Nyheder • 28/06/2016

Skilte skal give større synlighed til de fynske turistattraktioner

Fynsk Erhverv går aktivt ind i kampen for at sikre de fynske turistattraktioner bedre skiltning langs motorvejen.

Transportministeren har udpeget Jytte Reinholdt, direktør i Fynsk Erhverv, til det regionale udvalg, der skal udvælge de lokale seværdigheder og turistattraktioner i den syddanske region, som vil få lov til at sætte de såkaldte brune turistskilte op langs motorvejene.

”Det er af stor betydning for vores unikke turistattraktioner at opnå den synlighed, som et brunt skilt langs motorvejen giver”, siger Jytte Reinholdt, og gør i den forbindelse opmærksom på, at Transportministeren afholder informationsmøde om de nye muligheder den 1. juli 2016 kl. 14.30-17.00 på Hotel Harmonien i Haderslev.

De udvalgte seværdigheder skal ligge inden for en radius af 15 kilometer fra den motorvejsafkørsel, hvor de ansøger om at få tildelt retten til placering af et brunt turistskilt.

Ordningen for de brune skilte finansieres ved egenbetaling. Omkostningerne er beregnet til cirka 120.000 – 140.000 kroner pr. seværdighed – hvilket vil dække et skilt i hver retning.

”Så jeg har en klar forventning om, at flere brune skilte langs motorvej vil sikre større besøgstal på disse attraktioner – og i det hele taget flere turister til Fyn. Det støtter vi naturligvis op om i Fynsk Erhverv”, siger Jytte Reinholdt.

Bæredygtighed når vinden vender

I en tid, hvor reglerne bliver skrevet om, vejret skaber berettigede og uberettigede overskrifter, og folkestemningen skifter med vinden, er det en reel udfordring at holde kursen i det komplekse bæredygtighedslandskab.

Brinkmann: Ledelse handler også om menneskekendskab

En god leder er ikke nødvendigvis den, der ved mest om teknologi eller har styr på flest KPI’er. Ifølge professor i psykologi ved Aalborg Universitet Svend Brinkmann er det vigtigere at kende mennesker – og at have autoritet i ordets egentlige betydning.

BCM Transtech løfter datasikkerheden til næste niveau

BCM Transtech A/S arbejder hver dag i krydsfeltet mellem avanceret mekanik, digitalisering og kundernes høje krav til driftssikkerhed. Den kombination gør datasikkerhed til en strategisk nødvendighed – og en disciplin, virksomheden nu styrker yderligere.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.

Sommerhilsen fra direktør Anne Dyrehauge

Kære alle Tak for en fantastisk velkomst i Fynsk Erhverv. Jeg er stadig i færd med at dykke ned i alle hjørner af foreningen, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg er landet det helt rigtige sted. I sidste uge sagde vi farvel til Jytte med en flot og meget velbesøgt reception, der […]

VGP rykker ind i Odense med rekordstort grundkøb

Et af de største enkeltstående salg af erhvervsjord i Odense Kommunes historie blev officielt præsenteret tirsdag den 24. juni ved et større pressearrangement på en vindblæst mark, hvor borgmester Peter Rahbæk Juel og rådmand Søren Windell var med til at løfte sløret for projektet. Bag købet står den paneuropæiske ejendomsudvikler VGP, der med underskrifterne har […]

Nye øjne på hverdagen gav inspiration og konkrete løsninger hos Sinatur

Da Fynsk Erhverv spurgte, om Sinatur Hotel Storebælt ville lægge hus til en casedag for Klimaprojektlederne, var svaret ja med det samme. Ikke bare for at give noget videre – men fordi det også kunne bringe noget med hjem. For direktør Louise Hauge Gliese handlede projektet om at få inspiration udefra

Optimismen i fynsk erhvervsliv

Halvdelen af de fynske virksomheder forventer øget omsætning i løbet af de næste 12 måneder – og 8 ud af 10 forventer øget omsætning i løbet af de næste tre år. Den øgede omsætning skal hentes på nye kunder, hvilket indikerer stigende konkurrence. Det viser en ny undersøgelse i Det fynske Erhvervspanel, som Fynsk Erhverv […]