Nyheder • 25/02/2014

BRANDING: Det hele handler om slutbrugeren

Under temaet ’The Scandinavian Way’ satte Fynsk Erhverv ved det netop afholdte ’Torskegilde’ spot på de fynske virksomheder, der i kraft af unikke produkter og stærke brands klarer sig stærkt internationalt.

Det var adm. direktør Knud Erik Hansen fra Carl Hansen & Søn og Bo Damgård fra Film Fyn, der præsenterede deres virksomheder samt deres resultater og visioner.  Herefter stillede den internationalt ankerkendte brandingekspert Christian Majgaard skarpt på, hvad der skal til, for at opnå international succes og anerkendelse for fynske virksomheder.

Det klare budskab er, at det er ikke tilstrækkeligt at et produkt er skandinavisk, dansk – eller fynsk.  Og det kan på ingen måde stå alene i markedsføringen. Der findes nemlig ingen mirakuløs markedsføringsskabelon, som hedder ‘The Scandinavian Way’.

”Vi taler ikke mere om markedsføring, fordi det kommer af afføring, og det er noget, vi skal af med”,  sagde Christian Majgaard og fortsatte:

”Det handler i dag om branding, der beskæftiger sig med hvilket indtryk,  kunden har af budskabet – og produktet.  

Det handler først og fremmest om at have unikke produkter og et indgående kendskab til sine kunder. Fokus skal være på, hvilken værdi produktet har for kunden – og ikke for virksomheden.  Det er i den kontekst, at et stærkt  brand skal skabes.   Og her har en region eller et område ikke nogen værdi, fordi det kan kopieres af alle andre.

Endelig fremhævede Christian Majgaard styrken – og faldgruberne – ved at co-brande sit produkt.

”The Scandinavian Way”  står således tilbage som overskriften på en vellykket aften med deltagelse af tæt på 100 fynske virksomhedsledere i det nyopførte ’Nordatlantisk Hus’ på Odense Havn.

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.

Aabo-Ideal satser benhårdt på service og support som en del af international konsolidering

Aabo-Ideal er en international topspiller inden for fremstilling af industrielle lak- og overfladebehandlingsanlæg. Men den position er ikke kommet af sig selv, og fremtidens succes kræver, at ærmerne forbliver opsmøgede.

DAMIFO: Vidensdeling kan være genvejen til fremtidens løsninger

Vidensdeling og samarbejde er, Ifølge direktør i DAMIFO Martin Johansen, nøglen til at klare de stigende krav til virksomheden og føre den trygt videre. Derfor har han meldt sig ind i Fynsk Erhvervs direktørnetværk for at drøfte hverdagens udfordringer og hente inspiration fra andre erhvervsledere.

Fynsk Erhvervs cykelnetværk på toppen

Som om de stejle bjerge ikke i sig selv var udfordring nok. Også vejret viste sig fra den lunefulde side, da 40 fynske erhvervsfolk sled sig op ad Pyrenæernes nådesløse stigninger under årets strabadserende udfordring i Fynsk Erhvervs cykelnetværk Business Challenge. Men hverken regn, torden og kølige vinde over grænselandet mellem Frankrig og Spanien forhindrede netværket […]

Vi kan hjælpe dig med arbejdskraft

Optimismen stiger i det fynske erhvervsliv, og det samme gør efterspørgslen efter kvalificeret arbejdskraft. Vi kan hjælpe dig med at rekruttere dine næste medarbejdere. Som partnervirksomhed i Fynsk Erhverv har du direkte adgang til veluddannede medarbejdere, der står klar til med ny viden og energi at løse netop de arbejdsopgaver, som presser sig på i […]

Mindeord om Preben Greibe

Preben Greibe (79 år) er gået bort. Han vil blive husket som en tidligere respekteret og dedikeret administrerende direktør for Danske Fragtmænd Fyn og for hans mangeårige engagement i Industri- og Handelskammeret Odense-Fyn. Her gjorde han et varigt indtryk som formand i en strategisk vigtig periode frem til 2008, idet han var en central figur […]