Nyheder • 01/03/2012

RedWEB – når ‘world wide web’ tages bogstaveligt

Du kender dem måske som hovedsponsorer for FC Fyn. Men ellers gør den fynske webudbyder og it-konsulentvirksomhed redWEB ikke meget væsen af sig.
Men faktisk er redWEB pt. verdens største webbureau, når det gælder speciale i det brugervenlige styresystem Joomla. Virksomheden har konsulenter siddende i bl.a. Holland, England, Indien, Frankrig og USA, og de i alt 55 medarbejderne hos redWEB er således fordelt i Odense, Århus og rundt omkring i verden, hvor de arbejder med alt fra almindelige websites til integrerede webshops samt specialudviklede webportaler, udvikling af apps til iPhone og søgemaskineoptimmering.
Blandt redWEBs danske kunder er bl.a. Mærsk, IBC, Kolding Kommune og Odense Marcipan.

RedWEB regner med at nå en fordobling af omsætningen i indværende år, og har som en del af vækststrategien netop åbnet nyt kontor i Vietnam med fem mand ansat.

Læs hvorfor virksomheden tager begrebet ‘world wide web’ alvorligt og ser hele verden som sin elektroniske arbejdsplads i nedenstående interview med salgsdirektør og partner i redWEB, Anders Trans Sørensen:

Hvor adskiller redWEB sig fra andre webudbydere?
Der er rigtig mange om buddet – Men vi adskiller os primært på tre områder: Vi er en ret stor virksomhed med mere end 50 ansatte. Vi laver unikke og komplicerede – såkaldte high-end løsninger. Vi arbejder kun med det brugervenlige Joomla CMS – og så er redWEB jo et af de største konsulentbureauer i verden inden for dette specifikke CMS system.  

Der er ikke så mange “almindelige” mennesker, der kender redWEB – hvad tror du, det skyldes?
Vi er en forholdsvis ”ung” virksomhed, som er vækstet rigtig meget inden for specielt det sidste år. Vores kendskabsgrad er nu også steget rigtig meget, og jeg tror, at inden for det næste år, vil vi være væsentlig mere ”kendte”.

Hvorfor har I valgt at åbne kontorer i Vietnam og i Indien?
Formentlig af samme grund som mange andre virksomheder: Lønningerne er væsentligt lavere, og kvaliteten er faktisk ret høj. Vi har dog en klar filosofi om, at der ikke bliver lavet noget offshore, som vi ikke også kan herhjemme. Desuden giver det vores produktionsapparat en kæmpe fleksibilitet ved spidsbelastninger.

Vi er jo glade for at have jer her på Fyn – men hvorfor har I valgt at have base her i Odense?
Ronni, som er stifter af redWEB er Fynbo, og derfor var det naturligt at vælge Odense som base. Men når vi arbejder med software, er geografien næsten lige meget, hvilket jo også gør, at vi har kunder over hele verden.

Hvem er jeres typiske kunder?
Vores kunder er ikke den virksomhed, som tror at discountløsningen er lige så god som high-end løsningen. Vores kunder ved, hvad kvalitet er, og de vil gerne inspireres og bruge os som sparringspartner. Vores kunder er trofaste, og det er ofte langvarige samarbejdsforhold, vi har med vores kunder, da webløsninger som oftest er dynamiske, og teknologien udvikler sig lynhurtigt. F.eks. lavede vi kun integration til sociale medie på ca. 5 % af vores løsninger for to år siden – I dag er det over 80% som har en eller anden form for integration til sociale medier. I dag er det meget App’s og mobile websites som er på dagsordenen. Størrelsen på vores kunder varierer bredt. Vi har store kunder som Mærsk og Radiometer i portefolie men også mange små og mellemstore virksomheder, som kender vigtigheden af en ordentlig web marketings platform, som en hjemmeside jo bør være i dag.

I har lige landet en stor ordre hos Kolding Kommune – har I planer om at få flere kommunale kunder?
Ja, det har vi bestemt. Kommuneløsninger er både store og komplekse løsninger, som kræver stor usabillity og brugervenlighed. Og det er bl.a. inden for dette felt, at vi er ret stærke og syntes, det er sjovt at arbejde. E-handels løsninger er et helt andet område, som vi også arbejder rigtig meget med.

Læs meget mere på bl.a. www.redweb.dk , www.redhost.dk og www.redcomponent.com

 

 

Bureaukrati kan bremse virksomhederne – men optimismen spirer

Der var både valgflæsk, debat og klare erhvervspolitiske budskaber, da Fynsk Erhverv og Middelfart Erhverv samlede lokale virksomhedsledere og borgmesterkandidater til dialog om fremtidens rammer for erhvervslivet.

Kommunalvalget sætter rammerne for virksomhedernes hverdag

Når fynboerne går til stemmeurnerne i november, bliver det også et valg om erhvervslivets rammevilkår, vurderer Roger Buch, forskningslektor og centerleder ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, der fremhæver skoler, dagtilbud og infrastruktur som afgørende for virksomhedernes adgang til arbejdskraft.

Kansas skaber forspring med bæredygtighed og digital styrke

Fristads Kansas står i en branche, hvor prisen ofte er et parameter, og konkurrencen er intensiv. Alligevel fastholder virksomheden sin position gennem en kombination af digitalisering, stærke bæredygtighedstiltag og ordentlighed.

HCA Marathon satte deltagerrekord med støtte fra hele Fyn

Søndag den 28. september 2025 satte HCA Marathon rekord med 8.940 løbere fra ind- og udland. Blikket er allerede rettet mod næste år, hvor målet er at gøre 2026 til en endnu større byfest, hvor hele Odense er involveret.

Nordea: Pessimismen afløst af optimisme i det fynske erhvervsliv

For blot et år siden var bekymringerne mange. Inflationen pressede, renterne steg, og udsigten til en opbremsning i verdensøkonomien på grund af krigen i Ukraine og usikkerhed omkring Donald Trumps’ og USA's kurs ...

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.

Københavnsk tilflytter engagerer sig i det fynske erhvervsliv

Rikke Maj Thauer har taget en markant beslutning: Hun og hendes mand har rykket teltpælene op i hovedstaden for at lancere Thauer Stresscenter og Østerlund Refugium. Med flytningen følger også et ønske om at blive en aktiv del af det fynske erhvervsliv. “Vi vil gerne bidrage til udviklingen her på Fyn, og derfor giver det […]

Mentorprojekt viser styrken i fortrolige relationer

Da Rikke Bech Skougaard søgte en mentor gennem Fynsk Erhverv, blev hun sat i forbindelse med Jan Sterobo. Det udviklede sig til et forløb, hvor erfaring, sparring og tillid har skabt nye perspektiver – og vist, hvordan netværket kan bruges aktivt.

Det fynske Vækstbarometer 2025

Det fynske Vækstbarometer 2025 er klar. Her er viden og inspiration fra de fynske virksomheder til at realisere yderligere potentiale og skabe en positiv udvikling og vækst i virksomhederne i fremtiden.