Nye partnervirksomheder

Nyheder • 20/04/2022

Business Lounge: Vilje og evne til digital udvikling

Fynsk Erhverv inviterer hele det fynske erhvervsliv til en inspirerende eftermiddag med fokus på fremtidens forretninger og til hyggeligt samvær under den efterfølgende picnic og forestilling i Odense Sommerrevy 2022.

Du møder direktør Lars Hedal fra det fynske væksteventyr, it-selskabet Hesehus a/s. Lars Hedal giver et skarpt bud på det fynske erhvervslivs vilje og evne til udvikling. Samtidig deltager to virksomheder, der for alvor er sprunget med på den digitale udvikling og har skabt succes – nemlig B2B-virksomheden Dinex, der netop er nomineret til e-handelsprisen og Babysam, der med succes har udviklet det digitale univers og sikret bundlinjen.

Det er så vigtigt at lade sig inspirere af andre, der har succes med forretningsudvikling, og Dinex og Babysam er to virksomheder, der har vist et enormt mod – også selv om vejen ikke altid er kendt på forhånd.

Det kan alle lære af, når vi dykker ned i vejen til succes, siger Lars Hedal.

Og udvikling kan styrkes med strategisk kommunikation. Derfor sætter kommunikationsrådgiver Julie Lindegaard samme eftermiddag lup på de fynske virksomheders kommunikation, og hun giver dig de bedste værktøjer til at skabe styrket synlighed af din virksomhed.

Strategisk synlighed handler ikke om at promovere sig selv eller sine produkter. Det handler om gøre sig relevant for sine kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og alle andre, du vil tiltrække.

Du skal ændre dit mindset fra push-markedsføring til pull og relationer. Mennesker følger mennesker, og det undervurderer alt for mange virksomheder, siger Julie Lindegaard, der står bag bogen ‘Bliv synlig i medierne’.

Ny teknologi og digitalisering udvikler sig hurtigt 0g spiller en stadig større rolle for virksomhedernes indtjeningsevne og konkurrencekraft. Det fynske Vækstbarometer 2021 viser en positiv udvikling i anvendelsen af nye teknologier i de fynske virksomheder, som har tre væsentlige årsager til at investere i digitalisering, nemlig at øge indtjeningen, reducere omkostningerne og at udnytte nye forretningsmuligheder.

Hent yderligere inspiration i Det fynske Vækstbarometer 2021 og mød op den 17. maj på Engen i Odense. Fynsk Erhvervs forårsarrangement er for alle fynske virksomheder – medlemmer eller ej, og det er gratis, så tag en kollega med til en vigtig og inspirerende eftermiddag.

Efter dette arrangement inviterer vi til picnic og årets forestilling i Odense Sommerrevy i godt selskab med det fynske erhvervsliv.

Læs mere og tilmeld dig her

Tour de France-festen vil sætte sit tydelige præg på Fyn

Den 1. juli rammer det legendariske cykelløb Tour de France Danmark. På andendagen afsluttes etapen i Nyborg og tusindvis af fynboer kommer til at mærke den gule feber. Optakten mærker man særligt i hotelbranchen, hvor Nyborg nu melder fuldt booket og øvrige hoteller på Fyn følger trop.

Virksomheder skal slås for lærlingene

Der har i årenes løb været mange eksempler på, at lærlingene på erhvervsuddannelserne har måttet kigge langt efter lærepladser. I dag er problemet det modsatte, og ifølge Lars Bregnehøj, der er direktør på Syddansk Erhvervsskole, vil udfordringen for virksomhederne blive endnu mere markant i de kommende år.

Den traditionelle sælger er død – mød den nye sælger

Mandag den 2. juni byder Fynsk Erhverv på gratis seminar, hvor alle interesserede kan blive klogere på, hvordan de styrker salgsprocesserne i deres virksomhed. Og ifølge Morten Junge fra Let’s Change Sales, der er en af de tre specialister, der deler ud af sin viden på dagen, så er der nok at tage fat på.

Bæredygtig fynsk virksomhed med eksportdrømme

Den fynske virksomhed Biotrans Nordic tilbyder løsninger inden for håndtering og genanvendelse af organisk affald, og har i det seneste år haft en øget efterspørgsel på ca. 25 procent. Dermed er der for alvor gang i hjulene igen efter en ufrivillig opbremsning grundet Covid-19.

Det gode brand er en fælles opgave

De fynske virksomheder har et fælles ansvar, når det drejer sig om at lokke ny arbejdskraft til øen - nemlig at fortælle de gode historier om Odense og Fyn. Det mener koncernchef i 3C Groups, Niels Thorborg, der deltog i Small Great Nations roadshow tidligere i maj, der skulle belyse lokale styrker og udfordringer i forhold til den grønne omstilling, og ikke mindst at diskutere, hvordan regionen tiltrækker de mennesker, der skal til for at løfte opgaven

Lederes tilstedeværelse på sociale medier er en vigtig opgave

Synlighed er vigtigt. Vi ved, at når kunderne skal vælge leverandør og produkter er kendskab vigtigt. Vi ved, at det er nemmere at tiltrække medarbejdere, når man har et stærkt brand. Men i 2022 er det ikke nok at virksomheden kommunikerer. Enhver leder i 2022 skal kommunikere – internt som eksternt. I artiklen kommer kommunikationsrådgiver Julie Lindegaard med en række gode råd til, hvordan du gør.

Digitalisering og e-handel skaber vækst i fynske virksomheder

Da Fynsk Erhverv tirsdag den 17. maj indtog scenen i Odense Sommerrevys telt stod programmet på fremtidens marked gennem digitale løsninger. I dagens anledning var der inviteret tre gæster, der har oplevet stor digital succes samt moderator Julie Lindegaard.

Digitalisering åbner internationalt marked på vid gab for Dinex

MIDDELFART: Da Middelfart-virksomheden Dinex i januar 2020 lancerede nyt website og en helt nyetableret e-handelsløsning, havde ingen i huset turdet drømme om, hvor god en idé, det skulle vise sig at være.

Fynsk eksport til hele verden trods forhindringer

Trods mange forhindringer de senere år med bl.a. en verdens omspændt epidemi, spærring af Suez-kanal, stigende råvarepriser, forsinkede leverancer og nu krig i Ukraine, så eksporterer de fynske virksomheder fortsat i stor stil til hele verden.

Virksomhedsbesøg på Odense Havn, hvor den grønne omstilling får ’ben at stå på’

KERTEMINDE: Siden Odense Havn for syv år siden købte Lindø Industripark har de sammen udviklet sig, så Odense Havn i dag tilbyder stærke logistikløsninger og nogle af verdens mest unikke faciliteter.

Lav uddannelsesaftalerne i maj

Erhvervsskolerne er utroligt glade for samarbejdet med virksomhederne, og at der indgås flere og flere lærepladsaftaler med eleverne. Det er der to grunde til, nemlig at eleverne skal færdiggøre deres uddannelse i virksomhederne, og at vi som samfund dermed sikrer os en tilgang af dygtige faglærte i fremtiden.

Nyttig viden til vækst

Det fynske Vækstbarometer 2021 viser en generel optimisme i det fynske erhvervsliv, og en samlet fynsk score på tværs af de fem kategorier på 3,15 i forhold til landsgennemsnittet på 3,0 indikerer et ganske ’godt klima’ i de fynske virksomheder. Det fynske Vækstbarometer giver en aktuel indsigt i det fynske erhvervsliv på fem centrale vækstindikatorer, […]