Nyheder • 11/01/2023
Netværk blæste Gitte over fra første møde
Som ejerleder i den familieejede kloakmestervirksomhed R. Hansen & Søn er Gitte Zimmermann vant til en hverdag, der byder på massevis af udfordringer, som så mange andre erhvervsledere. Men dels er hun en blandt meget få kvinder i faget, dels er der ikke mange lignende virksomheder at spejle sig i i det fynske erhvervsliv. Så må man søge inspiration og sparring andre steder.
Det var den væsentligste grund til, at hun tog imod tilbuddet, da hun for en håndfuld år siden blev introduceret for Fynsk Erhverv ved et arrangement på Grand Hotel.
“Min første møde handlede om vækstprogrammet Next Level, og det gav enormt god mening for min virksomhed. Så jeg var meget glad, da jeg fik mulighed for at være med.Det endte faktisk med, at jeg fastansatte Anders, som var min mentor på forløbet. Derfor var jeg selvfølgelig også meget åben, da jeg senere blev introduceret for netværksdelen,” siger Gitte Zimmermann, der med egne ord fik noget af en åbenbaring ved første møde.
Jeg har været med i flere netværk gennem tiden, men det her var noget helt andet.
“Jeg blev totalt fanget af den fortrolighed, der var mellem deltagerne, og jeg var blæst helt bagover efter første møde. De ting, som én af deltagerne delte med os andre, kunne få fatale konsekvenser, hvis det kom videre ud i medierne eller andre steder. Men det var en selvfølge, at det gjorde det selvfølgelig ikke, og sådan er det stadig,” fortæller Gitte Zimmermann om den første oplevelse.
Siden har hun mødtes med sine netværksfæller snesevis af gange, men hun ser stadig frem til hvert eneste af årets seks netværksmøder med store forventninger.
Det er ikke et salgsnetværk, men derimod et fortroligt netværk. Med en dygtig facilitator som limen og styrepind deler og sparrer vi om de udfordringer, som vi møder i vores virke som ejerledere på Fyn.
“De andre kommer fra helt andre brancher, end jeg gør. Men når det kommer til udfordringer under coronapandemien, grøn omstilling, digitalisering, generationsskifter, medarbejderudfordringer og håndtering af kunder, så er der ikke stor forskel på, om man er kloakmester, eller om man har en køkkenforretning. Vi deler de samme udfordringer i det daglige,” siger Gitte Zimmermann, som også er glad for den dynamik, der opstår ved netværkets naturlige udskiftning.
“Det er altid ærgerligt, når der er et medlem, der træder ud af netværket, især hvis det er en person, som man er særligt glad for at tale med. Men dels giver det en god dynamik, når der kommer frisk blod ind, dels kan man jo altid tage fat i dem, som man har lært at kende igen – med eller uden netværk,” konstaterer Gitte Zimmermann.