Nyheder • 04/02/2014
HOTEL HESSELET: – Det handler om personlig atmosfære
MÅNEDENS VIRKSOMHED: Hos Hotel Hesselet (Nyborg) lytter de til gæsternes behov. Og det har kunderne lagt mærke til, for hotellet er netop kåret som Danmarks bedste hotel af rejsesitet Tripadvisor med den ærefulde titel
’Travelers Choise Award 2014.’Tripadvisor.com er verdens største forbrugerhjemmeside, når det handler om rejser og hoteller, og det er således forbrugerne selv, der har anmeldt det populære familieejede hotel ved Storebælt.
Og netop derfor er prisen og anerkendelsen endnu mere værd for hoteldirektør Peter Karner:
Det er jo sådan set en pris, som vi har fået direkte af vores gæster – så dén er vi særligt glade for.
Og ifølge den stolte hotelejer, har man fra hotellets side ikke gjort noget aktivt for at få gæsterne til at give positive anmeldelser på Tripadvisor. Der ligger således ikke en bevidst markedsføringsstrategi bag:
Jeg har faktisk ikke engang selv en profil derinde, så det er ikke noget, vi har været ret bevidste om. Så at gå ind og anmelde os på Tripadvisor er ikke noget, vi som sådan har opfordret dem til. Men vi er da rigtig glade for, at de har gjort det.
Og Peter Karner har da også en klar formodning om, hvorfor Hotel Hesselet har fået så positive anmeldelser af de gæster, som har besøgt hotellet: Det handler om at tilbyde en positiv og personlig atmosfære – gæsterne skal føle sig hjemme:
Som jeg plejer at sige: Du kan have verdens flotteste hotel, men hvis gæsterne møder sure mennesker blandt personalet, så kan det hele jo være lige meget. Det handler om at være der for gæsterne – og at skabe en god atmosfære. Vi giver os god tid til kunderne. Vi er et lille, familieejet hotel – og det må de gerne kunne mærke. Det er vigtigt, at gæsterne føler sig hjemme.
Denne strategi er dog ikke helt tilfældig, men gennemsyrer hele hotellets værdigrundlag, som lyder:
- Vi er nærværende
- Vi er engagerede
- Vi har vilje til forandring
- Vi har kompetence
Om Hotel Hesselet:
Hotellet er familieejet igennem tre generationer og ligger ved Storebælt i Nyborg. Hotel Hesselet har 35 ansatte og i alt 59 værelser. Kundegruppen rummer alt fra erhvervskonferencer til private ferie, wellness- og golfophold.
I Restaurant Tranquebar arbejdes med stort gastronomisk engagement, og stilen er klassisk med et moderne twist og en forkærlighed for gode, danske lokale råvarer.
Læs mere på www.hotel-hesselet.dk
Af Susanne Siig Petersen, Fynsk Erhverv