Nyheder • 14/07/2020
Tværfagligt netværk inspirerer Infowise-direktør
Administrerende direktør og partner i Infowise, Kenneth Rossau, har mere end 25 års erfaring fra IT-branchen på sit C.V., og han har desuden tjent som mentor og som bestyrelsesformand i forskellige virksomheder.
Ikke desto mindre mødes han månedligt med ligesindede erhvervsledere for at blive klogere i Fynsk Erhvervs netværk Business Challenge Golf. Og Kenneth Rossau er ikke i tvivl, når han skal gøre op, hvorfor han deltager i netværket på fjerde år.
“Det inspirerer mig rigtig meget, at det er et tværfagligt netværk, hvor jeg får nogle input, som jeg måske aldrig selv havde tænkt over”, fortæller Kenneth Rossau og fortsætter:
Her er jeg sammen med advokater og værktøjsproducenter og mange andre ejerledere, som har andre løsninger på de problemstillinger, som jeg også løber ind i. Det giver mig muligheden for at kigge ud af kassen og se på vores forretning på en ny måde.”
I forbindelse med coronakrisen flyttede de 16 deltagere for en stund netværksmøder online, men da det igen blev muligt, samledes netværket atter på golfbanen for at mødes.
“Online har vi haft en meget spændende løbende dialog. Blandt andet om krisekommunikation og om, hvad lederens rolle er i sådan en situation. På grund af vores gode og tætte relationer er det værdifuld sparring for mig. Vi har haft hinandens fortrolighed i en årrække, og jeg synes, at det siger en del, at så mange mennesker i ledende stillinger prioriterede at sætte en arbejdsdag af til netværksmøde,” pointerer Kenneth Rossau.
Infowise helskindet gennem krisen
Mens nogle af Kenneth Rossaus netværksfæller sidder i virksomheder, der har været hårdt ramt med den globale nedlukning, er det anderledes for Infowise, som blandt andet arbejder med IT-sikkerhed, , IT-infrastruktur og drift.
“Der er selvfølgelig mange virksomheder, som har fået øjnene op for vores specialer, og vi kan jo blandt andet hjælpe med sikkerhed i forhold til hjemmearbejde samt sikre at medarbejderne har de rigtige værktøjer til at udføre deres arbejde. Vi har selv kunne arbejde næsten helt almindeligt hjemmefra, men vi er da påvirket, fordi vores kunder er påvirkede,” fortæller Kenneth Rossau, der måtte øge beredskabet i en periode for at sikre leverancerne.
“Vi har blandt andet en antenneforening som kunde, og hvis de gik ned, var der måske et par tusinde mennesker, der mistede muligheden for at kunne arbejde hjemmefra. Så vi havde travlt, inden coronakrisen ramte, og vi har også haft det efter. I forhold til nogle af de andre medlemmer af netværket, ved jeg, at jeg bestemt ikke skal beklage mig, for det gør de heller ikke, selvom de har meget mere grund til det,” konstaterer Infowise-direktøren.
Læs mere om Infowise på Den fynske virksomhedsportal