Nyheder • 05/02/2014

27 kommuner har nu valgt Team Online’s portal-system

Frederiksberg Kommune har netop valgt Team Online som leverandør af fagsystem på både myndigheds- og udførerområdet på det specialiserede voksen-socialområde. Det er således den 27. kommune i Danmark, som vælger Team Online som leverandør. Fynsk Erhverv har talt med koncerndirektør Michael Sandal:


Hvorfor tror du, at I har haft så stor succes med at få systemet implementeret i næsten hver 3. kommune?

– Så snart DHUV-kravspecifikationen blev offentliggjort, gik vi i gang med at udvikle den første udgave af DHUV-understøttelsen i vores myndighedssystem inCorp Portal.  Det betød, at en række kommuner, der gerne ville hurtigt i gang med at anvende Voksenudredningsmetoden, kunne komme hurtigt fra start. I stedet for at starte på papir gik de direkte fra kursus i VUM og i gang med en it-understøttet løsning.  Så det har betydet meget, at vi kom hurtigt fra start og valgte at satse store udviklingsresurser på at være den første leverandør med den rigtige løsning. Samtidig har vi arbejdet tæt sammen med vores brugere, så vi hele tiden har udviklet og tilpasset systemet i takt med, at kommunerne har gjort sig de første erfaringer med sagsmodeller og selve udredningsmetoden. Desuden har vi en meget lang erfaring med samspillet med hele udførerområdet via Bosted System, så vi kunne bruge den viden om det specialiserede socialområde, da vi skulle designe myndighedsløsningen.

Hvor adskiller I jer fra nærmeste konkurrenter?  (hvis I overhovedet har sådanne? )

– inCorp Portal har eksisteret siden 2009, og systemet er udviklet målrettet til understøttelse af sagsbehandlingsprocessen på det specialiserede socialområde. Vi kommer med andre ord ikke med en firkantet pakkeløsning, der trækkes ned over hovedet på medarbejderne.  Vi har udviklet en model, der understøtter alle krav, også Den Fællesoffentlige Rammearkitektur og alligevel indbygget så stor fleksibilitet, at den enkelte kommune kan tilpasse løsningen til egen praksis.  Samtidig har vi en åben og gennemskuelig prismodel, lige som vi har fået etableret et godt netværk af brugere, der mødes 2-3 gange om året og løbende kommer med væsentlige input til udviklingsprocessen – og dermed holder os til ilden.

Hvad er perspektiverne med inCorp Portal? Alle kommuner i DK?

– Vi har nu 27 kommuner, der har lavet aftale med Team Online om inCorp Portal, det vil sige, at vi fremover leverer et system, der dækker 1,5 mio. danskere. Det er vi meget stolte af, og vi tror på, at det måske kan blive til 2-3 mio. danskere i de kommende år. Men selv om vi er de bedste, er der flere leverandører, der gerne vil i spil på det specialiserede socialområde, så nu tager vi tingene, som de kommer. Vi får løbende henvendelser fra nye kommuner, så der er ingen tvivl om at vi vil være markedsledende på området i flere år, ikke mindst fordi vi samtidig dækker hele udfører-området så bredt.

Sådan lyder ordene fra en glad og tilfreds koncerndirektør.

 

Om inCorp Portal
inCorp Portal er et administrativt, webbaseret dialog -og sagsstyringssystem, der blandt andet understøtter Voksenudredningsmetoden med Faglige KvalitetsOplysninger og er udviklet til at håndtere den daglige sagsbehandling og udvekslingen af data mellem forvaltning og tilbud.

Læs meget mere om InCorp Portal på www.teamonline.dk/incorp/


Om Team Online

Team Online udvikler, drifter og vedligeholder Danmarks mest udbredte socialfaglige IT-værktøjer til udførere og myndigheder indenfor social- og omsorgsområdet.
Ved at anvende løsningerne får medarbejderne mere tid til borgerne fordi arbejdet med planlægning og opfølgning bliver mere enkel – “more Time to Care”.
Såvel borger som medarbejder oplever øget kvalitet i de væsentlige arbejdsprocesser, fordi løsningerne hjælper med at håndtere, dokumentere og evaluere de sociale indsatser – “more Quality in Care”.
Team Online leverer værktøjerne til udredning, beslutning og opfølgning på sociale indsatser. Processer optimeres, og den politiske og administrative ledelse får det rigtige beslutningsgrundlag – Action to more Care”.
Alle løsninger er leveret som en sikker Software-as-a-Service-løsning, der altid er opdateret, som overholder alle gældende krav og som sikrer at fokus er på arbejdsprocesserne i stedet for på teknik – “Technology for more Care”.

Mere end 28.000 fagpersoner benytter hver dag Team Onlines løsninger i det socialfaglige arbejde.

 

 

En sejr til fynsk erhvervsliv

Det er en god melding for det fynske erhvervsliv, at forligspartierne bag Infrastrukturplan 2035 er blevet enige om, hvordan motorvejen syd om Odense kan udvides til seks spor.

NextTalent rykker Gardingruppen nærmere en ny IT-løsning

Normalt har Odense-virksomheden Gardingruppen fokus på kreativitet og meget analoge løsninger. Men i de seneste måneder har der været talt rigtig meget om digitalisering, automation, optimering af arbejdsgange og nye IT-systemer

Nyt netværk styrker enkeltmandsvirksomhederne

Da Fynsk Erhverv i slutningen af 2023 annoncerede oprettelsen af SoloConnect-netværket for enkeltmandsvirksomheder, var tilstrømningen så stor, at det snart lå fast, at der var behov for mere end en gruppe. Derfor er SoloConnect 2 nu på affyringsrampen, og allerede 15. april kl. 8:30 til 10:30 er der åbent dialogmøde, hvor interesserede, uanset medlemskab i […]

Nyt partnerskab viser vejen til relevant viden om fremtidens attraktive arbejdsplads

Fynsk Erhverv, SDU Business School og TietgenSkolen har en fælles ambition om at bidrage til positiv udvikling og vækst i de fynske virksomheder. Derfor har vi inviteret lokale virksomheder og studerende og undervisere fra hhv. TietgenSkolen og SDU Business School til en spændende workshop for at blive klogere på forventningerne til fremtidens attraktive arbejdsplads. Dialogerne […]

Cybersikkerhed skal højere op på agendaen

Cybersikkerhed skal stå højere på agendaen i virksomhederne, da truslerne er konstant stigende – også mod de fynske virksomheder. Samtidig skal vi i virksomhederne skabe større opmærksomhed hos vores ansatte, da langt de fleste sikkerhedsbrud (72%) stammer fra klik på eller downloads fra falske mails og links’, såkaldt phishing. Det var to af en lang […]

Fokuseret rekruttering til Fynsk Erhvervs bestyrelse skaber forventninger

Vi står i Fynsk Erhverv stærkt i fremtiden med fire nye profiler i bestyrelsen. Tak til de afgående bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde og stærke resultater.

Erhvervsredaktør forudser et ekstremt kaotisk år

Ifølge Berlingske Tidendes erhvervsredaktør Thomas Bernt Henriksen kan 2024 blive både historisk og ekstremt tumultarisk på mange måder. Den 20. marts i forlængelse af generalforsamlingen bringer han sin forudsigelse for året 2024, men bringer her en smagsprøve på oplægget.

Datagidselforhandler: Det er for sent at forholde sig til angreb, når først man er blevet hacket

Til Brain Boost den 14. marts kan du møde datagidselforhandleren Michael Andersen, der opfordrer alle virksomheder til at tage situationen med cyberkriminalitet meget seriøst. Vi har forinden været i dialog med Michael Andersen, der her løfter lidt af sløret for sit indlæg til seminaret.

Nyt ESG-netværk skal gøre bæredygtig indsats til en god forretning

På Fynsk Erhvervs nystiftede ESG-Netværk, er der fokus på en berigende bæredygtighedsindsats, der skal gøre bærdygtighed til god forretning.