Nyheder • 04/02/2014

HOTEL HESSELET: – Det handler om personlig atmosfære

MÅNEDENS VIRKSOMHED: Hos Hotel Hesselet (Nyborg) lytter de til gæsternes behov. Og det har kunderne lagt mærke til, for hotellet er netop kåret som Danmarks bedste hotel af rejsesitet Tripadvisor med den ærefulde titel
’Travelers Choise Award  2014.Tripadvisor.com er verdens største forbrugerhjemmeside, når det handler om rejser og hoteller, og det er således forbrugerne selv, der har anmeldt det populære familieejede hotel ved Storebælt.
Og netop derfor er prisen og anerkendelsen endnu mere værd for hoteldirektør Peter Karner:

Det er jo sådan set en pris, som vi har fået direkte af vores gæster – så dén er vi særligt glade for.

Og ifølge den stolte hotelejer, har man fra hotellets side ikke gjort noget aktivt for at få gæsterne til at give positive anmeldelser på Tripadvisor. Der ligger således ikke en bevidst markedsføringsstrategi bag:

Jeg har faktisk ikke engang selv en profil derinde, så det er ikke noget, vi har været ret bevidste om. Så at gå ind og anmelde os på Tripadvisor er ikke noget, vi som sådan har opfordret dem til.  Men vi er da rigtig glade for, at de har gjort det.

Og Peter Karner har da også en klar formodning om, hvorfor Hotel Hesselet har fået så positive anmeldelser af de gæster, som har besøgt hotellet: Det handler om at tilbyde en positiv og personlig atmosfære – gæsterne skal føle sig hjemme:

Som jeg plejer at sige: Du kan have verdens flotteste hotel, men hvis gæsterne møder sure mennesker blandt personalet, så kan det hele jo være lige meget. Det handler om at være der for gæsterne – og at skabe en god atmosfære. Vi giver os god tid til kunderne. Vi er et lille, familieejet hotel – og det må de gerne kunne mærke. Det er vigtigt, at gæsterne føler sig hjemme.

Denne strategi er dog ikke helt tilfældig, men gennemsyrer hele hotellets værdigrundlag, som lyder:

  • Vi er nærværende 
  • Vi er engagerede
  • Vi har vilje til forandring
  • Vi har kompetence  

Om Hotel Hesselet: 
Hotellet er familieejet igennem tre generationer og ligger ved Storebælt i Nyborg. Hotel Hesselet har 35 ansatte og i alt 59 værelser. Kundegruppen rummer alt fra erhvervskonferencer til private ferie, wellness- og golfophold.

I Restaurant Tranquebar arbejdes med stort gastronomisk engagement, og stilen er klassisk med et moderne twist og en forkærlighed for gode, danske lokale råvarer.

Læs mere på www.hotel-hesselet.dk

Af Susanne Siig Petersen, Fynsk Erhverv

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen

Fokusér på personalet: Tidlig indsats kan skabe bedre trivsel

Flere virksomheder rykker fokus fra brandslukning til forebyggelse, når det gælder medarbejdernes trivsel. Det handler om at være tæt på, tilgængelig – og klar, før problemerne vokser sig store. Det fortæller blandt andre Betina Dich Skipper, der driver virksomheden Human Navigator.

Masterclass i strategi og innovation begejstrede deltagerne

At skabe vækst og innovation kræver tid og refleksion – en udfordring for mange virksomheder, hvor daglig drift ofte tager al opmærksomhed. Masterclass-forløbet i strategi og innovation fra Fynske Bank og Fynsk Erhverv har imidlertid givet en række fynske virksomheder en unik mulighed for at arbejde målrettet med forretningsudvikling og netværk. “Alene det at sætte […]

Titech-direktør: At sige målene højt var første skridt mod succes

Fra eltavler i kælderen til landsdækkende koncern. Ulrik Juul har altid tænkt stort – og sagt det højt. Nu er Titech Electric solgt, men han fortsætter rejsen mod endnu større ambitioner som direktør i sit livsværk

Forsker: Bestyrelsesuddannelse kan være nøglen til, at SMV’ere omstiller sig til fremtiden

Bestyrelser i små og mellemstore virksomheder (SMV’er) står midt i en tid med hastige forandringer. Teknologiske fremskridt, bæredygtighed og geopolitiske ændringer kræver hurtig tilpasning

Krautwald: Nye vaner skal slå rod, før strategi bliver til virkelighed

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Lokale virksomheder forholder sig til Odenses fremtid

En række lokale virksomheder greb muligheden, da Fynsk Erhverv for nylig inviterede til dialogmøde om Odense fremtidige udvikling. Anledningen var det forslag til Kommuneplan 2024-2036, som Byrådet havde sendt i høring. Også rådmand Søren Windel, adm. Direktør Erik Jespersen og byudviklingschef Karin Niemann-Christensen var mødt op for at præsentere planforslaget og lytte til virksomhedernes ønsker […]