Nyheder • 03/09/2014

Ny kommunikations- og presseansvarlig til Fynsk Erhverv

Mandag d. 1. september startede Bjarke A. Hansen som kommunikations- og presseansvarlig for Fynsk Erhverv. “Jeg har altid interesseret mig for erhvervslivet og for min ø, Fyn, så jeg er meget glad for at få lov til at arbejde for fremgang til begge dele i Fynsk Erhverv,” udtaler han. 

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige er 31 år gammel og hedder Bjarke A. Hansen. Han er kandidat i International Virksomhedskommunikation fra Syddansk Universitet og har haft flere kommunikationsstillinger i forskellige virksomheder og organisationer på Fyn – bl.a. ved Det Konservative Folkeparti, dengang de havde borgmesterposten i Odense.

Han har dog størst erfaring som journalist på TV 2, hvor han i over fire år har været ansat på forskellige redaktioner, men mest arbejdet med finansstoffet.

“Det er en kæmpe fordel, at jeg kender så godt til arbejdsgangene på en moderne erhvervsredaktion, for det betyder, at jeg ved, hvilke nyheder der er interessante for medierne, og hvilke vinkler journalister typisk vil gå efter i en given sag, og hvordan de vil forsøge at finde frem til dem,” fortæller Bjarke Hansen.

Han opfordrer medlemmer af Fynsk Erhverv til at kontakte ham, hvis de gerne vil ud med et budskab, men er i tvivl om, hvordan man bedst får det gjort, eller hvis man bare har en god idé til en historie eller en sag.

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Og det er en skam.”

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Om de kan styre forløbet og undgå selv at få dårlig omtale. Og det er en skam, for er der noget, der kan rykke ved danskernes forståelse for erhvervsklimaet, så er det, når de får helt konkrete eksempler fra virkeligheden på både gode og dårlige forhold. Så jeg vil kraftigt opfordre Fynsk Erhvervs medlemmer til at give mig et kald eller sende en mail, hvis de har noget på hjerte,” siger Bjarke Hansen.

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige vil arbejde på at gøre organisationen mere synlig, både for medlemmerne og som en stemme i den fynske debat. For Fyn har brug for et stærkt talerør for erhvervslivet.

“Jeg er født og opvokset på Østfyn tæt på Nyborg og har i de seneste mange år boet i Odense. Jeg er inkarneret fynbo og meget glad for vores ø, men jeg må også sige, at jeg mener, Fyn har potentiale til rigtig meget mere. Alle siger, at geografi er altafgørende i vore dage, og her er Fyn altså virkelig godt begunstiget. Vi ligger lige midt i landet. Derfor er det også fantastisk at mærke, at de fynske kommuner for alvor er begyndt at fokusere på fremtiden; ikke mindst for erhvervslivet, som er motoren for al varig vækst i enhver region,” fortæller Bjarke Hansen.

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen

Fokusér på personalet: Tidlig indsats kan skabe bedre trivsel

Flere virksomheder rykker fokus fra brandslukning til forebyggelse, når det gælder medarbejdernes trivsel. Det handler om at være tæt på, tilgængelig – og klar, før problemerne vokser sig store. Det fortæller blandt andre Betina Dich Skipper, der driver virksomheden Human Navigator.

Masterclass i strategi og innovation begejstrede deltagerne

At skabe vækst og innovation kræver tid og refleksion – en udfordring for mange virksomheder, hvor daglig drift ofte tager al opmærksomhed. Masterclass-forløbet i strategi og innovation fra Fynske Bank og Fynsk Erhverv har imidlertid givet en række fynske virksomheder en unik mulighed for at arbejde målrettet med forretningsudvikling og netværk. “Alene det at sætte […]

Titech-direktør: At sige målene højt var første skridt mod succes

Fra eltavler i kælderen til landsdækkende koncern. Ulrik Juul har altid tænkt stort – og sagt det højt. Nu er Titech Electric solgt, men han fortsætter rejsen mod endnu større ambitioner som direktør i sit livsværk

Forsker: Bestyrelsesuddannelse kan være nøglen til, at SMV’ere omstiller sig til fremtiden

Bestyrelser i små og mellemstore virksomheder (SMV’er) står midt i en tid med hastige forandringer. Teknologiske fremskridt, bæredygtighed og geopolitiske ændringer kræver hurtig tilpasning

Krautwald: Nye vaner skal slå rod, før strategi bliver til virkelighed

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Lokale virksomheder forholder sig til Odenses fremtid

En række lokale virksomheder greb muligheden, da Fynsk Erhverv for nylig inviterede til dialogmøde om Odense fremtidige udvikling. Anledningen var det forslag til Kommuneplan 2024-2036, som Byrådet havde sendt i høring. Også rådmand Søren Windel, adm. Direktør Erik Jespersen og byudviklingschef Karin Niemann-Christensen var mødt op for at præsentere planforslaget og lytte til virksomhedernes ønsker […]