Nyheder • 31/05/2024

Gislev Rejser: Fra familievirksomhed til del af stor koncern

Den fynske rejsevirksomhed Gislev Rejser har gennem de senere år været gennem en betydelig transformation. Indtil 2018 var Gislev Rejser en familieejet virksomhed med adresse i Ringe. Her købte Aller Koncernen først 85% af aktierne i virksomheden for i 2020 at overtage de sidste 15%, og dermed blev Gislev Rejser en del af den store koncern. Senest er virksomheden flyttet til Odense for at komme tættere på kunderne:

”Med vores nye domicil har vi forbedret tilgængeligheden og er nu tættere på Gislevs kunder og Event & Grupperejsers erhvervskunder. Samtidig har vi på Hvidkærvej den fordel, at vi er helt tæt på motorvejen, hvor ca. 75.000 potentielle kunder kører forbi vores skilte hver dag.”

Ifølge administrerende direktør Niels Ravn Eriksen har både det nye ejerskab og flytningen været med til at styrke virksomhedens profil og synlighed, og samtidig har samarbejdet med Aller-koncernen hurtigt vist sig at skabe værdi.

“Det var især under corona-pandemien, at vi virkelig mærkede en stor koncern bag os og bidrog til fastholdelse af en del af Gislevs mange gode kompetente medarbejdere, selvom rejsebranchen gik helt i stå under nedlukningerne,” fortæller Niels Ravn Eriksen, der med en fortid hos blandt andre Coca-Cola og Merrild Kaffe, selv har masser af erfaring med at navigere i store virksomheder.

Og han er ikke i tvivl om, at samarbejdet med Aller-koncernen har givet mere tyngde til de 75 års erfaring, som Gislev har som rejsearrangør:

Gislev Rejsers kerneværdier og ekspertise er videreført, og samtidig er der sket en professionalisering af bl.a. marketing, i kraft af Allers kompetencer og brug af digitale redskaber.

“Det har givet os mulighed for at blive endnu skarpere på vores unikke tilbud, så de imødekommer markedets behov bedst muligt,” siger Niels Ravn Eriksen.

Ny tid – nye ønsker

”Gislev Rejser blev født som et busrejseselskab i en helt anden tid, siden er der sket en enorm udvikling. Rejsebureauets brede produktsortiment dækker det meste af verden, – hovedsagelig med

fly, dog tilbydes der stadig rejser med bus til nærområder. Krydstogter og flodkrydstogter har igennem flere år været firmaets flagskib, og tidens tendenser tænkes hele tiden ind i produktionen, som f.eks. Solo-rejsekonceptet. Rejsebranchen er i konstant bevægelse,” siger Gislev Rejsers administrerende direktør og suppleres af Marianne Sand, der ud over at være Key Account og Product Manager inden for Event & Grupperejser også er med på det hold, som arrangerer firmarejser for Gislev Rejsers erhvervskunder.

“B2B-markedet er som det øvrige marked dynamisk, og vi vil gerne blive ved med at bringe vores ekspertise i spil, ved at skræddersy forslag til virksomheder, som justeres og eksekveres i tæt samarbejde med kunden,” fortæller Marianne Sand og fortsætter:

Tid er kostbar for virksomhederne, og de søger derfor den rette hjælp og sparring til en grupperejse, lige fra flyrejsen, nøje udvalgte hoteller, restauranter og passende aktiviteter, til det faglige indhold.

Det er vigtigt, at alt fungerer både fagligt og socialt og et andet ikke uvæsentligt parameter ved at vælge et rejsebureau, er den forbrugerbeskyttelse, der ligger i pakkerejseloven.” siger Marianne Sand, som sammen med sine kollegaer er aktive i flere fynske netværk.

Gislev Rejser og holdet bag Event & Grupperejser ønsker at støtte lokalt og har pt. et sponsorat ved Odense Håndbold og H.C. Andersens Festivals.

”Det er vigtigt at vise vores ansigt udadtil, og samtidig blive klogere på, hvad der rører sig. Derfor er vi ligeledes med i Fynsk Erhverv for at styrke vores erhvervsnetværk,” fortæller Niels Ravn Eriksen.

Fuld opbakning til produktudviklingen

Ud over corona-pandemien har krisen i Ukraine og Mellemøsten skubbet til den geopolitiske usikkerhed, hvad der ikke er gået ubemærket hen på Hvidkærvej 29 i Odense SV, hvor Gislev Rejser holder til i dag.

“I de første par år eksploderede rejselysten, da hele verden åbnede op igen efter corona-pandemien. Denne massive rejselyst på verdensplan har nu skabt udfordringer i forbindelse med masseturisme i mange europæiske byer. Denne udfordring i samspil med inflation og geopolitisk usikkerhed har medført høje prisstigninger fra flyselskaber, hoteller, restauranter mm, hvad der rammer rejsebranchen hårdt over en kam. Men vores fordel er netop samarbejdet med Aller-koncernens syv rejsebureauer, hvor vi har mulighed for at sparre og drage nytte af samarbejde på tværs,” siger Niels Ravn Eriksen med henvisning til, at Aller Leisure også tæller Stjernegaard Rejser, Nyhavn Rejser, Alive, Aller Travel, Gaia Travel, Let’s do Travel, Nilles Rejser og Kulturrejser Europa.

Vi har en virkelig god synergi blandt rejseselskaberne i koncernen, fordi vi dækker forskellige spidskompetencer og målgrupper.

