Nyheder • 18/06/2023

Fremtidens e-handel kræver transparens og kundeportaler

Den 1. juni afholdt Hesehus og Fynsk Erhverv i fællesskab B2B Executive Day, hvor de fremmødte blev klogere på digitalisering og moderne e-handelsløsninger.

Og her blev det gjort lysende klart ved oplægsholderne Jens Christian Christiansen fra BCM Transtech; Mikkel Bang Hedelund, Davidsen; Christina Bruus-Jensen, ICM Safety og Thomas Aslak Søholm fra Fristads & Kansas – nemlig, at digitalisering og automatisering sammen med et bæredygtigt fokus er altafgørende for virksomhedernes vækstpotentiale.

Hvad angik bæredygtigheden, slog Mikkel Bang Hedelund fast, at Davidsens kunder fra industrien allerede nu kræver både transparens og dokumentation, og det stiller øgede krav til leverandørerne.

Vi kigger frem mod mange krav til klimarapportering, og derfor er det vores opgave at sørge for, at kunderne kan downloade relevant dokumentation på alle produkterne.

“Det stiller naturligvis krav til vores løsninger,” sagde Mikkel Bang Hedelhund, der også gennemgik farerne ved at læne sig op ad de mange forskellige certificeringer og mærkninger.

Fra Excel-ark til avanceret selvbetjening

For virksomheden BCM Transtech, der producerer højt specialiserede lagersystemer, har rejsen ind i den elektroniske verden betydet, at massevis af Excel-ark er blevet skiftet ud med en avanceret kundeportal, kaldet ”bcmart”.

Blandt fordelene i systemet er blandt andet, at den enkelte kunde kan få en skræddersyet oplevelse med præcis de tilbud, der er relevante. Ifølge Jens Christian Christiansen så har den nye platform samtidig betydet, at ordrerne kommer ind både dag og nat.

”Det er især smart, at vores amerikanske samarbejdspartnere kan bruge systemerne uden at vi er vågne, og det er fedt at se en ny ordre på 100.000 euro, når man vågner op om morgenen,” siger Jens Christian Christiansen, der også glæder sig over, at digitaliseringsløsningen gør det lettere at skalere virksomheden.

”Da vi omsatte for 50 millioner var vi tre sælgere. Nu omsætter vi for 100 millioner, og vi er stadig tre,” konstaterede han.

Kundeportaler er vejen frem

Jens Christian Christiansens observationer blev bakket op til fulde af Christina Bruus-Jensen, der som marketingchef for ICM Safety har til opgave at understøtte salget af værnemidler til Danmarks største virksomheder:

En kundeportal giver mening på både de interne og på de eksterne linjer. Det giver mening fordi man kan yde en bedre service med mere relevant service.

“Kunderne forventer også, at de kan se alle de relevante data på ordrerne, lige som de kan, hvis de handler hos Zalando,” siger Christina Bruus-Jensen, der stærkt anbefaler andre virksomheder at springe med på bølgen så hurtigt som muligt:

”Hvis man ikke allerede nu kan levere en simpel Track and Trace på en ordre, eller en reklamationsløsning, så er der altså meget langt til at kunne levere på en bæredygtighedsagenda med dokumentation af CO2-aftryk og så videre.”

Skru op for resiliensen og få en bedre forretning

Når Fynsk Erhverv den 23. maj i fællesskab med Ecreo inviterer til fællesseminar, vil de fremmødte gå hjem med konkrete værktøjer, der skal inspirere til at forbedre kundeoplevelsen og øge virksomhedens værdi ved at skærpe det strategiske fokus. Det lover Michael Nørregaard Wilkens, der er executive advisor i den internationale rådgivningsvirksomhed Strategyzer og oplægsholder på […]

Viden til Vækst: Gode teams har psykologisk tryghed

Den 12. september inviterer vi i samarbejde med LearnX til erhvervskonference, hvor du bl.a. kan møde ledelsesrådgiver Christian Ørsted, der sætter fokus på, hvordan psykologisk tryghed kan løfte medarbejderne markant. Vi har forinden været i dialog med Christian Ørsted, der løfter lidt af sløret for sit oplæg. Husk, at du som partnervirksomhed får 50% rabat på billetprisen.

Netværk styrker Pia Mathiasens HR-kompetencer

Med HR-ansvar for over 300 medarbejdere, har HR-ansvarlig hos Ken Hygiejne Systems A/S, Pia Mathiasen, trådt ind i vores HR-netværk for at få ekstern, faglig sparring med ligesindede. Er du også interesseret i en netværksgruppe – så har vi også et til dig!

Bestyrelsesuddannelse klæder Torsten Kjeldsen bedre på til bestyrelsesarbejdet

COO i Broen-Lab, Torsten Kjeldsen, har netop færdiggjort ”Bestyrelsesuddannelsen med fokus på små og mellemstore virksomheder” ved Århus Universitet, og han kommer med en klar anbefaling. Som partnervirksomhed kan du stadig nå at komme med på en af de eftertragtede pladser til en favorabel pris - deadline for næste hold er den 17. maj 2024.

Video: Tietgenprisen 2024

Til Fynsk ErhvervsTopmøde den 18. april modtog Jens Hempel-Hansen Tietgenprisen som påskønnelse for sit store engagement indenfor cirkulær økonomi og ESG og for at stille sig i front for at gøre affald til morgendagens ressource og næste generations guld

Video: Morgendagens succes kræver innovation og stærke partnerskaber

De næste 10 år bliver vildere end de seneste 5.000, og teknologien kommer til slå igennem på måder, vi ikke kan forestille os i dag. Det er ikke alt, man kan overskue at gøre på en gang, men det handler bare om at komme med, mener innovationsekspert Mads Thimmer

Mod og vilje holder 195-årige H.J. Hansen på toppen

Med en historie, der rækker imponerende 195 år tilbage i tiden, har Odense-virksomheden H.J. Hansen præsteret en holdbarhed af international topklasse, Til trods for, at dagen for 200-års-jubilæet nærmer sig, er der bestemt ingen fare for, at H.J. Hansen går i stå. Faktisk har virksomheden aldrig været mere relevant end den er i dag. Affald […]

En sejr til fynsk erhvervsliv

Det er en god melding for det fynske erhvervsliv, at forligspartierne bag Infrastrukturplan 2035 er blevet enige om, hvordan motorvejen syd om Odense kan udvides til seks spor.

NextTalent rykker Gardingruppen nærmere en ny IT-løsning

Normalt har Odense-virksomheden Gardingruppen fokus på kreativitet og meget analoge løsninger. Men i de seneste måneder har der været talt rigtig meget om digitalisering, automation, optimering af arbejdsgange og nye IT-systemer