Nyheder • 01/03/2012

RedWEB – når ‘world wide web’ tages bogstaveligt

Du kender dem måske som hovedsponsorer for FC Fyn. Men ellers gør den fynske webudbyder og it-konsulentvirksomhed redWEB ikke meget væsen af sig.
Men faktisk er redWEB pt. verdens største webbureau, når det gælder speciale i det brugervenlige styresystem Joomla. Virksomheden har konsulenter siddende i bl.a. Holland, England, Indien, Frankrig og USA, og de i alt 55 medarbejderne hos redWEB er således fordelt i Odense, Århus og rundt omkring i verden, hvor de arbejder med alt fra almindelige websites til integrerede webshops samt specialudviklede webportaler, udvikling af apps til iPhone og søgemaskineoptimmering.
Blandt redWEBs danske kunder er bl.a. Mærsk, IBC, Kolding Kommune og Odense Marcipan.

RedWEB regner med at nå en fordobling af omsætningen i indværende år, og har som en del af vækststrategien netop åbnet nyt kontor i Vietnam med fem mand ansat.

Læs hvorfor virksomheden tager begrebet ‘world wide web’ alvorligt og ser hele verden som sin elektroniske arbejdsplads i nedenstående interview med salgsdirektør og partner i redWEB, Anders Trans Sørensen:

Hvor adskiller redWEB sig fra andre webudbydere?
Der er rigtig mange om buddet – Men vi adskiller os primært på tre områder: Vi er en ret stor virksomhed med mere end 50 ansatte. Vi laver unikke og komplicerede – såkaldte high-end løsninger. Vi arbejder kun med det brugervenlige Joomla CMS – og så er redWEB jo et af de største konsulentbureauer i verden inden for dette specifikke CMS system.  

Der er ikke så mange “almindelige” mennesker, der kender redWEB – hvad tror du, det skyldes?
Vi er en forholdsvis ”ung” virksomhed, som er vækstet rigtig meget inden for specielt det sidste år. Vores kendskabsgrad er nu også steget rigtig meget, og jeg tror, at inden for det næste år, vil vi være væsentlig mere ”kendte”.

Hvorfor har I valgt at åbne kontorer i Vietnam og i Indien?
Formentlig af samme grund som mange andre virksomheder: Lønningerne er væsentligt lavere, og kvaliteten er faktisk ret høj. Vi har dog en klar filosofi om, at der ikke bliver lavet noget offshore, som vi ikke også kan herhjemme. Desuden giver det vores produktionsapparat en kæmpe fleksibilitet ved spidsbelastninger.

Vi er jo glade for at have jer her på Fyn – men hvorfor har I valgt at have base her i Odense?
Ronni, som er stifter af redWEB er Fynbo, og derfor var det naturligt at vælge Odense som base. Men når vi arbejder med software, er geografien næsten lige meget, hvilket jo også gør, at vi har kunder over hele verden.

Hvem er jeres typiske kunder?
Vores kunder er ikke den virksomhed, som tror at discountløsningen er lige så god som high-end løsningen. Vores kunder ved, hvad kvalitet er, og de vil gerne inspireres og bruge os som sparringspartner. Vores kunder er trofaste, og det er ofte langvarige samarbejdsforhold, vi har med vores kunder, da webløsninger som oftest er dynamiske, og teknologien udvikler sig lynhurtigt. F.eks. lavede vi kun integration til sociale medie på ca. 5 % af vores løsninger for to år siden – I dag er det over 80% som har en eller anden form for integration til sociale medier. I dag er det meget App’s og mobile websites som er på dagsordenen. Størrelsen på vores kunder varierer bredt. Vi har store kunder som Mærsk og Radiometer i portefolie men også mange små og mellemstore virksomheder, som kender vigtigheden af en ordentlig web marketings platform, som en hjemmeside jo bør være i dag.

I har lige landet en stor ordre hos Kolding Kommune – har I planer om at få flere kommunale kunder?
Ja, det har vi bestemt. Kommuneløsninger er både store og komplekse løsninger, som kræver stor usabillity og brugervenlighed. Og det er bl.a. inden for dette felt, at vi er ret stærke og syntes, det er sjovt at arbejde. E-handels løsninger er et helt andet område, som vi også arbejder rigtig meget med.

Læs meget mere på bl.a. www.redweb.dk , www.redhost.dk og www.redcomponent.com

 

 

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.

Novo Nordisk i Odense: “Vi kommer ikke med spidse sko”

Når Stine Wolf Randrup træder op til debatten på Fynsk ErhvervsTopmøde den 30. april, bliver det med et klart budskab: Novo Nordisk er kommet til Odense for at blive – men med stor respekt for det fællesskab, de træder ind i. “Vi går ind i det her med ydmyghed. Vi ved, vi starter højt og […]

Kolster risikerer at sige nej til ordrer – tiltrækning af medarbejdere er blevet en ledelsesdisciplin

Hos Tømrer- og snedkerfirma Kolster A/S i Middelfart er der gang i hjulene. Men uden nok medarbejdere til at følge med efterspørgslen risikerer direktør Tue Christiansen at skulle sige nej til opgaver, han gerne ville tage ind. Markedet er der. Kunderne er der. Men for at kunne sige ja, kræver det folk – og dem […]

Stadil: Fremtidens lederskab kræver sult, mod og kant

Christian Stadil har altid gået sine egne veje. Han kombinerer buddhisme med benhård forretning og investeringer i startups med meditation og meningsfulde arbejdsfællesskaber. Til september gæster han Learn X, hvor han deler sine erfaringer med at lede i en tid præget af AI, innovation og strategisk usikkerhed.