Nyheder • 22/09/2016

Fynske detailledere henter inspiration i London

Detailledernetværket besøger London

I den forgangne uge besøgte en flok entusiastiske og inspirationshungrende detailledere London, som var målet for den årlige studietur for Fynsk Erhvervs detailledernetværk.

Formålet med turen var, foruden at hente inspiration og styrke sammenholdet i netværket, at besøge forskellige områder af byen, for at vi kunne opleve de store kontraster, som en storby som London naturligt har. For mange af detailledernetværkets medlemmer var det deres første besøg i den engelske hovedstad.

Den vestlige del af byen

Førstedagen af den 3 dage lange studietur blev brugt i den vestlige del af byen, hvor områder som South Kensington, Knightsbridge og Chelsea blev vandret tyndt. Overalt var der dyre biler, mondæne butikker og masser af glamour.

Det ekstremt ekstravagante stormagasin Harrods på Knightsbrigde blev besøgt, og ligeledes The Conran Shop i det gamle Michelin hovedkontor på Fulham Road. Begge to spændende butikker, som klart er et must-see i London.

Odenseansk pige med succes i London

På andendagen startede vi med at besøge Maria Mayerhofer, en odenseansk pige, som på 12. år bor i London og driver sin egen bageskole (bakewithmaria.com), hvor mennesker fra hele verden kommer og lærer at bage.

Efter et inspirerende besøg, bevægede vi os ind til det centrale London, hvor dagen blev brugt i de typiske turistområder som Piccadilly Circus, Oxford Circus, Leicester Square, Soho og Covent Garden.

Her udmærkede især Soho og Covent Garden sig med en del mindre selvejede butikker, hvor man begyndte at opleve en anden adfærd hos de butiksansatte, og en mere nærværende service. Men også de store flagship stores som Burberry, Nike og Apple er et besøg værd, ligesom den 6 etagers store legetøjsbutik Hamley’s på Regent Street er et must-see.

Hackney og Dalston – bestemt et besøg værd

På sidstedagen tog vi toget til nordøstlige London og stod af i bydelen Hackney, hvor vi gik mod Dalston, en bydel under kraftig positiv udvikling.

På vejen besøgte vi fødevaremarkedet på Ridley Road, hvor vi nærmest følte, at vi var kommet til et u-land, og fra det ene øjeblik til det andet stod vi igen på en befærdet hovedgade Kingsland High Street med dens små hyggelige cafeer og uafhængige butikker.

Hackney og ikke mindst Dalston er virkelig et besøg værd på din næste London tur. I Dalston hoppede vi ombord i en rød dobbeltdækkerbus, kørte mod syd gennem et andet upcoming område Shoreditch, før vi stod af ved Monument, hvor vi besøgte udsigtsplatformen Sky Garden på 36. etage i skyskraberen “20 Fenchurch Street” i Londons finansdistrikt. Her var der gratis adgang til et helt unikt view ud over London. Endnu et must-see i London.

Herefter gik turen over Tower Bridge, til området ved London Bridge hvor billedet er taget, og til sidst retur mod Heathrow Airport efter nogle meget spændende dage i super selskab.

Succesen gentages næste år med en ny destination

Detailledernetværket har allerede besluttet sig for destinationen for næste årsstudietur. Her går turen til Budapest, som anses for, at være en af de smukkeste og mest spændende byer i Østeuropa.

Og du kan komme med, så hvis du er interesseret i at deltage i vores netværk, så tag fat i facilitator Jakob Søfelde-Hansen, se mere her: https://fynskerhverv.dk/netvaerk/detailledernetvaerket/

Bæredygtighed når vinden vender

I en tid, hvor reglerne bliver skrevet om, vejret skaber berettigede og uberettigede overskrifter, og folkestemningen skifter med vinden, er det en reel udfordring at holde kursen i det komplekse bæredygtighedslandskab.

Brinkmann: Ledelse handler også om menneskekendskab

En god leder er ikke nødvendigvis den, der ved mest om teknologi eller har styr på flest KPI’er. Ifølge professor i psykologi ved Aalborg Universitet Svend Brinkmann er det vigtigere at kende mennesker – og at have autoritet i ordets egentlige betydning.

BCM Transtech løfter datasikkerheden til næste niveau

BCM Transtech A/S arbejder hver dag i krydsfeltet mellem avanceret mekanik, digitalisering og kundernes høje krav til driftssikkerhed. Den kombination gør datasikkerhed til en strategisk nødvendighed – og en disciplin, virksomheden nu styrker yderligere.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.

Sommerhilsen fra direktør Anne Dyrehauge

Kære alle Tak for en fantastisk velkomst i Fynsk Erhverv. Jeg er stadig i færd med at dykke ned i alle hjørner af foreningen, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg er landet det helt rigtige sted. I sidste uge sagde vi farvel til Jytte med en flot og meget velbesøgt reception, der […]

VGP rykker ind i Odense med rekordstort grundkøb

Et af de største enkeltstående salg af erhvervsjord i Odense Kommunes historie blev officielt præsenteret tirsdag den 24. juni ved et større pressearrangement på en vindblæst mark, hvor borgmester Peter Rahbæk Juel og rådmand Søren Windell var med til at løfte sløret for projektet. Bag købet står den paneuropæiske ejendomsudvikler VGP, der med underskrifterne har […]

Nye øjne på hverdagen gav inspiration og konkrete løsninger hos Sinatur

Da Fynsk Erhverv spurgte, om Sinatur Hotel Storebælt ville lægge hus til en casedag for Klimaprojektlederne, var svaret ja med det samme. Ikke bare for at give noget videre – men fordi det også kunne bringe noget med hjem. For direktør Louise Hauge Gliese handlede projektet om at få inspiration udefra

Optimismen i fynsk erhvervsliv

Halvdelen af de fynske virksomheder forventer øget omsætning i løbet af de næste 12 måneder – og 8 ud af 10 forventer øget omsætning i løbet af de næste tre år. Den øgede omsætning skal hentes på nye kunder, hvilket indikerer stigende konkurrence. Det viser en ny undersøgelse i Det fynske Erhvervspanel, som Fynsk Erhverv […]