Nyheder • 23/03/2020

Kriseråd: Skru op for kundeservicen online

Coronakrisen har som et lynnedslag tvunget virksomheder af alle størrelser til at tænke anderledes – og hurtigt – for at omstille sig til den nye virkelighed.

Det har betydet ekstra stor travlhed hos Hesehus i Odense, hvor behovet og efterspørgslen efter virksomhedens e-handelsløsninger ifølge administrerende direktør Lars Hedal er eksploderet. Og han har et godt råd, som alle virksomheder kan og bør gøre brug af med det samme:

”På grund af krisen er kunderne i høj grad rykket fra de fysiske butikker til online-universet, og det betyder, at det er her, virksomhederne skal fokusere deres support nu. Teknisk set kan online-supporten tilkobles på alle eksisterende websites, og det vil jeg bestemt anbefale butikkerne at gøre, hvis de ikke allerede er klar,” siger Lars Hedal, som understreger, at løsningen også vil give mening på sigt.

”Det er altid godt at være til stede for at besvare kundernes spørgsmål, og det er ikke anderledes på nettet. Ikke mindst hobby- og Gør-det-selv-universerne har virksomhederne kronede dage, og jeg er sikker på, at de forretninger, der giver deres kunder den bedste online-service nu også er dem, der klarer krisen bedst på sigt,” konstaterer Lars Hedal.

Hesehus fik H.J. Hansen til at bringe påskønnelseskasser ud til alle medarbejdere. Foto fra opslag på LinkedIn

IT-chefen glæder sig over, at omstillingen til den nye rent elektronisk tilstedeværelse er gået glat igennem i hans eget hus. Her var der tidligt lavet en plan, som gjorde det muligt at handle hurtigt, da Danmark lukkede ned.

”Jeg sendte den første orientering ud om, at vi skulle forberede os på at arbejde hjemmefra, 14 dage før statsministerens store pressemøde, og der har ikke været en mand på arbejde siden forrige torsdag. Vi holder alle vores møder over Microsoft Teams, og vi har faktisk fungeret som en normal virksomhed fra første dag. Det havde også været rigtigt skidt for vores kunder, hvis vi ikke havde været klar, så jeg er stolt over, at alle med det samme omstillede sig til at arbejde hjemme,” konstaterer Lars Hedal videre.

Fredag modtog de mere end 120 medarbejdere i Hesehus et synligt bevis på påskønnelsen fra ledelsen: En kasse med blandede sager fra H.J. Hansen/Vinspecialisten leveret lige til døren.

“Vores ansatte har virkelig rykket for vores kunder i den her svære tid, og det vil vi takke dem for. Samtidig er det en oplagt mulighed for at støtte H.J. Hansen, som vi har haft et godt samarbejde med altid,” siger Lars Hedal.

Som i alle andre fynske virksomheder, har hverdagen ændret sig markant i softwarevirksomheden Hesehus. Kollage fra Hesehus på Instagram

Tim Frank Andersen: AI-udviklingen kræver handling nu – virksomheder risikerer at falde bagud

Mange virksomheder tøver stadig med AI, men ifølge teknologi- og AI-ekspert kan den tøven blive dyr, når konkurrenterne rykker hurtigt frem

Anne Dyrehauge bliver ny direktør i Fynsk Erhverv

Fynsk Erhverv har ansat 36-årige Anne Dyrehauge som ny direktør. Hun tiltræder stillingen den 1. juni 2025 og afløser Jytte Reinholdt, der efter eget ønske fratræder efter 17 succesfulde år på posten.

Vejlø: Fremtidens vindere kombinerer teknologi og menneskelig indsigt

Når fremtidsanalytiker og direktør for Elektronista Media, Christiane Vejlø, taler ved Fynsk Erhvervs arrangement om vækstbarometeret den 3. juni, bliver det med et klart budskab: Der er masser af gode grunde til fortsat at satse på det menneskelige.

Micro Matic ruller globale kundeoplevelser ud fra Odense

Udgangspunktet er en niche. Fadøl, kobling og haner. Men ambitionerne er globale, og de digitale redskaber er blevet afgørende, når Micro Matic skal skabe stærke kundeoplevelser i mere end 120 lande.

Dialog om udfordret varedistribution i Odense City

Varedistribution i Odense City har altid været et problem, og kombinationen af stigende godsmængder og byfortætning gør ikke udfordringerne mindre. Distributørerne oplever bl.a. dagligt trængsel og forsinkelser og P-bøder som følge af manglende parkeringsbåse til de store biler.

Paneldebat om attraktive arbejdspladser: Tid, tillid og tydelighed

Hvordan skaber vi sunde virksomheder og attraktive arbejdspladser på Fyn – og hvordan balancerer vi de mange hensyn i en kompleks tid? Det var omdrejningspunktet for en levende paneldebat på Fynsk ErhvervsTopmøde.

Video: Årets Tietgenpris-modtager bygger byer og fællesskaber

Tietgenprisen 2025 går til Per Jørgensen – medejer og bestyrelsesformand i 5E Byg A/S og drivkraft bag en lang række initiativer, der har sat tydelige aftryk i Middelfart og på Fyn.

Ekspert: Virksomheder skal holde fokus på det væsentlige

Ifølge arbejdsmarkedsresearcher Alexandra Krautwald giver målstyring kun mening, når virksomheden ser helheden og har tålmodighed til at fastholde forandringer, indtil de har bidt sig fast.

Albani: Tillid starter hos ledelsen – det er noget vi opbygger sammen

I dagens Danmark er tillid en forudsætning for overhovedet at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere. Det har ændret måden, man driver bryggeri på hos Royal Unibrew.