Nyheder • 04/02/2014

HOTEL HESSELET: – Det handler om personlig atmosfære

MÅNEDENS VIRKSOMHED: Hos Hotel Hesselet (Nyborg) lytter de til gæsternes behov. Og det har kunderne lagt mærke til, for hotellet er netop kåret som Danmarks bedste hotel af rejsesitet Tripadvisor med den ærefulde titel
’Travelers Choise Award  2014.Tripadvisor.com er verdens største forbrugerhjemmeside, når det handler om rejser og hoteller, og det er således forbrugerne selv, der har anmeldt det populære familieejede hotel ved Storebælt.
Og netop derfor er prisen og anerkendelsen endnu mere værd for hoteldirektør Peter Karner:

Det er jo sådan set en pris, som vi har fået direkte af vores gæster – så dén er vi særligt glade for.

Og ifølge den stolte hotelejer, har man fra hotellets side ikke gjort noget aktivt for at få gæsterne til at give positive anmeldelser på Tripadvisor. Der ligger således ikke en bevidst markedsføringsstrategi bag:

Jeg har faktisk ikke engang selv en profil derinde, så det er ikke noget, vi har været ret bevidste om. Så at gå ind og anmelde os på Tripadvisor er ikke noget, vi som sådan har opfordret dem til.  Men vi er da rigtig glade for, at de har gjort det.

Og Peter Karner har da også en klar formodning om, hvorfor Hotel Hesselet har fået så positive anmeldelser af de gæster, som har besøgt hotellet: Det handler om at tilbyde en positiv og personlig atmosfære – gæsterne skal føle sig hjemme:

Som jeg plejer at sige: Du kan have verdens flotteste hotel, men hvis gæsterne møder sure mennesker blandt personalet, så kan det hele jo være lige meget. Det handler om at være der for gæsterne – og at skabe en god atmosfære. Vi giver os god tid til kunderne. Vi er et lille, familieejet hotel – og det må de gerne kunne mærke. Det er vigtigt, at gæsterne føler sig hjemme.

Denne strategi er dog ikke helt tilfældig, men gennemsyrer hele hotellets værdigrundlag, som lyder:

  • Vi er nærværende 
  • Vi er engagerede
  • Vi har vilje til forandring
  • Vi har kompetence  

Om Hotel Hesselet: 
Hotellet er familieejet igennem tre generationer og ligger ved Storebælt i Nyborg. Hotel Hesselet har 35 ansatte og i alt 59 værelser. Kundegruppen rummer alt fra erhvervskonferencer til private ferie, wellness- og golfophold.

I Restaurant Tranquebar arbejdes med stort gastronomisk engagement, og stilen er klassisk med et moderne twist og en forkærlighed for gode, danske lokale råvarer.

Læs mere på www.hotel-hesselet.dk

Af Susanne Siig Petersen, Fynsk Erhverv

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.