Nyheder • 25/02/2014

BRANDING: Det hele handler om slutbrugeren

Under temaet ’The Scandinavian Way’ satte Fynsk Erhverv ved det netop afholdte ’Torskegilde’ spot på de fynske virksomheder, der i kraft af unikke produkter og stærke brands klarer sig stærkt internationalt.

Det var adm. direktør Knud Erik Hansen fra Carl Hansen & Søn og Bo Damgård fra Film Fyn, der præsenterede deres virksomheder samt deres resultater og visioner.  Herefter stillede den internationalt ankerkendte brandingekspert Christian Majgaard skarpt på, hvad der skal til, for at opnå international succes og anerkendelse for fynske virksomheder.

Det klare budskab er, at det er ikke tilstrækkeligt at et produkt er skandinavisk, dansk – eller fynsk.  Og det kan på ingen måde stå alene i markedsføringen. Der findes nemlig ingen mirakuløs markedsføringsskabelon, som hedder ‘The Scandinavian Way’.

”Vi taler ikke mere om markedsføring, fordi det kommer af afføring, og det er noget, vi skal af med”,  sagde Christian Majgaard og fortsatte:

”Det handler i dag om branding, der beskæftiger sig med hvilket indtryk,  kunden har af budskabet – og produktet.  

Det handler først og fremmest om at have unikke produkter og et indgående kendskab til sine kunder. Fokus skal være på, hvilken værdi produktet har for kunden – og ikke for virksomheden.  Det er i den kontekst, at et stærkt  brand skal skabes.   Og her har en region eller et område ikke nogen værdi, fordi det kan kopieres af alle andre.

Endelig fremhævede Christian Majgaard styrken – og faldgruberne – ved at co-brande sit produkt.

”The Scandinavian Way”  står således tilbage som overskriften på en vellykket aften med deltagelse af tæt på 100 fynske virksomhedsledere i det nyopførte ’Nordatlantisk Hus’ på Odense Havn.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.