Nyheder • 24/09/2019
Klare budskaber fra erhvervslivet
Ni ud af 10 fynske virksomheder peger på udbygningen af den fynske motorvej syd om Odense og lavere broafgifter på Storebæltsbroen. Og tæt på 100% peger på fuld dækning på bredbånd og mobiltelefoni som vigtige tiltag at få gennemført for at sikre en fortsat positiv udvikling og vækst i egen virksomhed og på Fyn generelt.
Derimod vurderes letbanens 2. etape i Odense i mindre grad at være vigtig for udviklingen. Her peger knap 70% på, at den ikke er vigtig for udviklingen på Fyn og knap 85% for udviklingen i egen virksomhed. Det viser nogle af resultaterne i en helt ny undersøgelse i ’Det fynske erhvervspanel’, som Fynsk Erhverv har gennemført i kredsen af partnervirksomheder i august.
”Fynsk Erhverv tager hvert år temperaturen på det fynske erhvervsliv, og det giver os et klart billede af, hvad der er vigtigt for virksomhederne, og hvad vi skal prioritere og kæmpe for. Det er meget værdifuldt og baner vejen for resultaterne, da det giver os høj troværdighed og legitimitet i vores dialog med de politiske beslutningstagere”, siger Jytte Reinholdt, direktør i Fynsk Erhverv.
I de fynske medier har budskaberne også skabt genklag. Både TV2/Fyn og Fyens Stiftstidende bragte omtale af resultaterne.