Nyheder • 29/10/2014

TV 2-julekalender i Nyborg: “24 afsnit i den bedste sendetid er reklame der virker”

TV 2s næste familiejulekalender kommer til at foregå i Nyborg. Det har kommunen afsløret på et pressemøde. Aftalen er et resultat af et samarbejde mellem Nyborg Kommune, FilmFyn og Cosmo Film. “Vi forventer helt klart, at det vil give et boost til det østfynske erhvervsliv”, fortæller fungerende leder af Visit Nyborg til Fynsk Erhverv.

Den kommer til at hedde ‘Juleønsket’, og den bliver skudt i Nyborg næste år og måske også henover vinteren. Det er netop blevet afsløret, at TV 2s familiejulekalender for 2015 vil foregå i den østfynske købstad.

– Vi vil gerne skabe vækst og synlighed omkring vores kommune, siger borgermester Kenneth Muhs, på et pressemøde på Nyborg Rådhus.

Nyborg Kommune indtræder i ejerskabskredsen af den regionale filmfond FilmFyn, der i dag har syv fynske ejerkommuner, og har afsat et årligt driftstilskud til fonden på godt 1,3 mio. kroner.

“Vi forventer helt klart, at en julekalender vil tiltrække positiv opmærksomhed til Nyborg, og det vil give det østfynske erhvervsliv et boost.”

‐ Vores kommende medlemskab af FilmFyn er absolut også et skulderklap til FilmFyns bestræbelse på at gøre hele Fyn til en del af den oplevelsesøkonomi, som film og store tv-serier er med til at skabe. Det har vi også brug for i Nyborg de kommende år,  siger Kenneth Muhs, der på mødet glædede sig over, at FilmFyn og Cosmo Film kunne løfte sløret en lille smule den nye familiejulekalender, der selvfølgelig får 24 afsnit.

I Nyborg og omegn
– Der er planlagt seks ugers optagelser i Nyborg og omegn i det nye år. Skulle der falde sne over Nyborg by allerede i december måned i år, så ved I, hvorfor der løber et  kamera-crew rundt i byen, sagde Tomas Hostrup Larsen, direktør for Cosmo Film i København.

– Men vi er endnu ikke på plads med castet, og alle locations er ikke forhandlet på plads, sagde Thomas Hostrup Larsen, der tidligere har produceret julekalenderne ‘Jesus og Josefine’ og ‘Jul i Valhal’ for TV 2, og fortsatte:

– TV 2 har ønsket, at vi denne gang producerer en familiejulekalender, der foregår i moderne tid, og det glæder vi os til.

Også TV 2s executive producer, Jennifer Green, glæder sig.

‐ TV 2s Julekalender for 2015 vil traditionen tro være underholdning for hele familien, fyldt med hjertevarme og masser af spænding. Vi glæder os til at løfte sløret for ’Juleønsket’, når optagelserne går i gang, siger Jennifer Green.

Turistgevinster for hele erhvervslivet
Familiejulekalendere har meget høje seertal og rigtig mange minutters skærmtid, og så er deres handlinger som regel knyttet tæt sammen med den lokation, handlingen udspiller sig i. At blive centrum for en julekalender er således noget af det bedste reklame, et sted kan få.

Det var således Visit Nordjylland, der samarbejdede med TV 2 om julekalenderen ‘Ludvig og Julemanden’, der foregik på Løgum Kloster’. Avisen B.T. har tidligere lavet en opringning til andre steder, som har været centrum for julekalendere, og her var svarende entydige: det havde været en stor succes målt på antal turister at have deltaget.

Henrik Christoffersen-Thorsen, fungerende leder af Visit Nyborg, har også store forventinger til den omtale, ‘Juleønsket’ kan give til byen.

– Vi forventer helt klart, at en julekalender vil tiltrække positiv opmærksomhed til Nyborg, og at det vil give det østfynske erhvervsliv et boost, især turisterhvervene. Det så vi jo også med TV 2s julekalender oppe i Nordjylland, siger han til Fynsk Erhverv.

– 24 afsnit i den bedste sendetid er reklame, der virker, men vi ved så ikke endnu, hvilke ting i Nyborg, historien kommer til at fokusere på, så vi ved heller ikke endnu, hvilke ting vi skal markedsføre i byen. Men vi håber, der kommer til at blive filmet på mange forskellige lokations i Nyborg, og også på steder, som er særlige for byen – som f.eks. slottet og den historiske bymidte, fortæller Henrik Christoffersen-Thorsen.

