Nyheder • 03/09/2014

Ny kommunikations- og presseansvarlig til Fynsk Erhverv

Mandag d. 1. september startede Bjarke A. Hansen som kommunikations- og presseansvarlig for Fynsk Erhverv. “Jeg har altid interesseret mig for erhvervslivet og for min ø, Fyn, så jeg er meget glad for at få lov til at arbejde for fremgang til begge dele i Fynsk Erhverv,” udtaler han. 

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige er 31 år gammel og hedder Bjarke A. Hansen. Han er kandidat i International Virksomhedskommunikation fra Syddansk Universitet og har haft flere kommunikationsstillinger i forskellige virksomheder og organisationer på Fyn – bl.a. ved Det Konservative Folkeparti, dengang de havde borgmesterposten i Odense.

Han har dog størst erfaring som journalist på TV 2, hvor han i over fire år har været ansat på forskellige redaktioner, men mest arbejdet med finansstoffet.

“Det er en kæmpe fordel, at jeg kender så godt til arbejdsgangene på en moderne erhvervsredaktion, for det betyder, at jeg ved, hvilke nyheder der er interessante for medierne, og hvilke vinkler journalister typisk vil gå efter i en given sag, og hvordan de vil forsøge at finde frem til dem,” fortæller Bjarke Hansen.

Han opfordrer medlemmer af Fynsk Erhverv til at kontakte ham, hvis de gerne vil ud med et budskab, men er i tvivl om, hvordan man bedst får det gjort, eller hvis man bare har en god idé til en historie eller en sag.

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Og det er en skam.”

“Jeg har tit oplevet, at en virksomhed sidder på en rigtig god historie, som bare aldrig kommer ud, fordi virksomheden er nervøs for, hvordan medierne vil håndtere sagen. Om de kan styre forløbet og undgå selv at få dårlig omtale. Og det er en skam, for er der noget, der kan rykke ved danskernes forståelse for erhvervsklimaet, så er det, når de får helt konkrete eksempler fra virkeligheden på både gode og dårlige forhold. Så jeg vil kraftigt opfordre Fynsk Erhvervs medlemmer til at give mig et kald eller sende en mail, hvis de har noget på hjerte,” siger Bjarke Hansen.

Fynsk Erhvervs nye kommunikations- og presseansvarlige vil arbejde på at gøre organisationen mere synlig, både for medlemmerne og som en stemme i den fynske debat. For Fyn har brug for et stærkt talerør for erhvervslivet.

“Jeg er født og opvokset på Østfyn tæt på Nyborg og har i de seneste mange år boet i Odense. Jeg er inkarneret fynbo og meget glad for vores ø, men jeg må også sige, at jeg mener, Fyn har potentiale til rigtig meget mere. Alle siger, at geografi er altafgørende i vore dage, og her er Fyn altså virkelig godt begunstiget. Vi ligger lige midt i landet. Derfor er det også fantastisk at mærke, at de fynske kommuner for alvor er begyndt at fokusere på fremtiden; ikke mindst for erhvervslivet, som er motoren for al varig vækst i enhver region,” fortæller Bjarke Hansen.

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.