være den første leverandør med den rigtige løsning. Samtidig har vi arbejdet tæt sammen med vores brugere, så vi hele tiden har udviklet og tilpasset systemet i takt med, at kommunerne har gjort sig de første erfaringer med sagsmodeller og selve udredningsmetoden. Desuden har vi en meget lang erfaring med samspillet med hele udførerområdet via Bosted System, så vi kunne bruge den viden om det specialiserede socialområde, da vi skulle designe myndighedsløsningen.

Hvor adskiller I jer fra nærmeste konkurrenter?  (hvis I overhovedet har sådanne? )

– inCorp Portal har eksisteret siden 2009, og systemet er udviklet målrettet til understøttelse af sagsbehandlingsprocessen på det specialiserede socialområde. Vi kommer med andre ord ikke med en firkantet pakkeløsning, der trækkes ned over hovedet på medarbejderne.  Vi har udviklet en model, der understøtter alle krav, også Den Fællesoffentlige Rammearkitektur og alligevel indbygget så stor fleksibilitet, at den enkelte kommune kan tilpasse løsningen til egen praksis.  Samtidig har vi en åben og gennemskuelig prismodel, lige som vi har fået etableret et godt netværk af brugere, der mødes 2-3 gange om året og løbende kommer med væsentlige input til udviklingsprocessen – og dermed holder os til ilden.

Hvad er perspektiverne med inCorp Portal? Alle kommuner i DK?

– Vi har nu 27 kommuner, der har lavet aftale med Team Online om inCorp Portal, det vil sige, at vi fremover leverer et system, der dækker 1,5 mio. danskere. Det er vi meget stolte af, og vi tror på, at det måske kan blive til 2-3 mio. danskere i de kommende år. Men selv om vi er de bedste, er der flere leverandører, der gerne vil i spil på det specialiserede socialområde, så nu tager vi tingene, som de kommer. Vi får løbende henvendelser fra nye kommuner, så der er ingen tvivl om at vi vil være markedsledende på området i flere år, ikke mindst fordi vi samtidig dækker hele udfører-området så bredt.

Sådan lyder ordene fra en glad og tilfreds koncerndirektør.

 

Om inCorp Portal
inCorp Portal er et administrativt, webbaseret dialog -og sagsstyringssystem, der blandt andet understøtter Voksenudredningsmetoden med Faglige KvalitetsOplysninger og er udviklet til at håndtere den daglige sagsbehandling og udvekslingen af data mellem forvaltning og tilbud.

Læs meget mere om InCorp Portal på www.teamonline.dk/incorp/


Om Team Online

Team Online udvikler, drifter og vedligeholder Danmarks mest udbredte socialfaglige IT-værktøjer til udførere og myndigheder indenfor social- og omsorgsområdet.
Ved at anvende løsningerne får medarbejderne mere tid til borgerne fordi arbejdet med planlægning og opfølgning bliver mere enkel – “more Time to Care”.
Såvel borger som medarbejder oplever øget kvalitet i de væsentlige arbejdsprocesser, fordi løsningerne hjælper med at håndtere, dokumentere og evaluere de sociale indsatser – “more Quality in Care”.
Team Online leverer værktøjerne til udredning, beslutning og opfølgning på sociale indsatser. Processer optimeres, og den politiske og administrative ledelse får det rigtige beslutningsgrundlag – Action to more Care”.
Alle løsninger er leveret som en sikker Software-as-a-Service-løsning, der altid er opdateret, som overholder alle gældende krav og som sikrer at fokus er på arbejdsprocesserne i stedet for på teknik – “Technology for more Care”.

Mere end 28.000 fagpersoner benytter hver dag Team Onlines løsninger i det socialfaglige arbejde.

 

 

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.

Aabo-Ideal satser benhårdt på service og support som en del af international konsolidering

Aabo-Ideal er en international topspiller inden for fremstilling af industrielle lak- og overfladebehandlingsanlæg. Men den position er ikke kommet af sig selv, og fremtidens succes kræver, at ærmerne forbliver opsmøgede.

DAMIFO: Vidensdeling kan være genvejen til fremtidens løsninger

Vidensdeling og samarbejde er, Ifølge direktør i DAMIFO Martin Johansen, nøglen til at klare de stigende krav til virksomheden og føre den trygt videre. Derfor har han meldt sig ind i Fynsk Erhvervs direktørnetværk for at drøfte hverdagens udfordringer og hente inspiration fra andre erhvervsledere.

Fynsk Erhvervs cykelnetværk på toppen

Som om de stejle bjerge ikke i sig selv var udfordring nok. Også vejret viste sig fra den lunefulde side, da 40 fynske erhvervsfolk sled sig op ad Pyrenæernes nådesløse stigninger under årets strabadserende udfordring i Fynsk Erhvervs cykelnetværk Business Challenge. Men hverken regn, torden og kølige vinde over grænselandet mellem Frankrig og Spanien forhindrede netværket […]

Vi kan hjælpe dig med arbejdskraft

Optimismen stiger i det fynske erhvervsliv, og det samme gør efterspørgslen efter kvalificeret arbejdskraft. Vi kan hjælpe dig med at rekruttere dine næste medarbejdere. Som partnervirksomhed i Fynsk Erhverv har du direkte adgang til veluddannede medarbejdere, der står klar til med ny viden og energi at løse netop de arbejdsopgaver, som presser sig på i […]

Mindeord om Preben Greibe

Preben Greibe (79 år) er gået bort. Han vil blive husket som en tidligere respekteret og dedikeret administrerende direktør for Danske Fragtmænd Fyn og for hans mangeårige engagement i Industri- og Handelskammeret Odense-Fyn. Her gjorde han et varigt indtryk som formand i en strategisk vigtig periode frem til 2008, idet han var en central figur […]