– Vi er i hvert fald enormt spændte og meget glade for det.

Hesehus: Vil vinde hele verden med brugerdreven innovation af teknologierne som løftestang

Interview med Lars Hedal, administrerende direktør i Hesehus For 22 år siden var det ikke mange, der så mulighederne indenfor digitalisering og tech – eller EDB, som det blev kaldt dengang. Men det gjorde det nystiftede e-handelshus Hesehus. Medstifter og administrerende direktør Lars Hedal fortæller, at virksomheden fra starten havde en målsætning om at skabe […]

BG Burcharth i 100 år: Fra smøreolie til CO₂-fangst og grøn innovation

BG Burcharth er en af pionererne inden for bæredygtige løsninger, og virksomheden arbejder målrettet på at forblive aktuelle i et hurtigt skiftende marked. Men under den moderne facade ligger der en historie, der strækker sig tilbage til 1924, hvor BG Burcharth blev grundlagt i en baggård i Odense som leverandør af olie og smøreudstyr til byens værksteder.

USA’s nye verdensorden: Trusler og muligheder for fynske virksomheder under Trump

Efter nyhedsbureauet APs udmelding om, at Donald Trump har vundet det amerikanske præsidentvalg, står verden over for en betydelig omvæltning, mener tidligere forsvarschef Peter Bartram. Den 21. november kommer Peter Bartram til Fynsk ErhvervsTopmøde, hvor han deler sin viden og erfaringer om, hvad den nye globale verdensorden har af betydning for de fynske virksomheder.

HJHansen Recycling Group: Bæredygtighed som katalysator for god forretning

Interview med administrerende direktør Mogens Bach Christensen Bæredygtighed er på ingen måde et nyt koncept for HJHansen Recycling Group. Faktisk ligger det i virksomhedens DNA, forklarer administrerende direktør Mogens Bach Christensen. Siden 1880’erne har virksomheden arbejdet med cirkulær økonomi og et ansvarligt forbrug af ressourcer ved at opkøbe, forarbejde og videresælge hestesko, klude og ben […]

Integris Composites: Konkurrence styrker innovationen

VISSENBJERG: Integris Composites (Integris) er et fynsk ingeniør- og designhus med dybe rødder i det fynske, idet virksomheden oprindeligt udspringer fra det A.P. Møller-ejede Roulund. Virksomheden har gennem årene opbygget en produktion baseret på dyb materialeindsigt, og i dag er Integris etableret som en international aktør inden for avancerede kompositmaterialer til forsvarsindustrien. Med højteknologiske løsninger, […]

Nyt MasterClass-forløb: Anerkendt forretningsudvikler klæder fynske SMV’ere på til en foranderlig verden

Fynske Bank og Fynsk Erhverv tilbyder nu i samarbejde en helt ny MasterClass for fynske SMV’er, der får mulighed for at styrke deres forretningsmodel gennem et forløb med den anerkendte forretningsudvikler Michael N. Wilkens. Han har erfaring med strategiarbejde i mere end 200 danske og internationale virksomheder og oplever stor succes med sit fokus på […]

Lucia Care: Boost produktiviteten og arbejdsglæden

Dyb træthed er i dag et problem mange oplever, hvilket er med til at reducere både arbejdsglæden, kreativiteten og performance i de danske virksomheder. For at komme problemet til livs, har speciallægerne Nanna Kirkebjerg og Christian Bøving fra Lucia Care invitereret partnervirksomheder til foredrag om danskernes søvnudfordringer.

Lyt til erhvervslivet

De kommunale budgetter for det kommende år er på plads, og det afslører, at 2025 er kommunalt valgår. Fyn er et naturligt arbejdskraftopland for enhver virksomhed, uanset postnummer. Eller burde i hvert fald være det. Desværre har vi en utilstrækkelige kollektiv trafik, der gør det vanskeligere at tiltrække dygtige medarbejdere udenfor Odense og de fynske købstæder. Det kalder på en plan og på handling.

Orifarm: Imponerende vækstrejse bygger på mod og ambitioner

Orifarms imponerende vækstrejse har fra starten været præget af at tænke ud over Danmarks grænser. I dag ser virksomheden et stort potentiale for Odense inden for Life Science, som kan være med til at styrke hele Fyn.