Nyheder • 13/03/2014

KUNSTEN AT NETVÆRKE GØR EN GOD FORRETNING

På under et år har Galleri Nijenkamp med direktør Line Nijenkamp (billede) i spidsen markeret sig på det kunstneriske landkort med den ene internationale topudstilling efter den anden. Deriblandt en særdeles velbesøgt COBRA-udstilling, som stadig kan beskues i de lyse lokaler i det sydlige Odense.
For som hun selv siger: “Her leger vi med de store drenge”.

 

[nggallery id=3]

 

Men også mere nutidige kunstnere som Michael Kvium (øverst bag Line Nijenkamp), Jacob Herskind og Sussi Trampedach har indfundet sig på væggene – for det handler nemlig om at vide, hvad der rører sig inden for kunst.
Og ifølge den unge galleri-direktør handler først og fremmest om netværk:

“Galleriets eksistens bygger på netværk, og det at få et mindre eksisterende netværk til at yngle. Et netværk i galleribranchen er altafgørende, ligesom jeg mener et netværk i hvilken som helst virksomhed er altafgørende i en opstartsfase. Selvfølgelig kan produkterne tale for sig selv, og det gør de også.  Men at have det rigtige netværk kan blive en afgørende faktor i et galleri, fordi den bedste marketing – ved vi jo alle – er fra ”mund til mund”.
Vi gør derfor en ekstra stærk indsats i, at vores besøgende får en oplevelse og service af høj kvalitet, for det har vi allerede erfaret har givet en enorm effekt, hvor mange folk kommer igen, mange gange…med deres netværk.”

Og der tegner sig et billede af, at Line Nijenkamp i samarbejde med hendes forretningspartner og kunstkender Kenneth Nowak har talent for at udstille, formidle, sælge og huse kunstværker:

Vi kunne ikke have fået en bedre start i galleriet rent salgsmæssigt.  Vi fik to år af bestyrelsen til at få galleriet til at løbe rundt uden røde tal, og vi kan allerede nu melde ud, at det ser ganske fornuftigt ud allerede inden det første år er omme”.

Og hun fortsætter:

“Vi har haft et salg på størstedelen af vores udstillinger, som steg langt over forventningerne. Tag Sussi Trampedach som eksempel. Her havde vi udsolgt af alle 16 værker til en samlet værdi af ca. 500.000 DKK, hvorefter vi nu har 52 personer på venteliste til nye værker af Sussi. Dette er ikke sket før i kunstbranchens historie. Nille Bech, som vi lige har afsluttet udstillingen med, gik også over al forventning, og der er også venteliste til hendes kommende værker. Alt i alt, kan vi sige, at bestyrelsen er glad og tilfreds, og vi forventer at kunne vise sorte tal inden år 2014 er omme.”

Helt aktuelt er der tale om international fotokunst i form af billedeserien ‘Survivors’ produceret af den anerkendte fotograf Ken Hermann. Udstillingen består af en række opsigtsvækkende portrætfotografier af mellemøstlige ofre for syreangreb. Ken Hermann var en af de tre finalister ved Sony World Photography Awards 2014 – udvalgt blandt 140.000 fotografer.

Den næste udstilling er glaskunsten ”Useless” hedder den, og er af glaskunstnerne Søren & Britta Gøttrup Madsen. De er fra Ålborg, og vi har fået lov til, at vise den første udstilling på Fyn af dem. De er helt unikke i form af glaskunsten. De har taget det normale glaskunst ”glaspusteri” af drikkeglas og skåle og gjort glaskunsten til noget mere end det. De har lavet en ”pop-art” version af glaskunst.

 

Læs mere på www.gallerinijenkamp.dk

 

 

 

Tekst og foto: Susanne Siig Petersen, Fynsk Erhverv  

Optimismen i fynsk erhvervsliv

Halvdelen af de fynske virksomheder forventer øget omsætning i løbet af de næste 12 måneder – og 8 ud af 10 forventer øget omsætning i løbet af de næste tre år. Den øgede omsætning skal hentes på nye kunder, hvilket indikerer stigende konkurrence. Det viser en ny undersøgelse i Det fynske Erhvervspanel, som Fynsk Erhverv […]

Lars Erik Nielsen har løftet Uretek med dokumentation, faglig vækst og ansvarlighed

Middelfart-virksomheden Uretek har som speciale at etablere og styrke fundamenter under alt fra private boliger til komplekse byggerier. Og at Ureteks eget fundamentet er solidt, er netop bevist med et fornemt regnskab for 2024 – og en solid vækst i indeværende år. “Vi er kommet stærkt fra start i 2025, og som det ser ud […]

Stærke pointer og skarpe trends på Den Fynske E-handelskonference 2025

Temaet for konferencen var ’Tættere på kunderne’, og dagen bød på inspirerende oplæg, praktiske erfaringer og strategiske perspektiver.

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.