Ukategoriseret • 22/10/2013

MODUL 2: Kend dit marked – og styrk din position

Finanskrisen medførte en forskydning mellem udbud og efterspørgsel, og dermed også i styrkeforholdet mellem producenter, grossister og detailister.
BDO stiller skarpt på ‘helbredstilstanden’ i de små og mellemstore virksomheder  og sætter spot på konsekvenser og muligheder ved denne nye ”verdensorden”.   Du vil få præsenteret en række eksempler på, hvordan en række aktører har håndteret styrkeforholdet blandt andet gennem fusioner og opkøb.
Og du får udarbejdet din helt egen virksomhedsanalyse, som giver dig værdifuld information omkring din – og dine konkurrenters – position på markedet.

Og så åbner vi porten til en verden af design og innovation til inspiration til på en ny måde  at styrke sin position på markedet.  Design2innovate-projektet tilbyder at besøge hver enkelte virksomhed og give inspiration til, hvordan man kan øge innovationen i virksomheden og designe sine produkter og/eller ydelser, så  markedet (læs kunderne) får interesse for det. I tæt samarbejde med designere kan man lære at forstå sine kunder og brugere  bedre, og ud fra dette kendskab opdage nye forretningsmuligheder.

Kom og hør om Design2innovates gratis tilbud om efteruddannelse og workshops i design, og lær af tidligere cases, hvor virksomheder har videreudviklet deres forretning gennem brug af design.

Om Indlægsholderne:

Jacob Therkelsen, partner, BDO Corporate Finance tager udgangspunkt i din virksomhed og din branche.

Karsten Bech er ansat på Designskolen Kolding som projektleder i Design2innovate.Karsten er uddannet ingeniør og har gennem mere end 25 år arbejdet som leder i udviklingsafdelinger i telekom-industrien, senest som innovationschef i Nokia i Danmark.

Dit udbytte:

Virksomhedsanalyse og plads til at gå i dybden med din egen virksomhed
Indsigt i din virksomheds og branches nøgletal
Inspiration til forretningsudvikling gennem design og innovation
Konkret tilbud om projektsamarbejde med Desing2innovate ved Designskolen i Kolding

OBS! Du kan ikke tilmelde dig nedenfor, da der er tale om et samlet forløb, som du kan læse mere om her

Kontakt Fynsk Erhverv for mere information: sophie@fynskerhverv.dk, tlf: 7879 9018.

Bcompany.dk satser på vækst med AI og trivsel

Efter en sanering har direktør Tanja Bluhme sat kursen mod vækst, hvor stærkere netværk og et kompromisløst fokus på trivsel skal styrke bcompany.dk’s konkurrencekraft.

Københavnsk tilflytter engagerer sig i det fynske erhvervsliv

Rikke Maj Thauer har taget en markant beslutning: Hun og hendes mand har rykket teltpælene op i hovedstaden for at lancere Thauer Stresscenter og Østerlund Refugium. Med flytningen følger også et ønske om at blive en aktiv del af det fynske erhvervsliv. “Vi vil gerne bidrage til udviklingen her på Fyn, og derfor giver det […]

Mentorprojekt viser styrken i fortrolige relationer

Da Rikke Bech Skougaard søgte en mentor gennem Fynsk Erhverv, blev hun sat i forbindelse med Jan Sterobo. Det udviklede sig til et forløb, hvor erfaring, sparring og tillid har skabt nye perspektiver – og vist, hvordan netværket kan bruges aktivt.

Det fynske Vækstbarometer 2025

Det fynske Vækstbarometer 2025 er klar. Her er viden og inspiration fra de fynske virksomheder til at realisere yderligere potentiale og skabe en positiv udvikling og vækst i virksomhederne i fremtiden.

Bæredygtighed når vinden vender

I en tid, hvor reglerne bliver skrevet om, vejret skaber berettigede og uberettigede overskrifter, og folkestemningen skifter med vinden, er det en reel udfordring at holde kursen i det komplekse bæredygtighedslandskab.

Brinkmann: Ledelse handler også om menneskekendskab

En god leder er ikke nødvendigvis den, der ved mest om teknologi eller har styr på flest KPI’er. Ifølge professor i psykologi ved Aalborg Universitet Svend Brinkmann er det vigtigere at kende mennesker – og at have autoritet i ordets egentlige betydning.

BCM Transtech løfter datasikkerheden til næste niveau

BCM Transtech A/S arbejder hver dag i krydsfeltet mellem avanceret mekanik, digitalisering og kundernes høje krav til driftssikkerhed. Den kombination gør datasikkerhed til en strategisk nødvendighed – og en disciplin, virksomheden nu styrker yderligere.

Unge ledere giver ny energi til fynske virksomheder

Young PRO-netværket i Fynsk Erhverv samler unge ledere og fagansvarlige i små, fortrolige grupper. Seks gange om året mødes de for at dele erfaringer, udfordre hinanden og få nye perspektiver på ledelse – nogle gange gennem besøg hos fynske virksomheder.

Fynsk tech-startup tager kampen op mod billedmisbrug

Kan man bygge en teknologisk verdensnyhed fra Odense? Thomas Eriksson mener ikke bare, at man kan – han er i fuld gang med at bevise det. Får han ret, kan Sasha blive en økonomisk succeshistorie.