“Indenfor B2B-segmentet, sparrer og vidensdeler Gislev Event & Grupperejser med Alive (tidligere Nyhavn Erhvervs- & grupperejser) og omvendt. Erfaringer og kompetencer in-house og blandt kollegaer skaber mulighed for at opfylde de rette behov for skræddersyede grupperejser. Firmaernes ønsker og behov kommer i lige så mange farver og former som de firmaer, der investerer i dem,” fortæller Marianne Sand.

”Som rejsebureau kan Gislev Rejser med Event & Grupperejser imødekomme kundernes mangfoldige ønsker og behov,” fastslår Niels Erik Ravn og Marianne Sand afslutningsvis.

Nytårshilsen 2025

Når vi siger farvel til 2024 og byder 2025 velkommen, er det en oplagt anledning til at reflektere over året, der er gået, og se fremad mod de muligheder og udfordringer, der ligger foran os.

Flere fynske virksomheder står foran et generationsskifte

Behovet for generationsskifte blandt små og mellemstore virksomheder har aldrig været større, fordi mange ejere nærmer sig pensionsalderen, samtidig med at flere ejere allerede sælger deres livsværk, når de er 45-50 år gamle.

Lokal vidensdeling driver udviklingen af HR-rollen

HR har en unik mulighed for at tage en endnu mere aktiv rolle i udviklingen af fremtidens bæredygtige organisationer. Og det er præcis, hvad virksomhederne i Fynsk Erhvervs HR-netværk gør. Fynsk Erhvervs HR-netværk er vi ikke bare med på sidelinjen – vi er med til at sætte kursen. HR er ikke blot en støttefunktion eller […]

Videnforum: Adgang til ny viden i et fortroligt forum

Fynsk Erhvervs Videnforum har siden 2022 tilbudt erhvervsledere en unik platform for strategisk sparring, videndeling og personlig udvikling. Her mødes ledere fra forskellige brancher i et fortroligt rum, hvor konkrete problemstillinger bliver diskuteret, erfaringer bliver delt, og nye løsninger bliver skabt. Møderne er professionelt faciliteret og sikrer, at deltagerne får konkrete redskaber, inspiration og løsninger […]

Lars Bak: Samtaler på cyklen er noget særligt

Ifølge eks-pro Lars Bak, så er cykelture perfekte til at lære hinanden at kende. Og kombinationen af cykling, erhvervsliv og personlig udvikling er det perfekte match.

Unge ledere skal styrkes i nye netværk hos Fynsk Erhverv

Hos Fynsk Erhverv åbnes dørene nu til et helt særligt Young Pro-netværk, der skal hjælpe unge ledere med at udvikle sig fagligt og personligt i et fortroligt og inspirerende forum. Thomas Olsen, som er udpeget til at facilitere netværket, bringer mere end 20 års erfaring med ledelse og udvikling af nye ledere ind i projektet. […]

BCM Transtech: Fra lokal maskinfabrik til global markedsleder

Broby: Da BCM Transtech besluttede at satse alt på en enkelt niche, ændrede det virksomhedens kurs for altid. Fra at have været en klassisk, lokal maskinfabrik med et bredt fokus på at løse alle nærværende udfordringer, blev fokus i begyndelsen af 2000’erne skarpt rettet mod ét enkelt marked. Den strategi har gjort dem til verdens […]

Hesehus: Vil vinde hele verden med brugerdreven innovation af teknologierne som løftestang

Interview med Lars Hedal, administrerende direktør i Hesehus For 22 år siden var det ikke mange, der så mulighederne indenfor digitalisering og tech – eller EDB, som det blev kaldt dengang. Men det gjorde det nystiftede e-handelshus Hesehus. Medstifter og administrerende direktør Lars Hedal fortæller, at virksomheden fra starten havde en målsætning om at skabe […]

BG Burcharth i 100 år: Fra smøreolie til CO₂-fangst og grøn innovation

BG Burcharth er en af pionererne inden for bæredygtige løsninger, og virksomheden arbejder målrettet på at forblive aktuelle i et hurtigt skiftende marked. Men under den moderne facade ligger der en historie, der strækker sig tilbage til 1924, hvor BG Burcharth blev grundlagt i en baggård i Odense som leverandør af olie og smøreudstyr til byens værksteder.

USA’s nye verdensorden: Trusler og muligheder for fynske virksomheder under Trump

Efter nyhedsbureauet APs udmelding om, at Donald Trump har vundet det amerikanske præsidentvalg, står verden over for en betydelig omvæltning, mener tidligere forsvarschef Peter Bartram. Den 21. november kommer Peter Bartram til Fynsk ErhvervsTopmøde, hvor han deler sin viden og erfaringer om, hvad den nye globale verdensorden har af betydning for de fynske virksomheder.

HJHansen Recycling Group: Bæredygtighed som katalysator for god forretning

Interview med administrerende direktør Mogens Bach Christensen Bæredygtighed er på ingen måde et nyt koncept for HJHansen Recycling Group. Faktisk ligger det i virksomhedens DNA, forklarer administrerende direktør Mogens Bach Christensen. Siden 1880’erne har virksomheden arbejdet med cirkulær økonomi og et ansvarligt forbrug af ressourcer ved at opkøbe, forarbejde og videresælge hestesko, klude og ben […]

Integris Composites: Konkurrence styrker innovationen

VISSENBJERG: Integris Composites (Integris) er et fynsk ingeniør- og designhus med dybe rødder i det fynske, idet virksomheden oprindeligt udspringer fra det A.P. Møller-ejede Roulund. Virksomheden har gennem årene opbygget en produktion baseret på dyb materialeindsigt, og i dag er Integris etableret som en international aktør inden for avancerede kompositmaterialer til forsvarsindustrien. Med højteknologiske løsninger, […]