Nyheder • 14/05/2022
Den traditionelle sælger er død – mød den nye sælger
Torsdag den 2. juni inviterer Fynsk Erhverv de fynske virksomheder til salgsseminar, hvor alle interesserede kan blive klogere på, hvordan de styrker salgsprocesserne i deres virksomhed.
Og ifølge Morten Junge fra Let’s Change Sales, der er en af de tre specialister, der deler ud af sin viden på dagen, så er der nok at tage fat på.
”Udviklingen går utrolig stærkt i disse år, og vi møder mange virksomheder, der står i et vadested, hvor de ikke rigtigt ved, hvordan de skifter spor og løfter salgsorganisationen til et nyt niveau. Vi vil gerne vise dem, hvad man kan tage fat i af tools og ledelsesværktøjer, der kan hjælpe virksomhederne med at komme videre. Og vise hvad andre salgsledere gør for at løfte niveauet,” fortæller Morten Junge.
”Den traditionelle sælger er død i dag.
Kunderne undersøger i forvejen en hel masse ting på internettet selv, og derfor drejer det sig ofte om at give kunderne den inspiration, sparring og rådgivning, som de mangler for at træffe endnu bedre beslutninger. Kunderne skal se salgskonsulenten som en medspiller – og begge skal gerne have succes. Derfor handler en del af strategien om, at man igennem interaktive værktøjer kan gøre det nemmere at være god i salgsdialogen, og det vil man også få belyst med cases på vores seminar,” lover Morten Junge.
På seminaret kommer tre specialister, som, foruden Morten Junge, også tæller Jens Løgstrup Poulsen fra Navitas samt Niels Holme fra Mosano. De vil også hjælpe de fremmødte med at identificere salgsteamets styrker og svagheder, så organisationen kan sætte det stærkeste hold i forhold til den enkelte kunde.
”Det er ikke alle sælgere, der er ens, og derfor er der meget at vinde ved at udnytte den enkelte persons styrker.
På den måde sikrer man, at man har de rette kompetencer til at følge virksomhedens salgsstrategi, og samtidig kan ansvarsområderne uddelegeres, så holdopstillingen giver mest mening,” konstaterer Morten Junge videre.
Et marked i evig forandring
En af deltagerne på det kommende seminar er Claes Bastrup, som er salgs- og marketingmanager ved PKM A/S, der er et af Danmarks største gartnerier.
I forvejen er branchen for salg af potteplanter noget svingende, og i den forbindelse har coronakrisen og Ruslands invasion af Ukraine ikke gjort noget godt.
“Alt fra prisniveau til efterspørgsel ændrer sig fra dag til dag, og der er er ingen, der kan spå om udviklingen i forbrugsmønstrene. Forbrugerne ved det ikke engang selv,” siger Claes Bastrup, der gerne vil have fyldt sin værktøjskasse op:
“Jeg har meldt mig til seminaret for at få indspark til, hvordan man håndterer situationen og salget i andre brancher – og måske få nogle trips og tricks med hjem.
Det kan også være, at vi kan få en debat omkring salg, og hvordan andre navigerer i markedet.”
_________________________________________________
Vil du også deltage i salgsseminaret? Læs mere og tilmeld dig her – sidste tilmeldingsfrist er d. 1. juni