Nyheder • 03/09/2014

Ny kommunikations- og presseansvarlig til Fynsk Erhverv

Mandag d. 1. september startede Bjarke A. Hansen som kommunikations- og presseansvarlig for Fynsk Erhverv. “Jeg har altid interesseret mig for erhvervslivet og for min ø, Fyn, så jeg er meget glad for at få lov til at arbejde for fremgang til begge dele i Fynsk Erhverv,” udtaler han. 

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige er 31 år gammel og hedder Bjarke A. Hansen. Han er kandidat i International Virksomhedskommunikation fra Syddansk Universitet og har haft flere kommunikationsstillinger i forskellige virksomheder og organisationer på Fyn – bl.a. ved Det Konservative Folkeparti, dengang de havde borgmesterposten i Odense.

Han har dog størst erfaring som journalist på TV 2, hvor han i over fire år har været ansat på forskellige redaktioner, men mest arbejdet med finansstoffet.

“Det er en kæmpe fordel, at jeg kender så godt til arbejdsgangene på en moderne erhvervsredaktion, for det betyder, at jeg ved, hvilke nyheder der er interessante for medierne, og hvilke vinkler journalister typisk vil gå efter i en given sag, og hvordan de vil forsøge at finde frem til dem,” fortæller Bjarke Hansen.

Han opfordrer medlemmer af Fynsk Erhverv til at kontakte ham, hvis de gerne vil ud med et budskab, men er i tvivl om, hvordan man bedst får det gjort, eller hvis man bare har en god idé til en historie eller en sag.

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Og det er en skam.”

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Om de kan styre forløbet og undgå selv at få dårlig omtale. Og det er en skam, for er der noget, der kan rykke ved danskernes forståelse for erhvervsklimaet, så er det, når de får helt konkrete eksempler fra virkeligheden på både gode og dårlige forhold. Så jeg vil kraftigt opfordre Fynsk Erhvervs medlemmer til at give mig et kald eller sende en mail, hvis de har noget på hjerte,” siger Bjarke Hansen.

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige vil arbejde på at gøre organisationen mere synlig, både for medlemmerne og som en stemme i den fynske debat. For Fyn har brug for et stærkt talerør for erhvervslivet.

“Jeg er født og opvokset på Østfyn tæt på Nyborg og har i de seneste mange år boet i Odense. Jeg er inkarneret fynbo og meget glad for vores ø, men jeg må også sige, at jeg mener, Fyn har potentiale til rigtig meget mere. Alle siger, at geografi er altafgørende i vore dage, og her er Fyn altså virkelig godt begunstiget. Vi ligger lige midt i landet. Derfor er det også fantastisk at mærke, at de fynske kommuner for alvor er begyndt at fokusere på fremtiden; ikke mindst for erhvervslivet, som er motoren for al varig vækst i enhver region,” fortæller Bjarke Hansen.

Genbrug og gåpåmod: Direktøren, der samlede stumperne op

Freebee i Nyborg er specialiseret i at genbruge fluorbaserede inorganiske salte til metalindustrien – men det er ikke kemi, der fylder mest hos direktør Jørgen R. Kildegaard. Det er mennesker, løsninger og evnen til at få ting til at ske. Det begyndte i 2006, da Koppers i Nyborg lukkede sin trading-aktivitet. Jørgen R. Kildegaard, der […]

Stærke erhvervsfællesskaber styrker Fyens Væddeløbsbane

Fyens Væddeløbsbane ser markante gevinster i at dele viden og indgå i stærke netværk. Direktør Annette Lylover Jensen oplever, at de vigtigste perspektiver ofte opstår på tværs af brancher.

Efter 12 år siger direktør farvel til C.C. Jensen – og til en helt særlig kultur

Den 5. december 2025 går Stig Due på pension efter 12 år som direktør i den sydfynske industrivirksomhed C.C. Jensen. Han efterlader sig et stærkt regnskab til afløseren Jens Kjell Larsen – men endnu vigtigere, mener han selv, en kultur, der ikke kan måles i nøgletal. Da Stig Due trådte ind ad døren hos C.C. […]

Bureaukrati kan bremse virksomhederne – men optimismen spirer

Der var både valgflæsk, debat og klare erhvervspolitiske budskaber, da Fynsk Erhverv og Middelfart Erhverv samlede lokale virksomhedsledere og borgmesterkandidater til dialog om fremtidens rammer for erhvervslivet.

Kommunalvalget sætter rammerne for virksomhedernes hverdag

Når fynboerne går til stemmeurnerne i november, bliver det også et valg om erhvervslivets rammevilkår, vurderer Roger Buch, forskningslektor og centerleder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, der fremhæver skoler, dagtilbud og infrastruktur som afgørende for virksomhedernes adgang til arbejdskraft.

Kansas skaber forspring med bæredygtighed og digital styrke

Fristads Kansas står i en branche, hvor prisen ofte er et parameter, og konkurrencen er intensiv. Alligevel fastholder virksomheden sin position gennem en kombination af digitalisering, stærke bæredygtighedstiltag og ordentlighed.

HCA Marathon satte deltagerrekord med støtte fra hele Fyn

Søndag den 28. september 2025 satte HCA Marathon rekord med 8.940 løbere fra ind- og udland. Blikket er allerede rettet mod næste år, hvor målet er at gøre 2026 til en endnu større byfest, hvor hele Odense er involveret.

Nordea: Pessimismen afløst af optimisme i det fynske erhvervsliv

For blot et år siden var bekymringerne mange. Inflationen pressede, renterne steg, og udsigten til en opbremsning i verdensøkonomien på grund af krigen i Ukraine og usikkerhed omkring Donald Trumps’ og USA's kurs ...

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.