Nyheder • 01/06/2020
En ny dagsorden: Fuld fart frem for rengøringsvirksomhed
Ganske som de fleste andre danske virksomheder blev Renas ramt hårdt, da statsminister Mette Frederiksen lukkede Danmark ned fra den ene dag til den anden. Men kort tid efter var rengøringsvirksomheden i gang for fuld kraft igen, og det vel at mærke til en helt ny hverdag, hvor alle havde meget skarpt fokus på behovet for netop den type ydelser, som Renas leverer.
Administrerende direktør Jacob Rasmussen oplever idag situationen således:
Vi får utrolig mange positive tilkendegivelser omkring vores arbejde, og det er super fedt, at kunderne samtidig giver udtryk for, at de har respekt for det arbejde, som vores ansatte udfører. Der er en god dialog, og der bliver lyttet.
Med coronakrisens komme har Renas midlertidigt mistet nogle kunder mens blandt andet restaurationer, svømmehaller og fitnesscentre har været tvunget til at holde lukket, men til gengæld er nye opgaver kommet til.
Samlet set betyder det, at de 150 ansatte har haft lige så travlt som de plejer i maj måned. Og når det gælder fremtiden, tegner det endnu lysere for virksomheden, når hele Danmark atter åbnes op. For imellemtiden har kunderne nemlig fået øjnene op for værdien af god rengøring.
“Vi har selvfølgelig altid fortalt, at god hygiejne nedsætter smitterisikoen, og at det dermed kan sænke antallet af sygedage, men der er ikke blevet lyttet helt så meget til det før, som der gør nu,” konstaterer Jacob Rasmussen, som også forventer, at rengøringsbehovet vil ændre sig.
“Hvor der tidligere næsten udelukkende var fokus på vores priser, handler det nu også om kvaliteten af vores arbejde. Vi har en virkelig god dialog med kunderne, og den type rådgivning er en af vores kernekompetencer,” siger Jacob Rasmussen.