Nyheder • 25/02/2014

BRANDING: Det hele handler om slutbrugeren

Under temaet ’The Scandinavian Way’ satte Fynsk Erhverv ved det netop afholdte ’Torskegilde’ spot på de fynske virksomheder, der i kraft af unikke produkter og stærke brands klarer sig stærkt internationalt.

Det var adm. direktør Knud Erik Hansen fra Carl Hansen & Søn og Bo Damgård fra Film Fyn, der præsenterede deres virksomheder samt deres resultater og visioner.  Herefter stillede den internationalt ankerkendte brandingekspert Christian Majgaard skarpt på, hvad der skal til, for at opnå international succes og anerkendelse for fynske virksomheder.

Det klare budskab er, at det er ikke tilstrækkeligt at et produkt er skandinavisk, dansk – eller fynsk.  Og det kan på ingen måde stå alene i markedsføringen. Der findes nemlig ingen mirakuløs markedsføringsskabelon, som hedder ‘The Scandinavian Way’.

”Vi taler ikke mere om markedsføring, fordi det kommer af afføring, og det er noget, vi skal af med”,  sagde Christian Majgaard og fortsatte:

”Det handler i dag om branding, der beskæftiger sig med hvilket indtryk,  kunden har af budskabet – og produktet.  

Det handler først og fremmest om at have unikke produkter og et indgående kendskab til sine kunder. Fokus skal være på, hvilken værdi produktet har for kunden – og ikke for virksomheden.  Det er i den kontekst, at et stærkt  brand skal skabes.   Og her har en region eller et område ikke nogen værdi, fordi det kan kopieres af alle andre.

Endelig fremhævede Christian Majgaard styrken – og faldgruberne – ved at co-brande sit produkt.

”The Scandinavian Way”  står således tilbage som overskriften på en vellykket aften med deltagelse af tæt på 100 fynske virksomhedsledere i det nyopførte ’Nordatlantisk Hus’ på Odense Havn.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.

Sommerhilsen fra direktør Anne Dyrehauge

Kære alle Tak for en fantastisk velkomst i Fynsk Erhverv. Jeg er stadig i færd med at dykke ned i alle hjørner af foreningen, men jeg er ikke i tvivl om, at jeg er landet det helt rigtige sted. I sidste uge sagde vi farvel til Jytte med en flot og meget velbesøgt reception, der […]

VGP rykker ind i Odense med rekordstort grundkøb

Et af de største enkeltstående salg af erhvervsjord i Odense Kommunes historie blev officielt præsenteret tirsdag den 24. juni ved et større pressearrangement på en vindblæst mark, hvor borgmester Peter Rahbæk Juel og rådmand Søren Windell var med til at løfte sløret for projektet. Bag købet står den paneuropæiske ejendomsudvikler VGP, der med underskrifterne har […]

Nye øjne på hverdagen gav inspiration og konkrete løsninger hos Sinatur

Da Fynsk Erhverv spurgte, om Sinatur Hotel Storebælt ville lægge hus til en casedag for Klimaprojektlederne, var svaret ja med det samme. Ikke bare for at give noget videre – men fordi det også kunne bringe noget med hjem. For direktør Louise Hauge Gliese handlede projektet om at få inspiration udefra

Optimismen i fynsk erhvervsliv

Halvdelen af de fynske virksomheder forventer øget omsætning i løbet af de næste 12 måneder – og 8 ud af 10 forventer øget omsætning i løbet af de næste tre år. Den øgede omsætning skal hentes på nye kunder, hvilket indikerer stigende konkurrence. Det viser en ny undersøgelse i Det fynske Erhvervspanel, som Fynsk Erhverv […]

Lars Erik Nielsen har løftet Uretek med dokumentation, faglig vækst og ansvarlighed

Middelfart-virksomheden Uretek har som speciale at etablere og styrke fundamenter under alt fra private boliger til komplekse byggerier. Og at Ureteks eget fundamentet er solidt, er netop bevist med et fornemt regnskab for 2024 – og en solid vækst i indeværende år. “Vi er kommet stærkt fra start i 2025, og som det ser ud […]

Stærke pointer og skarpe trends på Den Fynske E-handelskonference 2025

Temaet for konferencen var ’Tættere på kunderne’, og dagen bød på inspirerende oplæg, praktiske erfaringer og strategiske perspektiver.

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem