Nyheder • 29/03/2021

Er jeres nysalg en vækstmotor eller akilleshæl? – Den fynske NYsalgsanalyse

Nysalget er afgørende for mange virksomheders salg og vækst. Fynsk Erhverv ønsker med NYsalgsanalysen at skabe et første klart billede af, hvordan det står til med fynske virksomheders nysalg.

Ifølge Jytte Reinholdt, Fynsk Erhverv, skal NYsalgsanalysen give de fynske virksomheder indblik i, hvordan de kan styrke tilgangen af nye kunder og herigennem øge omsætningen og væksten i virksomheden. Det er nyttig viden netop nu, hvor Danmark er på vej til at genåbne og hjælpepakker m.fl. til at blive udfaset:

Initiativet ligger i naturlig forlængelse af Det fynske Vækstbarometer 2020, som giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på en række udvalgte vækstindikatorer, herunder adgang til viden og værktøjer. Det er præcis, hvad de fynske virksomheder får med Den fynske NYsalgsanalyse.

Den fynske NYsalgsanalyse laves i samarbejde med Mosano, som det seneste årti har analyseret mere end 2000 virksomheders nysalg. I 2016 gennemførte de en landsdækkende undersøgelse med data fra 500 virksomheder, som anvendes som benchmark i Den fynske NYsalgsanalyse 2021.

Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Niels Holme fra Mosano fortæller, ”at vi lavede analysen i 2016, fordi vi hver dag mødte virksomheder, hvis nysalg var både underprioriteret og upræcist i sin udførelse.”

Analysen dokumenterede blandt andet, at;

  • Selvom nysalget er meget vigtigt for 2 ud af 3 virksomheder;
  • Så vurderede 77% samtidig, at deres salgsorganisation ikke var rustet til det
  • Mens over halvdelen oplyste, at de ikke indfriede deres nysalgsmål i 2016
  • Ligesom at 52% oplevede vanskeligheder med at skaffe nok nye leads

Kim Lyngbek fra Fynsk Erhverv supplerer: ”jeg håber rigtig mange fynske virksomheder vil gribe denne mulighed for at deltage i analysen og få et klart billede af, hvor målrettet og effektivt deres nysalg er her i 2021, og hvordan det kan udvikles.”

Alene besvarelsen af spørgsmålene vil i sig selv skabe refleksioner over, hvad I kan gøre bedre nu og her. Efter analysen sendes en rapport med hovedkonklusioner ud til alle deltagere, samtidig med at Fynsk Erhverv inviterer til et uddybende seminar/webinar. Her vil vi med afsæt i analysen stille skarpt på, hvad I som virksomhed konkret kan gøre for at løfte jeres nysalg allerede dagen efter.

Fakta om analysen:

  • Analysen sendes ud til fynske virksomheder d. 8.april og lukker for deltagelse d. 16.april
  • Analysen foregår via Survey Monkey, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Det tager kun 10-15 min. at svare på analysen
  • Data fra alle besvarelser indgår i analysen og præsentationen i en anonymiseret form
  • Hovedkonklusioner offentliggøres i en rapport i uge 17, og du modtager et link i mail fra Fynsk Erhverv
  • Seminar/webinar om analyseresultaterne og konklusioner afholdes d. 6. maj
Tilmeld dig Den fynske NYsalgsanalyse her

Genbrug og gåpåmod: Direktøren, der samlede stumperne op

Freebee i Nyborg er specialiseret i at genbruge fluorbaserede inorganiske salte til metalindustrien – men det er ikke kemi, der fylder mest hos direktør Jørgen R. Kildegaard. Det er mennesker, løsninger og evnen til at få ting til at ske. Det begyndte i 2006, da Koppers i Nyborg lukkede sin trading-aktivitet. Jørgen R. Kildegaard, der […]

Stærke erhvervsfællesskaber styrker Fyens Væddeløbsbane

Fyens Væddeløbsbane ser markante gevinster i at dele viden og indgå i stærke netværk. Direktør Annette Lylover Jensen oplever, at de vigtigste perspektiver ofte opstår på tværs af brancher.

Efter 12 år siger direktør farvel til C.C. Jensen – og til en helt særlig kultur

Den 5. december 2025 går Stig Due på pension efter 12 år som direktør i den sydfynske industrivirksomhed C.C. Jensen. Han efterlader sig et stærkt regnskab til afløseren Jens Kjell Larsen – men endnu vigtigere, mener han selv, en kultur, der ikke kan måles i nøgletal. Da Stig Due trådte ind ad døren hos C.C. […]

Bureaukrati kan bremse virksomhederne – men optimismen spirer

Der var både valgflæsk, debat og klare erhvervspolitiske budskaber, da Fynsk Erhverv og Middelfart Erhverv samlede lokale virksomhedsledere og borgmesterkandidater til dialog om fremtidens rammer for erhvervslivet.

Kommunalvalget sætter rammerne for virksomhedernes hverdag

Når fynboerne går til stemmeurnerne i november, bliver det også et valg om erhvervslivets rammevilkår, vurderer Roger Buch, forskningslektor og centerleder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, der fremhæver skoler, dagtilbud og infrastruktur som afgørende for virksomhedernes adgang til arbejdskraft.

Kansas skaber forspring med bæredygtighed og digital styrke

Fristads Kansas står i en branche, hvor prisen ofte er et parameter, og konkurrencen er intensiv. Alligevel fastholder virksomheden sin position gennem en kombination af digitalisering, stærke bæredygtighedstiltag og ordentlighed.

HCA Marathon satte deltagerrekord med støtte fra hele Fyn

Søndag den 28. september 2025 satte HCA Marathon rekord med 8.940 løbere fra ind- og udland. Blikket er allerede rettet mod næste år, hvor målet er at gøre 2026 til en endnu større byfest, hvor hele Odense er involveret.

Nordea: Pessimismen afløst af optimisme i det fynske erhvervsliv

For blot et år siden var bekymringerne mange. Inflationen pressede, renterne steg, og udsigten til en opbremsning i verdensøkonomien på grund af krigen i Ukraine og usikkerhed omkring Donald Trumps’ og USA's kurs ...

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.