Nye partnervirksomheder

Nyheder • 25/10/2021

Erhvervsledere tager netværket med på golfbanen

Intensiv fortrolighed og spændende dialoger. Og så en fælles glæde ved at spille golf. Det er, hvad de 16 fynske erhvervsledere i Fynsk Erhvervs Business Challenge Golf-netværk får, når de 11 gange om året mødes til deres fælles netværksdage.

En af deltagerne er Claus Hansen, der er salgschef og medejer af værktøjsfabrikanten Tool Denmark. Han har været med siden netværkets begyndelse, og rent bortset fra den sportslige glæde han fik, da han i år spillede sig helt til finalen i netværkets interne mesterskab, er han ikke i tvivl om, hvad han har fået ud af sin deltagelse gennem årene.

Det vigtigste for mig er den fortrolighed, der er opbygget i gruppen. Over årene er der blevet opbygget et stærkt forum, hvor vi kan diskutere ting fra hverdagen i vores respektive virksomheder.

Vi ved, at tingene bliver internt, og det, at vi kender hinanden så godt, gør også, at vi kan trække på hinanden året rundt,” siger Claus Hansen, som også er helt sikker på, at golfspillet har været med til at kitte gruppen godt sammen:

Vi har det tilfælles, at vi er erhvervsledere, og at vi er glade for golf. Men gruppen består af folk fra hele Fyn, og jeg har mødt nogle gode mennesker, som jeg ellers aldrig ville have mødt, hvis det ikke havde været for det her netværk.

Flemming Hartvig Pedersen (Focus Advokater) tv. og Claus Hansen (Tool Denmark) på Vestfyn Golfklubs bane i Glamsbjerg efter årets finale, hvor Flemming løb med sejren efter omspil.

Udvikling og golf går hånd i hånd

Sammen med sine 15 netværksfæller mødes Claus Hansen cirka en gang om måneden i netværksgruppen. I forårs-  og efterårsmånederne har gruppen et intenst program, hvor forskellige oplæg og debatter om ledelse og personlig udvikling er på menuen indtil frokost, hvorefter mødeaktiviteten flyttes ud på de fynske golfbaner. I vintermånederne spilles der ikke golf, men bortset fra december, mødes gruppen til formiddagsseancerne.

“Vi har fået en god indsigt i hinandens kompetencer, og derfor taler vi selvfølgelig videre om oplæggene og om vores respektive udfordringer, når vi går banen rundt om eftermiddagen,” siger Claus Hansen, der bakkes op af netværksfacilitator Renata Alicja Edsbjerg:

Det hele handler om ledelse og personlig udvikling, også når de går på golfbanen. Der er opstået nogle tætte relationer, og det skyldes både golfspillet men også det, at de går i naturen i nogle andre omgivelser, end de plejer, og på den måde forlænger de møderummet.

Ud over at være netværksfacilitator  driver Renata Alicja Edsbjerg også virksomheden Human Revolution.

“Jeg er sikker på, at aktive netværk er en del af fremtiden. Vi har alle sammen fokus på at holde os fit så længe som muligt, og her er golfnetværket en oplagt mulighed for at blande det faglige samtidig med, at man kommer ud i naturen,” fortæller Renata Alicja Edsbjerg videre.

Din adgang til netværket:
Din virksomhed skal være premiumpartner i Fynsk Erhverv, ligesom du skal have et aktivt DGU Handicap. Netværkshonoraret er kr. 8.000 + moms. Studietur og greenfee afregnes særskilt. Optag foregår i november og december året før.

Det gode brand er en fælles opgave

De fynske virksomheder har et fælles ansvar, når det drejer sig om at lokke ny arbejdskraft til øen - nemlig at fortælle de gode historier om Odense og Fyn. Det mener koncernchef i 3C Groups, Niels Thorborg, der deltog i Small Great Nations roadshow tidligere i maj, der skulle belyse lokale styrker og udfordringer i forhold til den grønne omstilling, og ikke mindst at diskutere, hvordan regionen tiltrækker de mennesker, der skal til for at løfte opgaven

Lederes tilstedeværelse på sociale medier er en vigtig opgave

Synlighed er vigtigt. Vi ved, at når kunderne skal vælge leverandør og produkter er kendskab vigtigt. Vi ved, at det er nemmere at tiltrække medarbejdere, når man har et stærkt brand. Men i 2022 er det ikke nok at virksomheden kommunikerer. Enhver leder i 2022 skal kommunikere – internt som eksternt. I artiklen kommer kommunikationsrådgiver Julie Lindegaard med en række gode råd til, hvordan du gør.

Digitalisering og e-handel skaber vækst i fynske virksomheder

Da Fynsk Erhverv tirsdag den 17. maj indtog scenen i Odense Sommerrevys telt stod programmet på fremtidens marked gennem digitale løsninger. I dagens anledning var der inviteret tre gæster, der har oplevet stor digital succes samt moderator Julie Lindegaard.

Digitalisering åbner internationalt marked på vid gab for Dinex

MIDDELFART: Da Middelfart-virksomheden Dinex i januar 2020 lancerede nyt website og en helt nyetableret e-handelsløsning, havde ingen i huset turdet drømme om, hvor god en idé, det skulle vise sig at være.

Fynsk eksport til hele verden trods forhindringer

Trods mange forhindringer de senere år med bl.a. en verdens omspændt epidemi, spærring af Suez-kanal, stigende råvarepriser, forsinkede leverancer og nu krig i Ukraine, så eksporterer de fynske virksomheder fortsat i stor stil til hele verden.

Virksomhedsbesøg på Odense Havn, hvor den grønne omstilling får ’ben at stå på’

KERTEMINDE: Siden Odense Havn for syv år siden købte Lindø Industripark har de sammen udviklet sig, så Odense Havn i dag tilbyder stærke logistikløsninger og nogle af verdens mest unikke faciliteter.

Lav uddannelsesaftalerne i maj

Erhvervsskolerne er utroligt glade for samarbejdet med virksomhederne, og at der indgås flere og flere lærepladsaftaler med eleverne. Det er der to grunde til, nemlig at eleverne skal færdiggøre deres uddannelse i virksomhederne, og at vi som samfund dermed sikrer os en tilgang af dygtige faglærte i fremtiden.

Nyttig viden til vækst

Det fynske Vækstbarometer 2021 viser en generel optimisme i det fynske erhvervsliv, og en samlet fynsk score på tværs af de fem kategorier på 3,15 i forhold til landsgennemsnittet på 3,0 indikerer et ganske ’godt klima’ i de fynske virksomheder. Det fynske Vækstbarometer giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på fem centrale vækstindikatorer, […]