Nyheder • 23/03/2020

Kriseråd: Skru op for kundeservicen online

Coronakrisen har som et lynnedslag tvunget virksomheder af alle størrelser til at tænke anderledes – og hurtigt – for at omstille sig til den nye virkelighed.

Det har betydet ekstra stor travlhed hos Hesehus i Odense, hvor behovet og efterspørgslen efter virksomhedens e-handelsløsninger ifølge administrerende direktør Lars Hedal er eksploderet. Og han har et godt råd, som alle virksomheder kan og bør gøre brug af med det samme:

”På grund af krisen er kunderne i høj grad rykket fra de fysiske butikker til online-universet, og det betyder, at det er her, virksomhederne skal fokusere deres support nu. Teknisk set kan online-supporten tilkobles på alle eksisterende websites, og det vil jeg bestemt anbefale butikkerne at gøre, hvis de ikke allerede er klar,” siger Lars Hedal, som understreger, at løsningen også vil give mening på sigt.

”Det er altid godt at være til stede for at besvare kundernes spørgsmål, og det er ikke anderledes på nettet. Ikke mindst hobby- og Gør-det-selv-universerne har virksomhederne kronede dage, og jeg er sikker på, at de forretninger, der giver deres kunder den bedste online-service nu også er dem, der klarer krisen bedst på sigt,” konstaterer Lars Hedal.

Hesehus fik H.J. Hansen til at bringe påskønnelseskasser ud til alle medarbejdere. Foto fra opslag på LinkedIn

IT-chefen glæder sig over, at omstillingen til den nye rent elektronisk tilstedeværelse er gået glat igennem i hans eget hus. Her var der tidligt lavet en plan, som gjorde det muligt at handle hurtigt, da Danmark lukkede ned.

”Jeg sendte den første orientering ud om, at vi skulle forberede os på at arbejde hjemmefra, 14 dage før statsministerens store pressemøde, og der har ikke været en mand på arbejde siden forrige torsdag. Vi holder alle vores møder over Microsoft Teams, og vi har faktisk fungeret som en normal virksomhed fra første dag. Det havde også været rigtigt skidt for vores kunder, hvis vi ikke havde været klar, så jeg er stolt over, at alle med det samme omstillede sig til at arbejde hjemme,” konstaterer Lars Hedal videre.

Fredag modtog de mere end 120 medarbejdere i Hesehus et synligt bevis på påskønnelsen fra ledelsen: En kasse med blandede sager fra H.J. Hansen/Vinspecialisten leveret lige til døren.

“Vores ansatte har virkelig rykket for vores kunder i den her svære tid, og det vil vi takke dem for. Samtidig er det en oplagt mulighed for at støtte H.J. Hansen, som vi har haft et godt samarbejde med altid,” siger Lars Hedal.

Som i alle andre fynske virksomheder, har hverdagen ændret sig markant i softwarevirksomheden Hesehus. Kollage fra Hesehus på Instagram

En sejr til fynsk erhvervsliv

Det er en god melding for det fynske erhvervsliv, at forligspartierne bag Infrastrukturplan 2035 er blevet enige om, hvordan motorvejen syd om Odense kan udvides til seks spor.

NextTalent rykker Gardingruppen nærmere en ny IT-løsning

Normalt har Odense-virksomheden Gardingruppen fokus på kreativitet og meget analoge løsninger. Men i de seneste måneder har der været talt rigtig meget om digitalisering, automation, optimering af arbejdsgange og nye IT-systemer

Nyt netværk styrker enkeltmandsvirksomhederne

Da Fynsk Erhverv i slutningen af 2023 annoncerede oprettelsen af SoloConnect-netværket for enkeltmandsvirksomheder, var tilstrømningen så stor, at det snart lå fast, at der var behov for mere end en gruppe. Derfor er SoloConnect 2 nu på affyringsrampen, og allerede 15. april kl. 8:30 til 10:30 er der åbent dialogmøde, hvor interesserede, uanset medlemskab i […]

Nyt partnerskab viser vejen til relevant viden om fremtidens attraktive arbejdsplads

Fynsk Erhverv, SDU Business School og TietgenSkolen har en fælles ambition om at bidrage til positiv udvikling og vækst i de fynske virksomheder. Derfor har vi inviteret lokale virksomheder og studerende og undervisere fra hhv. TietgenSkolen og SDU Business School til en spændende workshop for at blive klogere på forventningerne til fremtidens attraktive arbejdsplads. Dialogerne […]

Cybersikkerhed skal højere op på agendaen

Cybersikkerhed skal stå højere på agendaen i virksomhederne, da truslerne er konstant stigende – også mod de fynske virksomheder. Samtidig skal vi i virksomhederne skabe større opmærksomhed hos vores ansatte, da langt de fleste sikkerhedsbrud (72%) stammer fra klik på eller downloads fra falske mails og links’, såkaldt phishing. Det var to af en lang […]

Fokuseret rekruttering til Fynsk Erhvervs bestyrelse skaber forventninger

Vi står i Fynsk Erhverv stærkt i fremtiden med fire nye profiler i bestyrelsen. Tak til de afgående bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde og stærke resultater.

Erhvervsredaktør forudser et ekstremt kaotisk år

Ifølge Berlingske Tidendes erhvervsredaktør Thomas Bernt Henriksen kan 2024 blive både historisk og ekstremt tumultarisk på mange måder. Den 20. marts i forlængelse af generalforsamlingen bringer han sin forudsigelse for året 2024, men bringer her en smagsprøve på oplægget.

Datagidselforhandler: Det er for sent at forholde sig til angreb, når først man er blevet hacket

Til Brain Boost den 14. marts kan du møde datagidselforhandleren Michael Andersen, der opfordrer alle virksomheder til at tage situationen med cyberkriminalitet meget seriøst. Vi har forinden været i dialog med Michael Andersen, der her løfter lidt af sløret for sit indlæg til seminaret.

Nyt ESG-netværk skal gøre bæredygtig indsats til en god forretning

På Fynsk Erhvervs nystiftede ESG-Netværk, er der fokus på en berigende bæredygtighedsindsats, der skal gøre bærdygtighed til god forretning.