Ukategoriseret • 22/10/2013

MODUL 2: Kend dit marked – og styrk din position

Finanskrisen medførte en forskydning mellem udbud og efterspørgsel, og dermed også i styrkeforholdet mellem producenter, grossister og detailister.
BDO stiller skarpt på ‘helbredstilstanden’ i de små og mellemstore virksomheder  og sætter spot på konsekvenser og muligheder ved denne nye ”verdensorden”.   Du vil få præsenteret en række eksempler på, hvordan en række aktører har håndteret styrkeforholdet blandt andet gennem fusioner og opkøb.
Og du får udarbejdet din helt egen virksomhedsanalyse, som giver dig værdifuld information omkring din – og dine konkurrenters – position på markedet.

Og så åbner vi porten til en verden af design og innovation til inspiration til på en ny måde  at styrke sin position på markedet.  Design2innovate-projektet tilbyder at besøge hver enkelte virksomhed og give inspiration til, hvordan man kan øge innovationen i virksomheden og designe sine produkter og/eller ydelser, så  markedet (læs kunderne) får interesse for det. I tæt samarbejde med designere kan man lære at forstå sine kunder og brugere  bedre, og ud fra dette kendskab opdage nye forretningsmuligheder.

Kom og hør om Design2innovates gratis tilbud om efteruddannelse og workshops i design, og lær af tidligere cases, hvor virksomheder har videreudviklet deres forretning gennem brug af design.

Om Indlægsholderne:

Jacob Therkelsen, partner, BDO Corporate Finance tager udgangspunkt i din virksomhed og din branche.

Karsten Bech er ansat på Designskolen Kolding som projektleder i Design2innovate.Karsten er uddannet ingeniør og har gennem mere end 25 år arbejdet som leder i udviklingsafdelinger i telekom-industrien, senest som innovationschef i Nokia i Danmark.

Dit udbytte:

Virksomhedsanalyse og plads til at gå i dybden med din egen virksomhed
Indsigt i din virksomheds og branches nøgletal
Inspiration til forretningsudvikling gennem design og innovation
Konkret tilbud om projektsamarbejde med Desing2innovate ved Designskolen i Kolding

OBS! Du kan ikke tilmelde dig nedenfor, da der er tale om et samlet forløb, som du kan læse mere om her

Kontakt Fynsk Erhverv for mere information: sophie@fynskerhverv.dk, tlf: 7879 9018.

Gislev Rejser: Fra familievirksomhed til del af stor koncern

Den fynske rejsevirksomhed Gislev Rejser har gennem de senere år været gennem en betydelig transformation. Ifølge administrerende direktør Niels Ravn Eriksen har både det nye ejerskab og flytningen været med til at styrke virksomhedens profil og synlighed, og samtidig har samarbejdet med Aller-koncernen hurtigt vist sig at skabe værdi.

Familievirksomhed forbereder sig på miljøkrav i god tid

Mens byggevirksomheden Poul Rasmussen endnu ikke er undlagt lovkravet om bæredygtighedsrapporteringen, så er virksomheden godt i gang med at klæde sig på til den bæredygtige dagsorden. Derfor har familievirksomheden tilmeldt sig vores ESG-Netværk for at være klar til fremtidige krav fra både stat, kunder og institutioner. 

Brain Boost: Ikke alle indtægter skaber samme værdi

Da softwarehuset Ecreo og Fynsk Erhverv i fællesskab afholdte seminaret "Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens i en uforudsigelig tid" var Odense-virksomheden Flexbuy Technologies repræsenteret blandt deltagerne i form af Jacob Brage. Og han forlod Alfred og Kamilla, hvor arrangementet blev afholdt, i opløftet tilstand.

Brug din stemme på et stærkt EU

Når der søndag, den 9. juni er valg til Europa-Parlamentet i Danmark, er det vigtigt, at vi alle gør brug af vores demokratiske ret og sætter vores kryds på stemmesedlen. Det skaber en grønnere fremtid og styrker den enkelte virksomhed, det enkelte land - og den europæiske union. Tak fordi du bruger din stemme.

Fynsk logistikgigant krydser fingre for bedre forbindelser til motorvejsnettet

Den familieejede logistikvirksomhed Alex Andersen Ølund A/S forventer efter en årrække med særdeles solide regnskaber, at de kommende år byder på flere udfordringer og mere usikkerhed i markedet. Men ikke desto mindre er stemningen på direktionsgangen på Logistikvej i Odense fortsat høj, og listen over nye initiativer bliver ikke kortere. “2024 bliver et overgangsår, hvor […]

Damixa skruer op for den digitale tilstedeværelse

På Den Fynske E-handelskonference den 21. maj sætter Damixas Brand og Marketing Manager, Anna Trojel, ord på den digitale rejse, der skal føre Damixa helt up to date.

Optimisme at spore i det fynske erhvervsliv

De fynske virksomheder er sunde og robuste, og de fleste er ved at indfinde sig i den nye virkelighed med stigende tempo og kompleksitet. Det viser vores nyeste temperaturmåling i det fynske erhvervsliv, der giver en stærk tro på fremtiden.

Skru op for resiliensen og få en bedre forretning

Når Fynsk Erhverv den 23. maj i fællesskab med Ecreo inviterer til fællesseminar, vil de fremmødte gå hjem med konkrete værktøjer, der skal inspirere til at forbedre kundeoplevelsen og øge virksomhedens værdi ved at skærpe det strategiske fokus. Det lover Michael Nørregaard Wilkens, der er executive advisor i den internationale rådgivningsvirksomhed Strategyzer og oplægsholder på […]

Viden til Vækst: Gode teams har psykologisk tryghed

Den 12. september inviterer vi i samarbejde med LearnX til erhvervskonference, hvor du bl.a. kan møde ledelsesrådgiver Christian Ørsted, der sætter fokus på, hvordan psykologisk tryghed kan løfte medarbejderne markant. Vi har forinden været i dialog med Christian Ørsted, der løfter lidt af sløret for sit oplæg. Husk, at du som partnervirksomhed får 50% rabat på billetprisen.