Nyheder • 13/03/2014

MÅNEDENS VIRKSOMHED: STOK Emballage

STOK Emballage er placeret centralt på Fyn i Langeskov tæt ved motorvejen, og herfra har sælgere og teknikere let ved at komme ud til kunderne. Og dem er der faktisk mange af, for det går godt hos STOK Emballage, der vokser både i omsætningen og gennem opkøb af andre virksomheder.

Vi har succes, fordi vi har skarpt fokus på købmandskabet. Men det er et købmandskab, der har respekt for kunden. Hos STOK tænker vi nemlig på kundens bundlinje, og vores løsninger skal sikre kunden en optimal drift og et bedre samlet resultat. Vi skal vinde deres tillid til vores løsninger og produkter gennem de resultater, som vi opnår sammen, siger Martin Frederiksen (foto), adm. direktør hos STOK Emballage.

Imidlertid understreger Martin Frederiksen, at succesen ikke kommer let til STOK Emballage. Der ligger hårdt arbejde samt dygtige og dedikerede medarbejdere bag.

Vores medarbejdere er dynamiske og omstillingsparate. De går altid efter at sælge bredt ind hos kunderne, og så kæmper de konstant for at vinde nye kunder i et svært marked, der konstant er under pres.

Heldigvis har STOK Emballage noget at tilbyde, som de færreste kan matche. Først og fremmest har de et bredt sortiment indenfor emballage, herunder strækfolier, plast og maskiner med mere. Men STOK Emballage adskiller sig ved også at tilbyde kunderne en grundig rådgivning samt teknisk support og justering af eksisterende maskiner. Her er STOK Emballages teknikere i stand til at hente store besparelser hjem, der virkelig kan gøre en forskel for kundens bundlinje.

Det gavner naturligvis også STOK Emballage med glade kunder. I 2013 havde STOK en organisk vækst på fem procent, og virksomheden bliver løbende tilført nye kompetencer og muligheder i form af opkøb. Senest gav erhvervelsen af Byskov Emballage, som producerer bølgepapkasser, mulighed for at have landets hurtigste leveringstider.

Når Martin Frederiksen kigger mod fremtiden, har han også grund til at bevare optimismen. Hos STOK Emballage oplever man, at flere virksomheder ønsker en dialog om ressourceoptimering indenfor produktionsprocesser, pakkemetoder og forsendelsesmønstre.

Vi ser positivt på fremtiden. Med den generelle vækst i detailhandlens websalg er der en fortsat god udvikling i emballageforbruget, og her er vi selvfølgelig klar til at hjælpe, siger Martin Frederiksen, der gerne ser, at de fynske virksomheder aktivt forsøger at tiltrække unge, dynamiske og veluddannede medarbejdere.

– Hos STOK ønsker vi netop disse unge mennesker. Vi vil have dem til at se sig selv i vores virksomhed, i stedet for at søge uden for Fyn. Alene indenfor de seneste tre år har vi ansat 10 personer med denne profil, så de er derude.

Læs mere på www.stok.dk

Optimismen i fynsk erhvervsliv

Halvdelen af de fynske virksomheder forventer øget omsætning i løbet af de næste 12 måneder – og 8 ud af 10 forventer øget omsætning i løbet af de næste tre år. Den øgede omsætning skal hentes på nye kunder, hvilket indikerer stigende konkurrence. Det viser en ny undersøgelse i Det fynske Erhvervspanel, som Fynsk Erhverv […]

Lars Erik Nielsen har løftet Uretek med dokumentation, faglig vækst og ansvarlighed

Middelfart-virksomheden Uretek har som speciale at etablere og styrke fundamenter under alt fra private boliger til komplekse byggerier. Og at Ureteks eget fundamentet er solidt, er netop bevist med et fornemt regnskab for 2024 – og en solid vækst i indeværende år. “Vi er kommet stærkt fra start i 2025, og som det ser ud […]

Stærke pointer og skarpe trends på Den Fynske E-handelskonference 2025

Temaet for konferencen var ’Tættere på kunderne’, og dagen bød på inspirerende oplæg, praktiske erfaringer og strategiske perspektiver.

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.