Nyheder • 24/09/2014

“Livet belønner handling”

“Livet belønner handling”. Disse tre ord er inspirator og salgstræner Jesper Christensens motto, fortalte han på Fynsk Erhvervs handelskonference i Odin Havnepark tirsdag formiddag.

Én af de mange gode oplægsholdere på Fynsk Erhvervs netop overståede handelskonference var salgstræner Jesper Christensen. I sit oplæg understregede han gang på
gang, at den gode salgskultur handler om et højt aktivitetsniveau.

 “Ved at være udadvendt og åben kan man komme rigtig langt.”

– Det nytter ikke noget at sidde og vente på, at tingene sker. Man må selv gøre noget – og der er masser af værktøjer at tage i brug, påpegede en yderst veloplagt Jesper Christensen.

– Salg handler om at se muligheder og at holde sine budskaber klare og enkle. Erhvervsdrivende forsømmer desværre ofte muligheden for mersalg, der tit er til stede, når de står over for kunden

Handler meget om udstråling

Jesper Christensen slog desuden til lyd for at gøre brug af sit netværk.

– Ved at være udadvendt og åben kan man komme rigtig langt. Det handler særdeles meget om udstråling. Og så er det selvfølgelig altid godt at have sit visitkort med, understregede han.

Den positive attitude skal dog ikke forbeholdes kunder og samarbejdspartnere.

– Det er lige så vigtigt, at man som virksomhedsleder giver positiv energi til sine medarbejdere, slog Jesper Christensen fast, og tilføjede:

– Viljen til at finde løsninger, når der er problemer, er naturligvis vigtig. Det samme er tilfældet med viljen til selvudvikling og evnen til at begejstres. Det er ganske små ting, som kan have en positiv effekt, eksempelvis at sige, ”godmorgen”.

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen

Fokusér på personalet: Tidlig indsats kan skabe bedre trivsel

Flere virksomheder rykker fokus fra brandslukning til forebyggelse, når det gælder medarbejdernes trivsel. Det handler om at være tæt på, tilgængelig – og klar, før problemerne vokser sig store. Det fortæller blandt andre Betina Dich Skipper, der driver virksomheden Human Navigator.

Masterclass i strategi og innovation begejstrede deltagerne

At skabe vækst og innovation kræver tid og refleksion – en udfordring for mange virksomheder, hvor daglig drift ofte tager al opmærksomhed. Masterclass-forløbet i strategi og innovation fra Fynske Bank og Fynsk Erhverv har imidlertid givet en række fynske virksomheder en unik mulighed for at arbejde målrettet med forretningsudvikling og netværk. “Alene det at sætte […]

Titech-direktør: At sige målene højt var første skridt mod succes

Fra eltavler i kælderen til landsdækkende koncern. Ulrik Juul har altid tænkt stort – og sagt det højt. Nu er Titech Electric solgt, men han fortsætter rejsen mod endnu større ambitioner som direktør i sit livsværk

Forsker: Bestyrelsesuddannelse kan være nøglen til, at SMV’ere omstiller sig til fremtiden

Bestyrelser i små og mellemstore virksomheder (SMV’er) står midt i en tid med hastige forandringer. Teknologiske fremskridt, bæredygtighed og geopolitiske ændringer kræver hurtig tilpasning

Krautwald: Nye vaner skal slå rod, før strategi bliver til virkelighed

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Lokale virksomheder forholder sig til Odenses fremtid

En række lokale virksomheder greb muligheden, da Fynsk Erhverv for nylig inviterede til dialogmøde om Odense fremtidige udvikling. Anledningen var det forslag til Kommuneplan 2024-2036, som Byrådet havde sendt i høring. Også rådmand Søren Windel, adm. Direktør Erik Jespersen og byudviklingschef Karin Niemann-Christensen var mødt op for at præsentere planforslaget og lytte til virksomhedernes ønsker […]