Nyheder • 31/05/2024

Gislev Rejser: Fra familievirksomhed til del af stor koncern

Den fynske rejsevirksomhed Gislev Rejser har gennem de senere år været gennem en betydelig transformation. Indtil 2018 var Gislev Rejser en familieejet virksomhed med adresse i Ringe. Her købte Aller Koncernen først 85% af aktierne i virksomheden for i 2020 at overtage de sidste 15%, og dermed blev Gislev Rejser en del af den store koncern. Senest er virksomheden flyttet til Odense for at komme tættere på kunderne:

”Med vores nye domicil har vi forbedret tilgængeligheden og er nu tættere på Gislevs kunder og Event & Grupperejsers erhvervskunder. Samtidig har vi på Hvidkærvej den fordel, at vi er helt tæt på motorvejen, hvor ca. 75.000 potentielle kunder kører forbi vores skilte hver dag.”

Ifølge administrerende direktør Niels Ravn Eriksen har både det nye ejerskab og flytningen været med til at styrke virksomhedens profil og synlighed, og samtidig har samarbejdet med Aller-koncernen hurtigt vist sig at skabe værdi.

“Det var især under corona-pandemien, at vi virkelig mærkede en stor koncern bag os og bidrog til fastholdelse af en del af Gislevs mange gode kompetente medarbejdere, selvom rejsebranchen gik helt i stå under nedlukningerne,” fortæller Niels Ravn Eriksen, der med en fortid hos blandt andre Coca-Cola og Merrild Kaffe, selv har masser af erfaring med at navigere i store virksomheder.

Og han er ikke i tvivl om, at samarbejdet med Aller-koncernen har givet mere tyngde til de 75 års erfaring, som Gislev har som rejsearrangør:

Gislev Rejsers kerneværdier og ekspertise er videreført, og samtidig er der sket en professionalisering af bl.a. marketing, i kraft af Allers kompetencer og brug af digitale redskaber.

“Det har givet os mulighed for at blive endnu skarpere på vores unikke tilbud, så de imødekommer markedets behov bedst muligt,” siger Niels Ravn Eriksen.

Ny tid – nye ønsker

”Gislev Rejser blev født som et busrejseselskab i en helt anden tid, siden er der sket en enorm udvikling. Rejsebureauets brede produktsortiment dækker det meste af verden, – hovedsagelig med

fly, dog tilbydes der stadig rejser med bus til nærområder. Krydstogter og flodkrydstogter har igennem flere år været firmaets flagskib, og tidens tendenser tænkes hele tiden ind i produktionen, som f.eks. Solo-rejsekonceptet. Rejsebranchen er i konstant bevægelse,” siger Gislev Rejsers administrerende direktør og suppleres af Marianne Sand, der ud over at være Key Account og Product Manager inden for Event & Grupperejser også er med på det hold, som arrangerer firmarejser for Gislev Rejsers erhvervskunder.

“B2B-markedet er som det øvrige marked dynamisk, og vi vil gerne blive ved med at bringe vores ekspertise i spil, ved at skræddersy forslag til virksomheder, som justeres og eksekveres i tæt samarbejde med kunden,” fortæller Marianne Sand og fortsætter:

Tid er kostbar for virksomhederne, og de søger derfor den rette hjælp og sparring til en grupperejse, lige fra flyrejsen, nøje udvalgte hoteller, restauranter og passende aktiviteter, til det faglige indhold.

Det er vigtigt, at alt fungerer både fagligt og socialt og et andet ikke uvæsentligt parameter ved at vælge et rejsebureau, er den forbrugerbeskyttelse, der ligger i pakkerejseloven.” siger Marianne Sand, som sammen med sine kollegaer er aktive i flere fynske netværk.

Gislev Rejser og holdet bag Event & Grupperejser ønsker at støtte lokalt og har pt. et sponsorat ved Odense Håndbold og H.C. Andersens Festivals.

”Det er vigtigt at vise vores ansigt udadtil, og samtidig blive klogere på, hvad der rører sig. Derfor er vi ligeledes med i Fynsk Erhverv for at styrke vores erhvervsnetværk,” fortæller Niels Ravn Eriksen.

Fuld opbakning til produktudviklingen

Ud over corona-pandemien har krisen i Ukraine og Mellemøsten skubbet til den geopolitiske usikkerhed, hvad der ikke er gået ubemærket hen på Hvidkærvej 29 i Odense SV, hvor Gislev Rejser holder til i dag.

“I de første par år eksploderede rejselysten, da hele verden åbnede op igen efter corona-pandemien. Denne massive rejselyst på verdensplan har nu skabt udfordringer i forbindelse med masseturisme i mange europæiske byer. Denne udfordring i samspil med inflation og geopolitisk usikkerhed har medført høje prisstigninger fra flyselskaber, hoteller, restauranter mm, hvad der rammer rejsebranchen hårdt over en kam. Men vores fordel er netop samarbejdet med Aller-koncernens syv rejsebureauer, hvor vi har mulighed for at sparre og drage nytte af samarbejde på tværs,” siger Niels Ravn Eriksen med henvisning til, at Aller Leisure også tæller Stjernegaard Rejser, Nyhavn Rejser, Alive, Aller Travel, Gaia Travel, Let’s do Travel, Nilles Rejser og Kulturrejser Europa.

Vi har en virkelig god synergi blandt rejseselskaberne i koncernen, fordi vi dækker forskellige spidskompetencer og målgrupper.

