Nyheder • 01/06/2020

En ny dagsorden: Fuld fart frem for rengøringsvirksomhed

Renas-direktør Jacob Rasmussen og tilsynsførende Ninett Østergaard

Ganske som de fleste andre danske virksomheder blev Renas ramt hårdt, da statsminister Mette Frederiksen lukkede Danmark ned fra den ene dag til den anden. Men kort tid efter var rengøringsvirksomheden i gang for fuld kraft igen, og det vel at mærke til en helt ny hverdag, hvor alle havde meget skarpt fokus på behovet for netop den type ydelser, som Renas leverer.

Administrerende direktør Jacob Rasmussen oplever idag situationen således:

Vi får utrolig mange positive tilkendegivelser omkring vores arbejde, og det er super fedt, at kunderne samtidig giver udtryk for, at de har respekt for det arbejde, som vores ansatte udfører. Der er en god dialog, og der bliver lyttet.

Med coronakrisens komme har Renas midlertidigt mistet nogle kunder mens blandt andet restaurationer, svømmehaller og fitnesscentre har været tvunget til at holde lukket, men til gengæld er nye opgaver kommet til.

Samlet set betyder det, at de 150 ansatte har haft lige så travlt som de plejer i maj måned. Og når det gælder fremtiden, tegner det endnu lysere for virksomheden, når hele Danmark atter åbnes op. For imellemtiden har kunderne nemlig fået øjnene op for værdien af god rengøring.

“Vi har selvfølgelig altid fortalt, at god hygiejne nedsætter smitterisikoen, og at det dermed kan sænke antallet af sygedage, men der er ikke blevet lyttet helt så meget til det før, som der gør nu,” konstaterer Jacob Rasmussen, som også forventer, at rengøringsbehovet vil ændre sig.

“Hvor der tidligere næsten udelukkende var fokus på vores priser, handler det nu også om kvaliteten af vores arbejde. Vi har en virkelig god dialog med kunderne, og den type rådgivning er en af vores kernekompetencer,” siger Jacob Rasmussen.

ESG-strategien er bestyrelsens ansvar – Er din SMV-bestyrelse klædt på?

Af Professor Annabeth Aagaard, Aarhus Universitet I takt med at EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) trækker virksomhederne tættere på en ny virkelighed, står danske SMV’er over for en afgørende transformation. CSRD kræver, at store virksomheder systematisk rapporterer på en lang række ESG-parametre, herunder deres samlede CO₂-aftryk. Dette indebærer ikke blot deres egen udledning (Scope […]

Direktør Jytte Reinholdt forlader Fynsk Erhverv i 2025

Efter 17 år som direktør har Jytte Reinholdt meddelt Fynsk Erhvervs bestyrelse, at hun ønsker at overlade stafetten til en ny direktør i løbet af 2025. Beslutningen vil først træde i kraft, når en passende afløser er fundet. “Under Jytte Reinholdts ledelse har Fynsk Erhverv gennemgået en markant udvikling. Organisationen og bestyrelsen er blevet professionaliseret, […]

Revy-ejer: “Jeg er vant til at skabe noget ud af ingenting”

Lars Arvad er direktør og ejer af Odense Sommerrevy, en af Danmarks førende revyer. Virksomheden drives i dag med en professionel bestyrelse og et strategisk fokus, der sikrer både kunstnerisk og økonomisk succes. Lars Arvad har selv haft en central rolle i udviklingen, fra at stå for alt i starten til at samarbejde med erhvervsfolk, […]

Nytårskur og boblende netværk

Til årets nytårskur i Fynsk Erhverv var huset fyldt med engagerede medlemmer, der kom til en inspirerende eftermiddag fyldt med netværk, videndeling og spændende oplæg om det nye års muligheder og udfordringer for erhvervslivet. Bestyrelsesleder Henrik Neelmeyer bød velkommen og satte ord på nogle af de muligheder, 2025 kan bringe for erhvervet. Direktør Jytte Reinholdt […]

Nytårshilsen 2025

Når vi siger farvel til 2024 og byder 2025 velkommen, er det en oplagt anledning til at reflektere over året, der er gået, og se fremad mod de muligheder og udfordringer, der ligger foran os.

Flere fynske virksomheder står foran et generationsskifte

Behovet for generationsskifte blandt små og mellemstore virksomheder har aldrig været større, fordi mange ejere nærmer sig pensionsalderen, samtidig med at flere ejere allerede sælger deres livsværk, når de er 45-50 år gamle.

Lokal vidensdeling driver udviklingen af HR-rollen

HR har en unik mulighed for at tage en endnu mere aktiv rolle i udviklingen af fremtidens bæredygtige organisationer. Og det er præcis, hvad virksomhederne i Fynsk Erhvervs HR-netværk gør. Fynsk Erhvervs HR-netværk er vi ikke bare med på sidelinjen – vi er med til at sætte kursen. HR er ikke blot en støttefunktion eller […]

Videnforum: Adgang til ny viden i et fortroligt forum

Fynsk Erhvervs Videnforum har siden 2022 tilbudt erhvervsledere en unik platform for strategisk sparring, videndeling og personlig udvikling. Her mødes ledere fra forskellige brancher i et fortroligt rum, hvor konkrete problemstillinger bliver diskuteret, erfaringer bliver delt, og nye løsninger bliver skabt. Møderne er professionelt faciliteret og sikrer, at deltagerne får konkrete redskaber, inspiration og løsninger […]

Lars Bak: Samtaler på cyklen er noget særligt

Ifølge eks-pro Lars Bak, så er cykelture perfekte til at lære hinanden at kende. Og kombinationen af cykling, erhvervsliv og personlig udvikling er det perfekte match.