Nyheder • 03/09/2014

Ny kommunikations- og presseansvarlig til Fynsk Erhverv

Mandag d. 1. september startede Bjarke A. Hansen som kommunikations- og presseansvarlig for Fynsk Erhverv. “Jeg har altid interesseret mig for erhvervslivet og for min ø, Fyn, så jeg er meget glad for at få lov til at arbejde for fremgang til begge dele i Fynsk Erhverv,” udtaler han. 

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige er 31 år gammel og hedder Bjarke A. Hansen. Han er kandidat i International Virksomhedskommunikation fra Syddansk Universitet og har haft flere kommunikationsstillinger i forskellige virksomheder og organisationer på Fyn – bl.a. ved Det Konservative Folkeparti, dengang de havde borgmesterposten i Odense.

Han har dog størst erfaring som journalist på TV 2, hvor han i over fire år har været ansat på forskellige redaktioner, men mest arbejdet med finansstoffet.

“Det er en kæmpe fordel, at jeg kender så godt til arbejdsgangene på en moderne erhvervsredaktion, for det betyder, at jeg ved, hvilke nyheder der er interessante for medierne, og hvilke vinkler journalister typisk vil gå efter i en given sag, og hvordan de vil forsøge at finde frem til dem,” fortæller Bjarke Hansen.

Han opfordrer medlemmer af Fynsk Erhverv til at kontakte ham, hvis de gerne vil ud med et budskab, men er i tvivl om, hvordan man bedst får det gjort, eller hvis man bare har en god idé til en historie eller en sag.

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Og det er en skam.”

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Om de kan styre forløbet og undgå selv at få dårlig omtale. Og det er en skam, for er der noget, der kan rykke ved danskernes forståelse for erhvervsklimaet, så er det, når de får helt konkrete eksempler fra virkeligheden på både gode og dårlige forhold. Så jeg vil kraftigt opfordre Fynsk Erhvervs medlemmer til at give mig et kald eller sende en mail, hvis de har noget på hjerte,” siger Bjarke Hansen.

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige vil arbejde på at gøre organisationen mere synlig, både for medlemmerne og som en stemme i den fynske debat. For Fyn har brug for et stærkt talerør for erhvervslivet.

“Jeg er født og opvokset på Østfyn tæt på Nyborg og har i de seneste mange år boet i Odense. Jeg er inkarneret fynbo og meget glad for vores ø, men jeg må også sige, at jeg mener, Fyn har potentiale til rigtig meget mere. Alle siger, at geografi er altafgørende i vore dage, og her er Fyn altså virkelig godt begunstiget. Vi ligger lige midt i landet. Derfor er det også fantastisk at mærke, at de fynske kommuner for alvor er begyndt at fokusere på fremtiden; ikke mindst for erhvervslivet, som er motoren for al varig vækst i enhver region,” fortæller Bjarke Hansen.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen