Tips og gode råd • 07/07/2020

Udnyt fællesskabet og få gang i hjulene

Opdater din virksomhedsprofil i Den fynske Virksomhedsportal og bliv synlig og søgbar for dine kunder og samarbejdspartnere.

Den fynske Virksomhedsportal er udviklet af fynske erhvervsledere, for fynske erhvervsledere i samarbejde med Fynsk Erhverv.  Hensigten er at sikre fynske virksomheder større synlighed og søgbarhed ved at koble et ekstra digitalt lag ovenpå hver enkelt virksomheds egen hjemmeside.  Her kan virksomheden bl.a. selv knytte et større antal søgeord til sin egen profil og herved blive udsøgt via fritekstsøgning på portalen eller i de gængse browsere.

Virksomhedsprofilen er et udstillingsvindue for den enkelte virksomhed.  Her kan virksomheden præsentere sig selv og sine kernemedarbejdere med billeder, kontaktoplysninger og linkedinprofiler, konkrete tiltag og aktiviteter i virksomheden og referencer fra kunder og samarbejdspartnere. Derudover præsenteres virksomhedens seneste regnskabsresultat samt kreditrating.

I takt med at Covid19-pandemien kommer under kontrol, og hverdagen vender tilbage for mange af os, vender efterspørgslen tilbage. Brug din fordel som partnervirksomhed i Fynsk Erhverv til at øge din synlighed og søgbarhed i konkurrencen om kunderne.   Opdater din virksomhedsprofil straks, og du er godt på vej til at få gang i hjulene igen.

PwC: Vi støtter op om det lokale online netværk

PwC er blandt samarbejdspartnerne hos Fynsk Erhverv og på PwC i Odenses’ profilside kan man bl.a. læse mere om virksomheden og finde kontaktinfo på flere af medarbejderne. Det er også der, der kan deles nyheder om netværk og arrangementer i revisions-, skatte- og rådgivningshuset.

“Hos PwC er vi partnere hos Fynsk Erhverv, og vi støtter op om det lokale online netværk, da det er vigtigt, at erhvervslivet på Fyn har et samlet forum, hvor man kan finde hinanden og dele nyheder og viden og ikke mindste inspirere hinanden til gavn for et samlet fynsk erhvervsliv – ikke mindst i en tid som Covid-19-krisen,” fortæller Claus Damhave, partner i PwC.

I forbindelse med COVID-19 har Claus Damhave været en del af Corona Advisory Board hos Fynsk Erhverv.

“I PwC vil vi gerne være med til at gøre en forskel ved at støtte virksomhederne i denne svære tid, hvor mange udfordringer skal håndteres samtidigt. Det var for os derfor helt naturligt, at vi skulle være en del af boardet og dermed svare på spørgsmål og hjælpe de fynske medlemmer,” siger Claus Damhave og understreger i den forbindelse, at netop vidensdeling og netværksarbejde er indbegrebet af PwCs motto: “Succes skaber vi sammen”.

“I samme ånd oprettede PwC en Covid-19 hotline, hvor alle virksomheder kunne ringe ind og få svar på spørgsmål om hjælpepakkerne – og det er der ca. 4.500 virksomheder, der siden marts har valgt at gøre,” fortæller Claus Damhave.

Hos PwC holder man løbende øje med udviklingen og nye udspil fra regeringens side:

“Vi holder os løbende opdateret og kan hjælpe virksomhederne med den seneste viden, så de kan forberede sig og håndtere situationen bedst muligt. Situationen er helt usædvanlig for os alle, og mange virksomheder er pressede på økonomien. I PwC håber vi, at vi med hotlinen har kunnet hjælpe fynsk erhvervsliv og være med til at holde hjulene i gang,” slutter Claus Damhave.

PwC har kontorer i Rytterkasernen midt i Odense frem til den 3. August, hvor de 60 medarbejdere og partnere flytter ind på 3. og 4. sal i Munkebjerg Business Park.

Kommende arrangementer hos PwC i Odense: Seminar for boligforeninger samt Netværk i Økonomifunktionen, et netværk for fynske økonomichefer, controllere og bogholdere.

PwC på Virksomhedsportalen

Læs mere her: https://fynskerhverv.dk/guide-fynske-virksomhedsportal-saadan-kommer-du-godt-gang/

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så er vi klar til det.  Ring eller skriv til os, og du er i gang.

ESG-strategien er bestyrelsens ansvar – Er din SMV-bestyrelse klædt på?

Af Professor Annabeth Aagaard, Aarhus Universitet I takt med at EU’s Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) trækker virksomhederne tættere på en ny virkelighed, står danske SMV’er over for en afgørende transformation. CSRD kræver, at store virksomheder systematisk rapporterer på en lang række ESG-parametre, herunder deres samlede CO₂-aftryk. Dette indebærer ikke blot deres egen udledning (Scope […]

Direktør Jytte Reinholdt forlader Fynsk Erhverv i 2025

Efter 17 år som direktør har Jytte Reinholdt meddelt Fynsk Erhvervs bestyrelse, at hun ønsker at overlade stafetten til en ny direktør i løbet af 2025. Beslutningen vil først træde i kraft, når en passende afløser er fundet. “Under Jytte Reinholdts ledelse har Fynsk Erhverv gennemgået en markant udvikling. Organisationen og bestyrelsen er blevet professionaliseret, […]

Revy-ejer: “Jeg er vant til at skabe noget ud af ingenting”

Lars Arvad er direktør og ejer af Odense Sommerrevy, en af Danmarks førende revyer. Virksomheden drives i dag med en professionel bestyrelse og et strategisk fokus, der sikrer både kunstnerisk og økonomisk succes. Lars Arvad har selv haft en central rolle i udviklingen, fra at stå for alt i starten til at samarbejde med erhvervsfolk, […]

Nytårskur og boblende netværk

Til årets nytårskur i Fynsk Erhverv var huset fyldt med engagerede medlemmer, der kom til en inspirerende eftermiddag fyldt med netværk, videndeling og spændende oplæg om det nye års muligheder og udfordringer for erhvervslivet. Bestyrelsesleder Henrik Neelmeyer bød velkommen og satte ord på nogle af de muligheder, 2025 kan bringe for erhvervet. Direktør Jytte Reinholdt […]

Nytårshilsen 2025

Når vi siger farvel til 2024 og byder 2025 velkommen, er det en oplagt anledning til at reflektere over året, der er gået, og se fremad mod de muligheder og udfordringer, der ligger foran os.

Flere fynske virksomheder står foran et generationsskifte

Behovet for generationsskifte blandt små og mellemstore virksomheder har aldrig været større, fordi mange ejere nærmer sig pensionsalderen, samtidig med at flere ejere allerede sælger deres livsværk, når de er 45-50 år gamle.

Lokal vidensdeling driver udviklingen af HR-rollen

HR har en unik mulighed for at tage en endnu mere aktiv rolle i udviklingen af fremtidens bæredygtige organisationer. Og det er præcis, hvad virksomhederne i Fynsk Erhvervs HR-netværk gør. Fynsk Erhvervs HR-netværk er vi ikke bare med på sidelinjen – vi er med til at sætte kursen. HR er ikke blot en støttefunktion eller […]

Videnforum: Adgang til ny viden i et fortroligt forum

Fynsk Erhvervs Videnforum har siden 2022 tilbudt erhvervsledere en unik platform for strategisk sparring, videndeling og personlig udvikling. Her mødes ledere fra forskellige brancher i et fortroligt rum, hvor konkrete problemstillinger bliver diskuteret, erfaringer bliver delt, og nye løsninger bliver skabt. Møderne er professionelt faciliteret og sikrer, at deltagerne får konkrete redskaber, inspiration og løsninger […]

Lars Bak: Samtaler på cyklen er noget særligt

Ifølge eks-pro Lars Bak, så er cykelture perfekte til at lære hinanden at kende. Og kombinationen af cykling, erhvervsliv og personlig udvikling er det perfekte match.