Nyheder • 18/08/2020

House of Code genopfrisker coronapolitik

Henrik Grove, House of Code

For House of Code har udviklingen i coronakrisen betydet, at virksomheden efter sommerferien har gentænkt arbejdspladsen, så de ansatte i endnu højere grad kan skræddersy deres arbejdsdag. Samtidig er retningslinjerne strammet op igen.

“I ledelsen følger vi selvfølgelig hele tiden med i udviklingen, så vi er bedst muligt klædt på til at sikre arbejdspladsen. Aktuelt betyder det blandt andet, at alle der er kommet hjem fra ferie i udlandet, skal aflevere to negative test, før de skal komme ind på kontoret igen. Det er helt i orden, at de har været udrejst, men indtil vi er sikre på, at de ikke smitter, arbejder de hjemmefra for en sikkerheds skyld,” fortæller Henrik Grove, der er HR- og driftschef i House of Code.

“Det gælder også for gæster, som vi skal holde møder med. Hvis de har været i udlandet i sommerferien, så holder vi online-møder med dem i stedet, og det fungerer uden problemer,” siger Henrik Grove.

Nyt pladssystem og en ny hverdag

Ganske som andre danske virksomheder sendte softwarevirksomheden alle mand hjem, da krisen ramte i marts. Men for House of Code havde det ikke nogen negativ effekt på produktiviteten, og blandt andet derfor er muligheden for hjemmearbejde nu blevet en endnu mere integreret del af arbejdspladsen.

“Vi laver arbejdsplads på en ny måde nu. Vi har spurgt de ansatte, om de helst vil arbejde mest hjemmefra, for så får de en fleksplads, som de kan booke, som man booker et mødelokale. Hvis de hellere vil være mest på kontoret, så får de en fast plads,” siger Henrik Grove, som røber, at 80 procent har valgt faste pladser:

“Rent produktionsmæssigt fungerer det fint, når vores ansatte sidder derhjemme, men de kan godt lide det sociale i at gå på arbejde og møde kollegaerne, så det var det, som de fleste havde savnet, da de kom tilbage i første omgang,” fortæller Henrik Grove videre.

Det nye system med booking af pladser træder i kraft den 1. september, men allerede nu er de fysiske ændringer som afskærmning mellem pladserne, rigelige mængder af håndsprit og papirhåndklæder allerede blevet en integreret del af hverdagen i House of Code.

“Det har vi vænnet os til alle sammen, og det er ikke raketvidenskab at følge med i, men for os har det også været en naturlig del af ledelsen, at vi lige genbesøger vores corona-retningslinjer med mellemrum, og det bliver vi nok også ved med længe endnu,” konstaterer Henrik Grove.

Læs mere om House of Code på Den fynske virksomhedsportal

NextTalent rykker Gardingruppen nærmere en ny IT-løsning

Normalt har Odense-virksomheden Gardingruppen fokus på kreativitet og meget analoge løsninger. Men i de seneste måneder har der været talt rigtig meget om digitalisering, automation, optimering af arbejdsgange og nye IT-systemer

Nyt netværk styrker enkeltmandsvirksomhederne

Da Fynsk Erhverv i slutningen af 2023 annoncerede oprettelsen af SoloConnect-netværket for enkeltmandsvirksomheder, var tilstrømningen så stor, at det snart lå fast, at der var behov for mere end en gruppe. Derfor er SoloConnect 2 nu på affyringsrampen, og allerede 15. april kl. 8:30 til 10:30 er der åbent dialogmøde, hvor interesserede, uanset medlemskab i […]

Nyt partnerskab viser vejen til relevant viden om fremtidens attraktive arbejdsplads

Fynsk Erhverv, SDU Business School og TietgenSkolen har en fælles ambition om at bidrage til positiv udvikling og vækst i de fynske virksomheder. Derfor har vi inviteret lokale virksomheder og studerende og undervisere fra hhv. TietgenSkolen og SDU Business School til en spændende workshop for at blive klogere på forventningerne til fremtidens attraktive arbejdsplads. Dialogerne […]

Cybersikkerhed skal højere op på agendaen

Cybersikkerhed skal stå højere på agendaen i virksomhederne, da truslerne er konstant stigende – også mod de fynske virksomheder. Samtidig skal vi i virksomhederne skabe større opmærksomhed hos vores ansatte, da langt de fleste sikkerhedsbrud (72%) stammer fra klik på eller downloads fra falske mails og links’, såkaldt phishing. Det var to af en lang […]

Fokuseret rekruttering til Fynsk Erhvervs bestyrelse skaber forventninger

Vi står i Fynsk Erhverv stærkt i fremtiden med fire nye profiler i bestyrelsen. Tak til de afgående bestyrelsesmedlemmer for godt samarbejde og stærke resultater.

Erhvervsredaktør forudser et ekstremt kaotisk år

Ifølge Berlingske Tidendes erhvervsredaktør Thomas Bernt Henriksen kan 2024 blive både historisk og ekstremt tumultarisk på mange måder. Den 20. marts i forlængelse af generalforsamlingen bringer han sin forudsigelse for året 2024, men bringer her en smagsprøve på oplægget.

Datagidselforhandler: Det er for sent at forholde sig til angreb, når først man er blevet hacket

Til Brain Boost den 14. marts kan du møde datagidselforhandleren Michael Andersen, der opfordrer alle virksomheder til at tage situationen med cyberkriminalitet meget seriøst. Vi har forinden været i dialog med Michael Andersen, der her løfter lidt af sløret for sit indlæg til seminaret.

Nyt ESG-netværk skal gøre bæredygtig indsats til en god forretning

På Fynsk Erhvervs nystiftede ESG-Netværk, er der fokus på en berigende bæredygtighedsindsats, der skal gøre bærdygtighed til god forretning.

Tid til at ’tanke op’…

Forandringer er blevet hverdag, og uforudsigelighed et vilkår. Derfor skal vi tænke i nye måder at drive og udvikle vores virksomheder på. Gennem dit partnerskab har du en række muligheder, der styrker dig som leder og din virksomhed.