Nyheder • 08/12/2016

Bestyrelsesuddannelse til favorabel pris

Skab værdi i bestyrelsesarbejdet og tag en bestyrelsesuddannelse med fokus på små og mellemstore virksomheder på Aarhus Universitet. Medlemmer i Fynsk Erhverv kan ved tilmelding inden 1. februar spare 10.000 kr. på deltagerprisen.

Bestyrelsesuddannelsen har gennemgående fokus på, hvordan bestyrelsen skaber værdi for virksomheden. Uddannelsen kommer hele vejen rundt om bestyrelsesarbejdet, og du trænes i at omsætte nyeste teori til bestyrelsespraksis.

– Det handler kort sagt om, hvem der skal styre fremtiden for din virksomhed.  Dig selv eller omverdenen? siger Jytte Reinholdt, direktør i Fynsk Erhverv, og uddyber:

– Svaret bør give sig selv:  Det skal virksomhedsejeren/direktøren naturligvis selv og gerne i tæt samspil med en professionel bestyrelse.  Derfor er en bestyrelsesuddannelse et fantastisk godt fundament, der klæder både virksomhedsejeren og bestyrelsesmedlemmerne på til at få fokuseret på det vigtige og det fremadrettede – og  få sat sig nye, ambitiøse mål for fremtiden.

– Vi vil i Fynsk Erhverv rigtig gerne skubbe på denne udvikling, og derfor glæder det mig også meget at kunne tilbyde en særlig favorabel pris på netop denne bestyrelsesuddannelse, fordi den passer perfekt til de små og mellemstore fynske virksomheder.  Den udspringer af et stærkt vidensmiljø på Århus Universitet med professor Mette Neville i spidsen.  Hun har i gennem årene forsket i, hvad der skal til for at skabe vækst og udvikling i de mindre virksomheder, og den viden omsættes til konkrete redskaber og modeller i bestyrelsesuddannelsen.  Dem, som allerede har gennemført uddannelsen, har alle fået et stort udbytte, uanset om de er ejerledere, direktører eller bestyrelsesmedlemmer.

Skab værdi i SMV’er

Ejerledere i små og mellemstore virksomheder (SMV) har ofte svært ved både at drive virksomheden, holde fokus på det strategiske arbejde og udnytte virksomhedens vækstpotentiale. En kompetent bestyrelse kan skabe stor værdi som ejerlederens strategiske og ledelsesmæssige sparringspartner. Bestyrelsen skal desuden kunne håndtere typiske SMV-udfordringer som f.eks. identifikation og styring af risici, finansiering af vækst, ejer- og generationsskifte samt konflikter i ejerkredsen. Bestyrelsesuddannelsen retter sig mod nuværende og kommende bestyrelsesmedlemmer samt for ejerledere, der ønsker at styrke samspillet mellem bestyrelse og ledelse.

Som deltager får du konkrete redskaber til, hvordan du kan arbejde mere professionelt med dit bestyrelsesarbejde. Dette opnås blandt andet ved at arbejde med, hvordan den erhvervede viden kan anvendes i praksis i eget bestyrelsesarbejde. Gennem virksomhedscases og øvelser trænes du i at takle aktuelle bestyrelsesproblematikker.

Ifølge Aarhus Universitet vil 95 % af deltagerne anbefale Bestyrelsesuddannelsen med fokus på SMV’er til andre.

Du kan læse om bestyrelsesuddannelsen med fokus på SMV’er og tidligere deltageres udtalelser på smvbestyrelse.au.dk. Du er også velkommen til at kontakte Jytte Reinholdt for at høre mere.

Bestyrelsesuddannelsen består af 10 moduler/dage – første gang 29. august 2017:

Modul 1 og 2 Det nye bestyrelsesparadigme og de særlige udfordringer i SMV’er

Modul 3 Det strategiske bestyrelsesarbejde

Modul 4 Bestyrelsens strategiske forretningsudvikling

Modul 5 Budgettering og risikostyring

Modul 6 Finansiering af vækst – mulighed/udfordring

Modul 7 Det gode ejer- eller generationsskifte

Modul 8 Det effektive bestyrelsesarbejde

Modul 9 Konflikthåndtering og det udadvendte bestyrelsesarbejde

Modul 10 Det dynamiske bestyrelsesarbejde

Særpris for medlemmer af Fynsk Erhverv

Deltagerpris: 55.000 kr. ekskl. moms. Deltagergebyret er inkl. materiale, internat og forplejning.

Der ydes 18 % rabat ved tilmelding inden 1. februar til hold 7/2017 til medlemsvirksomheder i Fynsk Erhverv, dvs. 45.100 kr. ekskl. moms.

Tilmelding via Fynsk Erhverv til Jytte Reinholdt på jre@fynskerhverv eller på mobil 29130330

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.

Klimapraktikanter gav Danren Bogdol fremdrift og struktur

Danren Bogdol er en professionel servicevirksomhed med base i Odense, der gennem mere end 40 år har leveret rengøringsydelser til offentlige og private kunder i hele landet. Virksomheden bygger på faglighed, effektivitet og ordentlighed.

HR-netværk gav LAIT værktøjer til aktuel udfordring

Da Gert Rasmussen fra det digitale bureau LAIT i begyndelsen af året præsenterede en konkret HR-udfordring i Fynsk Erhvervs HR-netværk, gjorde han det med et klart formål: At få andres ærlige blik på situationen