Nyheder • 24/06/2026

Sommerrevy tiltrækker rekordmange gæster og flere virksomheder

Odense Sommerrevy rundede årets sæson af den 18. juni, og til stor glæde for Lars Arvad, direktør og ejer af Odense Sommerrevy, blev 2026-sæsonen den bedste siden 2019, før coronapandemien ramte revyscenen. 21.000 gæster lagde vejen forbi teltet på Engen i Fruens Bøge.

“Det er et rigtig flot resultat, som vi er meget tilfredse med. Det er omkring 1.000 flere end sidste år, hvor vi også havde et godt år, så vi er meget tilfredse med årets sæson,” fortæller Lars Arvad, der ikke er i tvivl om, at gode revyer og gode besøgstal tyder godt for fremtiden.

“Jeg tror, at fremgangen både skyldes, at årets forestilling var en skidegod revy, som fik gode anmeldelser, og at sidste års revy var så god, at folk havde lyst til at komme igen. Den kombination gør også, at jeg allerede glæder mig til næste år,” forklarer Lars Arvad, mens teltet på Engen er ved at blive pakket ned og gjort klar til næste år, hvor premieren er sat til den 6. maj.

“Vi er allerede 20 procent foran i forhold til samme tidspunkt sidste år, så det tyder også godt for 2027,” siger Lars Arvad.

Erhvervslivet bakker op om revyen

Det høje besøgstal i Odense Sommerrevy skyldes ikke kun de private gæster. Virksomhedssalget fylder samtidig mere omkring revyen, hvor flere og flere virksomheder bruger forestillingen som ramme om et alternativt personalearrangement.

“Mange af vores trofaste virksomheder har allerede meldt sig til næste år, og det er vi selvfølgelig rigtig glade for. Vi kan mærke, at flere og flere tænker i at udnytte vores rammer på engen med gårdhave, spisning og hele oplevelsen omkring revyen. Der er også virksomheder, som har holdt en lille fest bagefter, og det vil vi også gerne gøre mere ved fremover,” fortæller Lars Arvad, der også holder teltdøren åben for unikke virksomhedsarrangementer.

“I første omgang har vi afsat to dage, som ikke er åbne for almindelige bestillinger, fordi vi gerne vil give virksomheder mulighed for at have hele teltet for sig selv. Der er 880 pladser i salen, og virksomhederne kan selv arrangere mad, hvis de ønsker det,” siger Lars Arvad, der inden længe offentliggør det fulde skuespillerteam for 2027, hvor ét navn allerede er sat på plakaten.

“Vi har allerede løftet sløret for, at Leif Maibom bliver en del af holdet i Odense Sommerrevy 2027. Han er en af Danmarks store revystjerner, og han afslutter sin karriere på scenen hos os,” siger Lars Arvad.

Jacob Petz: Salgsledere skal måle mindre på fortiden og mere på fremtiden

De fleste virksomheder følger omsætning, pipeline, hitrate og ordreindgang tæt. Men hvis salgsledelsen kun interesserer sig for resultaterne, risikerer den at overse det, der skaber dem.

International gymnasieuddannelse i Odense styrker Fyns muligheder for at tiltrække global arbejdskraft

Når Nyborg Gymnasium i 2027 åbner en ny IB-afdeling i Odense, er det ikke kun en gevinst for kommende elever og familier. Det er også et vigtigt skridt for det fynske erhvervsliv, som i stigende grad konkurrerer internationalt om kvalificeret arbejdskraft. Den nye afdeling placeres tæt ved Odense Banegård, hvilket gør tilbuddet let tilgængeligt for […]

Virksomheder får nye perspektiver på HR gennem Fynsk Erhverv-forløb

Nye generationer, længere arbejdsliv og kamp om kvalificerede medarbejdere får HR til at fylde mere i virksomhederne. Fynsk Erhverv-forløb skal bringe akademikernes kompetencer tættere på de opgaver.

Fyn må ikke miste troen på fremtiden

Fyn må ikke miste troen på fremtiden. Der er ingen tvivl om, at mange lige nu følger udviklingen på Fyn med stor alvor. Historierne om Vestas’ nedskæringer på Lindø og Novo Nordisks beslutning om at trække i bremserne i Odense giver grund til bekymring. Ikke kun på grund af arbejdspladserne her og nu – men fordi de minder os om, hvor hurtigt verden omkring os kan ændre sig.

Velatir vil gøre Odense til afsæt for europæisk AI-vækst

Da Velatir meldte sig ind i Fynsk Erhverv, handlede det ikke kun om at blive en del af endnu et netværk. For den odenseanske softwarevirksomhed er medlemskabet også en mulighed for at komme tættere på det fynske erhvervsliv og bruge sin egen viden om kunstig intelligens, teknologi og digital sikkerhed i en lokal sammenhæng. Virksomheden […]

AI binder design og forretning sammen i JABS Group

Når Fynsk Erhverv og Hesehus 28. maj afholder Den Fynske E-handelskonference, bliver AI og digital transformation sat ind i en konkret forretningsmæssig ramme. Arrangementet samler beslutningstagere, digitale ledere og e-handelsprofessionelle til en formiddag med cases, keynote, paneldebat og netværk om, hvordan nye teknologier kan skabe reel værdi i virksomhedernes hverdag.

Startups skal have bedre rammer på Fyn

Fyn har gode muligheder for at skabe stærke startups, men der mangler stadig kapital, kommerciel erfaring og tættere adgang til de første kunder. Det mener Lisbeth Chawes, techleder, investor, bestyrelsesmedlem i Fynsk Erhverv og CEO i softwarevirksomheden Finari.dk. Det fortæller hun i podcasten 3-2-1 Erhverv, hvor hun mødes med Anne Dyrehauge, direktør i Fynsk Erhverv, […]

Fynsk Erhverv og Fynske Bank samler netværk i Masterclass

Da Fynsk Erhverv og Fynske Bank samlede virksomheder til Fynske Masterclass med militærpsykolog Anders Kjærgaard, skete det som en del af Fynsk Erhvervs Topmøde på Frederik VI’s Hotel. Her blev deltagerne præsenteret for erfaringer fra ekstreme miljøer, men også for pointer, der rammer direkte ind i en travl ledelseshverdag. For Anne Dyrehauge, direktør i Fynsk […]

Når verden rykker sig – og virksomheder skal følge med

Forårets Fynsk ErhvervsTopmøde satte spot på en verden i bevægelse og på, hvordan fynske virksomheder navigerer i den. Der er perioder i historien, hvor udviklingen føles næsten stillestående. Og så er der perioder, hvor alting pludselig accelererer.