Nyheder • 07/03/2017
Nye funktioner i Digital Post
Digital Post har fået en række nye funktioner, som imødekommer mange små og mellemstore virksomheders ønsker.
Ifølge rapport udarbejdet af Rambøll for Digitaliseringsstyrelsen i 2015, har virksomheder haft en række ønsker til Digital Post. Ønskerne omfatter blandt andet system til system integration, differentieret adgang til bestemte mapper samt én fælles indgang. Det er nu muligt.
I Odense Kommune vil man gerne slå et slag for at sprede budskabet:
– Som kommune er vi mere end godt tilfredse med, at virksomheder nu har mulighed for at håndtere Digital Post-kommunikationen med det offentlige lettere og mere effektivt. Dobbeltarbejde og tidsrøvende manuelle arbejdsgange har været et irritationsmoment lige siden, det i 2013 blev obligatorisk for virksomheder at modtage Digital Post fra det offentlige. Men nu er det slut. De fine vejledninger på virk.dk skal nok hjælpe mange virksomheder i gang med de nye muligheder for en mere effektiv håndtering af posten, siger Birgitte Hjelm Paulsen, chefkonsulent med ansvar for Digital Post og selvbetjening i Odense Kommune og tilføjer:
– Er der en lokal brancheorganisation eller et lokalt netværk af virksomheder, der gerne vil have en mundtlig orientering om og demonstration af de nye muligheder, så stiller vi gerne op.