Nyheder • 29/10/2014

TV 2-julekalender i Nyborg: “24 afsnit i den bedste sendetid er reklame der virker”

TV 2s næste familiejulekalender kommer til at foregå i Nyborg. Det har kommunen afsløret på et pressemøde. Aftalen er et resultat af et samarbejde mellem Nyborg Kommune, FilmFyn og Cosmo Film. “Vi forventer helt klart, at det vil give et boost til det østfynske erhvervsliv”, fortæller fungerende leder af Visit Nyborg til Fynsk Erhverv.

Den kommer til at hedde ‘Juleønsket’, og den bliver skudt i Nyborg næste år og måske også henover vinteren. Det er netop blevet afsløret, at TV 2s familiejulekalender for 2015 vil foregå i den østfynske købstad.

– Vi vil gerne skabe vækst og synlighed omkring vores kommune, siger borgermester Kenneth Muhs, på et pressemøde på Nyborg Rådhus.

Nyborg Kommune indtræder i ejerskabskredsen af den regionale filmfond FilmFyn, der i dag har syv fynske ejerkommuner, og har afsat et årligt driftstilskud til fonden på godt 1,3 mio. kroner.

“Vi forventer helt klart, at en julekalender vil tiltrække positiv opmærksomhed til Nyborg, og det vil give det østfynske erhvervsliv et boost.”

‐ Vores kommende medlemskab af FilmFyn er absolut også et skulderklap til FilmFyns bestræbelse på at gøre hele Fyn til en del af den oplevelsesøkonomi, som film og store tv-serier er med til at skabe. Det har vi også brug for i Nyborg de kommende år,  siger Kenneth Muhs, der på mødet glædede sig over, at FilmFyn og Cosmo Film kunne løfte sløret en lille smule den nye familiejulekalender, der selvfølgelig får 24 afsnit.

I Nyborg og omegn
– Der er planlagt seks ugers optagelser i Nyborg og omegn i det nye år. Skulle der falde sne over Nyborg by allerede i december måned i år, så ved I, hvorfor der løber et  kamera-crew rundt i byen, sagde Tomas Hostrup Larsen, direktør for Cosmo Film i København.

– Men vi er endnu ikke på plads med castet, og alle locations er ikke forhandlet på plads, sagde Thomas Hostrup Larsen, der tidligere har produceret julekalenderne ‘Jesus og Josefine’ og ‘Jul i Valhal’ for TV 2, og fortsatte:

– TV 2 har ønsket, at vi denne gang producerer en familiejulekalender, der foregår i moderne tid, og det glæder vi os til.

Også TV 2s executive producer, Jennifer Green, glæder sig.

‐ TV 2s Julekalender for 2015 vil traditionen tro være underholdning for hele familien, fyldt med hjertevarme og masser af spænding. Vi glæder os til at løfte sløret for ’Juleønsket’, når optagelserne går i gang, siger Jennifer Green.

Turistgevinster for hele erhvervslivet
Familiejulekalendere har meget høje seertal og rigtig mange minutters skærmtid, og så er deres handlinger som regel knyttet tæt sammen med den lokation, handlingen udspiller sig i. At blive centrum for en julekalender er således noget af det bedste reklame, et sted kan få.

Det var således Visit Nordjylland, der samarbejdede med TV 2 om julekalenderen ‘Ludvig og Julemanden’, der foregik på Løgum Kloster’. Avisen B.T. har tidligere lavet en opringning til andre steder, som har været centrum for julekalendere, og her var svarende entydige: det havde været en stor succes målt på antal turister at have deltaget.

Henrik Christoffersen-Thorsen, fungerende leder af Visit Nyborg, har også store forventinger til den omtale, ‘Juleønsket’ kan give til byen.

– Vi forventer helt klart, at en julekalender vil tiltrække positiv opmærksomhed til Nyborg, og at det vil give det østfynske erhvervsliv et boost, især turisterhvervene. Det så vi jo også med TV 2s julekalender oppe i Nordjylland, siger han til Fynsk Erhverv.

– 24 afsnit i den bedste sendetid er reklame, der virker, men vi ved så ikke endnu, hvilke ting i Nyborg, historien kommer til at fokusere på, så vi ved heller ikke endnu, hvilke ting vi skal markedsføre i byen. Men vi håber, der kommer til at blive filmet på mange forskellige lokations i Nyborg, og også på steder, som er særlige for byen – som f.eks. slottet og den historiske bymidte, fortæller Henrik Christoffersen-Thorsen.

– Vi er i hvert fald enormt spændte og meget glade for det.

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.

Københavnsk tilflytter engagerer sig i det fynske erhvervsliv

Rikke Maj Thauer har taget en markant beslutning: Hun og hendes mand har rykket teltpælene op i hovedstaden for at lancere Thauer Stresscenter og Østerlund Refugium. Med flytningen følger også et ønske om at blive en aktiv del af det fynske erhvervsliv. “Vi vil gerne bidrage til udviklingen her på Fyn, og derfor giver det […]

Mentorprojekt viser styrken i fortrolige relationer

Da Rikke Bech Skougaard søgte en mentor gennem Fynsk Erhverv, blev hun sat i forbindelse med Jan Sterobo. Det udviklede sig til et forløb, hvor erfaring, sparring og tillid har skabt nye perspektiver – og vist, hvordan netværket kan bruges aktivt.

Det fynske Vækstbarometer 2025

Det fynske Vækstbarometer 2025 er klar. Her er viden og inspiration fra de fynske virksomheder til at realisere yderligere potentiale og skabe en positiv udvikling og vækst i virksomhederne i fremtiden.

Bæredygtighed når vinden vender

I en tid, hvor reglerne bliver skrevet om, vejret skaber berettigede og uberettigede overskrifter, og folkestemningen skifter med vinden, er det en reel udfordring at holde kursen i det komplekse bæredygtighedslandskab.

Brinkmann: Ledelse handler også om menneskekendskab

En god leder er ikke nødvendigvis den, der ved mest om teknologi eller har styr på flest KPI’er. Ifølge professor i psykologi ved Aalborg Universitet Svend Brinkmann er det vigtigere at kende mennesker – og at have autoritet i ordets egentlige betydning.

BCM Transtech løfter datasikkerheden til næste niveau

BCM Transtech A/S arbejder hver dag i krydsfeltet mellem avanceret mekanik, digitalisering og kundernes høje krav til driftssikkerhed. Den kombination gør datasikkerhed til en strategisk nødvendighed – og en disciplin, virksomheden nu styrker yderligere.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.