“Indenfor B2B-segmentet, sparrer og vidensdeler Gislev Event & Grupperejser med Alive (tidligere Nyhavn Erhvervs- & grupperejser) og omvendt. Erfaringer og kompetencer in-house og blandt kollegaer skaber mulighed for at opfylde de rette behov for skræddersyede grupperejser. Firmaernes ønsker og behov kommer i lige så mange farver og former som de firmaer, der investerer i dem,” fortæller Marianne Sand.

”Som rejsebureau kan Gislev Rejser med Event & Grupperejser imødekomme kundernes mangfoldige ønsker og behov,” fastslår Niels Erik Ravn og Marianne Sand afslutningsvis.

Formandens sommerhilsen

Sommerferien nærmer sig, og Fynsk Erhvervs bestyrelsesformand, Henrik Neelmeyer, sender her sin sommerhilsen med ønsket om en rigtig god sommer til det fynske erhvervsliv og anbefalinger til en sommerferie uden for mange afbrydelser.

VELUX strategiske fokus på psykologisk tryghed handler om af høste værdien af øget diversitet og forbedret kreativitet

Med omkring 2.500 ansatte i Danmark, 11.500 medarbejdere globalt samt solide regnskaber med positive resultater år efter år, er vinduesproducenten VELUX en af landets helt store virksomheder. Men selvom tingene har gået godt i lang tid, er der altid plads til forbedring, hvilket bliver understreget af Senior Director HR, Jon Holst-Christensen, der i 2024 har […]

E-handelskonference: Brugeren skal i centrum

Ved 2024-udgaven af Den Fynske E-handelskonference, der er arrangeret i samarbejde mellem e-handelsvirksomheden Hesehus og Fynsk Erhverv, var der i tidens ånd masser af AI på programmet, men nok så gennemgående var det, at de teknologiske landvindinger skal ske med fokus på forbrugeren, hvis investeringerne skal give mening.

Familievirksomhed forbereder sig på miljøkrav i god tid

Mens byggevirksomheden Poul Rasmussen endnu ikke er undlagt lovkravet om bæredygtighedsrapporteringen, så er virksomheden godt i gang med at klæde sig på til den bæredygtige dagsorden. Derfor har familievirksomheden tilmeldt sig vores ESG-Netværk for at være klar til fremtidige krav fra både stat, kunder og institutioner. 

Brain Boost: Ikke alle indtægter skaber samme værdi

Da softwarehuset Ecreo og Fynsk Erhverv i fællesskab afholdte seminaret "Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens i en uforudsigelig tid" var Odense-virksomheden Flexbuy Technologies repræsenteret blandt deltagerne i form af Jacob Brage. Og han forlod Alfred og Kamilla, hvor arrangementet blev afholdt, i opløftet tilstand.

Brug din stemme på et stærkt EU

Når der søndag, den 9. juni er valg til Europa-Parlamentet i Danmark, er det vigtigt, at vi alle gør brug af vores demokratiske ret og sætter vores kryds på stemmesedlen. Det skaber en grønnere fremtid og styrker den enkelte virksomhed, det enkelte land - og den europæiske union. Tak fordi du bruger din stemme.

Fynsk logistikgigant krydser fingre for bedre forbindelser til motorvejsnettet

Den familieejede logistikvirksomhed Alex Andersen Ølund A/S forventer efter en årrække med særdeles solide regnskaber, at de kommende år byder på flere udfordringer og mere usikkerhed i markedet. Men ikke desto mindre er stemningen på direktionsgangen på Logistikvej i Odense fortsat høj, og listen over nye initiativer bliver ikke kortere. “2024 bliver et overgangsår, hvor […]

Damixa skruer op for den digitale tilstedeværelse

På Den Fynske E-handelskonference den 21. maj sætter Damixas Brand og Marketing Manager, Anna Trojel, ord på den digitale rejse, der skal føre Damixa helt up to date.

Optimisme at spore i det fynske erhvervsliv

De fynske virksomheder er sunde og robuste, og de fleste er ved at indfinde sig i den nye virkelighed med stigende tempo og kompleksitet. Det viser vores nyeste temperaturmåling i det fynske erhvervsliv, der giver en stærk tro på fremtiden.

Skru op for resiliensen og få en bedre forretning

Når Fynsk Erhverv den 23. maj i fællesskab med Ecreo inviterer til fællesseminar, vil de fremmødte gå hjem med konkrete værktøjer, der skal inspirere til at forbedre kundeoplevelsen og øge virksomhedens værdi ved at skærpe det strategiske fokus. Det lover Michael Nørregaard Wilkens, der er executive advisor i den internationale rådgivningsvirksomhed Strategyzer og oplægsholder på […]

Viden til Vækst: Gode teams har psykologisk tryghed

Den 12. september inviterer vi i samarbejde med LearnX til erhvervskonference, hvor du bl.a. kan møde ledelsesrådgiver Christian Ørsted, der sætter fokus på, hvordan psykologisk tryghed kan løfte medarbejderne markant. Vi har forinden været i dialog med Christian Ørsted, der løfter lidt af sløret for sit oplæg. Husk, at du som partnervirksomhed får 50% rabat på billetprisen.

Netværk styrker Pia Mathiasens HR-kompetencer

Med HR-ansvar for over 300 medarbejdere, har HR-ansvarlig hos Ken Hygiejne Systems A/S, Pia Mathiasen, trådt ind i vores HR-netværk for at få ekstern, faglig sparring med ligesindede. Er du også interesseret i en netværksgruppe – så har vi også et til dig!