Nyheder • 27/03/2020

Stå sammen – handl lokalt

Konsekvenserne af corona-situationen er alvorlige for det lokale erhvervsliv, herunder butikker, restauranter, caféer og kulturinstitutioner. Derfor opfordrer vi i Fynsk Erhverv alle til at handle lokalt og benytte de muligheder, der er for at støtte op omkring de mange, gode initiativer, der skyder op rundt på Fyn.

‘Sammen Om Odense’ 
Gourmet-take-away, udbringning af vin og salg af gavekort i massevis er bare nogle af de eksempler, der findes på kreative løsninger på corona-krisen blandt Odenses erhvervsdrivende. Kreativiteten er stor og nu har Odense Kommune i samarbejde med Odense Cityforening og Fynsk Erhverv taget initiativ til at samle alle tilbud i en virtuel butiksgade.

‘Sammen om Odense’ er en virtuel butiksgade, der understøtter lokale erhvervsdrivende ved at synliggøre tilbud på produkter og services i en tid, hvor det ikke er muligt at mødes fysisk. Portalen bindes op på en kampagne af samme navn og giver borgerne en mulighed for at støtte op omkring det lokale handels- og kulturliv.

Det er gratis at registrere din virksomhed og oprette tilbud på www.sammenomodense.dk. Du kan også følge tilmeldingslinket direkte her

Vi opfordrer alle til også at støtte kampagnen personligt og opnå yderligere synlighed ved at benytte hashtagget #SammenOmOdense på indhold på sociale medier.

Take-away via Jysk-Fynske Mediers portal

Jysk-Fynske Medier stiller deres platform til rådighed  for de fynske restauranter, der nu tilbyder take-away til de fynske kunder.  Tilbuddene ligger synligt på online-platformen med mulighed for køb, og der vil blive annonceret for tilbuddene i Fynsk Stiftstidende og deres nyhedsbreve.  Endelig vil der være redaktionel omtale af tilbuddene.

Det er gratis for alle restauranter at være med, dog betaler kunden et billetgebyr kr. 15 pr. billet, der dækker omkostninger til billetsystem, tekstproduktion, annonceproduktion m.m.  Deltagende restauranter vil få udbetalt deres tilgodehavende en gang ugentligt. Kunderne vil ved et køb på Jysk-Fynsk Mediers platform modtage et værdibevis, som de fremviser ved afhentning.

Kontakt Lasse Østerager Honoré på laoho@jfmedier.dk, hvis dit tilbud skal på.

Se også et kriseråd til virksomhederne fra Hesehus.

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.

Københavnsk tilflytter engagerer sig i det fynske erhvervsliv

Rikke Maj Thauer har taget en markant beslutning: Hun og hendes mand har rykket teltpælene op i hovedstaden for at lancere Thauer Stresscenter og Østerlund Refugium. Med flytningen følger også et ønske om at blive en aktiv del af det fynske erhvervsliv. “Vi vil gerne bidrage til udviklingen her på Fyn, og derfor giver det […]

Mentorprojekt viser styrken i fortrolige relationer

Da Rikke Bech Skougaard søgte en mentor gennem Fynsk Erhverv, blev hun sat i forbindelse med Jan Sterobo. Det udviklede sig til et forløb, hvor erfaring, sparring og tillid har skabt nye perspektiver – og vist, hvordan netværket kan bruges aktivt.

Det fynske Vækstbarometer 2025

Det fynske Vækstbarometer 2025 er klar. Her er viden og inspiration fra de fynske virksomheder til at realisere yderligere potentiale og skabe en positiv udvikling og vækst i virksomhederne i fremtiden.

Bæredygtighed når vinden vender

I en tid, hvor reglerne bliver skrevet om, vejret skaber berettigede og uberettigede overskrifter, og folkestemningen skifter med vinden, er det en reel udfordring at holde kursen i det komplekse bæredygtighedslandskab.

Brinkmann: Ledelse handler også om menneskekendskab

En god leder er ikke nødvendigvis den, der ved mest om teknologi eller har styr på flest KPI’er. Ifølge professor i psykologi ved Aalborg Universitet Svend Brinkmann er det vigtigere at kende mennesker – og at have autoritet i ordets egentlige betydning.

BCM Transtech løfter datasikkerheden til næste niveau

BCM Transtech A/S arbejder hver dag i krydsfeltet mellem avanceret mekanik, digitalisering og kundernes høje krav til driftssikkerhed. Den kombination gør datasikkerhed til en strategisk nødvendighed – og en disciplin, virksomheden nu styrker yderligere.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.