Nyheder • 16/04/2015

Nyt medlem: “Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere”

RR Marketing er nyt medlem af Fynsk Erhverv. Virksomheden startede for fire år siden og leverer mødebooking, telefonsalg, markedsundersøgelser og rådgivning. “Jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder,” fortæller Jørgen Stig Bårris, adm. direktør i RR Marketing. 

Jørgen Stig Bårris har en fortid som én af de første medarbejdere i Sonofon, som landedirektør for LG Electronics i Danmark, som salgschef i en lang række virksomheder og som selvstændig konsulent. For to år siden blev han administrerende direktør i det odenseanske firma RR Marketing, der blev startet op af Rikke Marie Hansen.

– Rikke var en succesfuld iværksætter, som var, og er, helt uovertruffen til salg, men hun havde efterhånden brug for hjælp til at taklerr2 stadig flere kunder og ansatte, så hu hentede mig ind som først konsulent og sidenhen direktør, fortæller Jørgen Stig Bårris.

RR Marketing leverer mødebooking for virksomheder, telemarketing, markedsundersøgelser og rådgivning. Mødebooking står for ca. 60 procent af omsætningen, og virksomheden fordoblede den samlede omsætning sidste år alene.

– Vi skiller os ud fra vores konkurrenter på kvalitet, og på at vi har flere ben at gå på. Vi kan tilbyde vores kunder flere forskellige ydelser på én gang, og vi sigter bevidst efter at få langvarige kunderelationer. De fleste firmaer i vores branche ansætter studerende på korte kontrakter, som afhænger af, hvor mange kunder de har lige nu. Vi forsøger at oplære professionelle medarbejdere, som kan lære faget ordentligt, og få at få den stabilitet har vi brug for trofaste kunder, siger Jørgen Stig Bårris.

Første fynske kunde
RR Marketing er en virksomhed i kraftig vækst, men deres kunder kommer fortrinsvis fra Jylland og Sjælland. Først for nylig fik de deres første fynske kunde.

– Ja, det er lidt pudsigt, men vores branche lider generelt under en del fordomme, og disse er måske stærkere på Fyn, for det ligner heller ikke, at vores fynske konkurrenter har mange kunder her på øen. Jeg kommer selv fra andre brancher, og jeg havde da også mine tanker om telemarketing, da jeg blev ansat, men jeg har virkelig fået respekt for håndværket i faget. Det er en langt hårdere branche, end alt andet jeg har været i, og jeg har været mange steder, fortæller Jørgen Stig Bårris, og fortsætter:

– Vi skal på troværdig og saglig vis fremstå som virksomhedernes forlængede arm. Kun på den måde kan vi booke relevante møder for dem og sælge ordentligt for dem, og vi skal også kende virksomheden godt for at kunne rådgive dem ordentligt. Mange fynske virksomheder ved måske ikke, hvor mange penge de kan spare ved at hyre os til at lave deres kontaktopsøgende arbejde for dem.

RR Marketing har kunder fra vidt  forskellige brancher: fra affaldshåndtering til luftfoto og digitale kirkebøger.

Fynboer sælger godt
Telemarketing er et fag, der kræver et bestemt håndelag. Tydelig diktion og behagelig stemmeføring er et plus, og så har en fynsk beliggenhed en særlig fordel.

– Fynboer kan sælge til både jyder og sjællændere. Sådan er det faktisk. En ærkekøbenhavner ville have svært ved at sælge til kunder i Lemvig og den anden vej ryndt, men den fynske dialekt bliver taget godt imod over hele landet, forklarer Jørgen Stig Bårris, der selv har vestjyske aner, men er bosat på Fyn med sin fynske kone.

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.

Københavnsk tilflytter engagerer sig i det fynske erhvervsliv

Rikke Maj Thauer har taget en markant beslutning: Hun og hendes mand har rykket teltpælene op i hovedstaden for at lancere Thauer Stresscenter og Østerlund Refugium. Med flytningen følger også et ønske om at blive en aktiv del af det fynske erhvervsliv. “Vi vil gerne bidrage til udviklingen her på Fyn, og derfor giver det […]

Mentorprojekt viser styrken i fortrolige relationer

Da Rikke Bech Skougaard søgte en mentor gennem Fynsk Erhverv, blev hun sat i forbindelse med Jan Sterobo. Det udviklede sig til et forløb, hvor erfaring, sparring og tillid har skabt nye perspektiver – og vist, hvordan netværket kan bruges aktivt.

Det fynske Vækstbarometer 2025

Det fynske Vækstbarometer 2025 er klar. Her er viden og inspiration fra de fynske virksomheder til at realisere yderligere potentiale og skabe en positiv udvikling og vækst i virksomhederne i fremtiden.

Bæredygtighed når vinden vender

I en tid, hvor reglerne bliver skrevet om, vejret skaber berettigede og uberettigede overskrifter, og folkestemningen skifter med vinden, er det en reel udfordring at holde kursen i det komplekse bæredygtighedslandskab.

Brinkmann: Ledelse handler også om menneskekendskab

En god leder er ikke nødvendigvis den, der ved mest om teknologi eller har styr på flest KPI’er. Ifølge professor i psykologi ved Aalborg Universitet Svend Brinkmann er det vigtigere at kende mennesker – og at have autoritet i ordets egentlige betydning.

BCM Transtech løfter datasikkerheden til næste niveau

BCM Transtech A/S arbejder hver dag i krydsfeltet mellem avanceret mekanik, digitalisering og kundernes høje krav til driftssikkerhed. Den kombination gør datasikkerhed til en strategisk nødvendighed – og en disciplin, virksomheden nu styrker yderligere.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.