Arrangement
Den Fynske E-handelskonference – Digital Fremgang
Efter nogle hektiske år virker horisonten endelig lys igen. Det er blevet tid til fremgang. Derfor slår vi dørene op til en konferencedag, hvor vi skal nærstudere, hvad der skaber succeser online. Det bliver en inspirerende dag i selskab med digitale højdespringere, der alle deler ud af deres erfaring på tværs af B2B- og B2C-markederne.
Har du digitalt ansvar eller er du virksomhedsleder, så tag det første skridt mod e-handelssucces – Tag til den Fynske E-handelskonference.
Program:
Kl. 9-9.15 Velkomst
v/ Lars Hedal, CEO, Hesehus, Jytte Reinholdt, Direktør, Fynsk Erhverv
Kl. 9.15-9.55 – Damixas vej til digitalt salg
v/Anna Trojel, Brand & Marketing Manager, Damixa
Hør hvordan Damixa er ved at transformere sig fra en traditionel design- og producentvirksomhed til en international e-handelsaktør indenfor både B2B og B2C. Du får et åbent indblik i Damixas udfordringer og planer for digital innovation, nødvendige for at imødekomme B2B-markedets krav. Samt hvordan man har sat det team, der skal implementere, lancere og drifte den kommende e-handels-platform.
Om Damixa:
Damixa, grundlagt i 1932, er som pionerer inden for innovation og design, producent af vandhaner og brusere til nutidens badeværelser og køkkener over hele Europa.
Kl. 10.05-10.45 – Digitalisering driver internationalisering
v/ Heidi Ritter og Torben Krogh, Ejere af Børnenes Kartel
Sådan åbnede digitalisering dørene til det tyske marked for Børnenes Kartel. Efter en gennemgribende digital opgradering, er e-handelsløsningen blevet et springbræt til udlandet. Børnenes Kartel har optimeret alt fra butikkernes bestillingsflows til kunderejsen, hvor deres fysiske butikker er bundet tæt sammen med webshoppen. Det gør nu, at de vækster internationalt.
Om Børnenes Kartel:
Børnenes Kartel, grundlagt i 2015, har landets største sortiment af legetøj og børneindretning. De er drevet af passion for leg og digital forståelse og åbner snart i Tyskland.
Kl. 10.55-11.35 – AI hjælper fremtidens handel
v/Martin Rud Ehmsen, CTO, Hesehus
AI kommer til at forandre jeres forretning. Men hvordan tager I kontrollen og sikrer at AI kommer til at forbedre jeres kunderejse og processer? Det og meget mere får du svar på i et oplæg, der kommer med konkrete eksempler på, hvordan fremtidens teknologi kommer til at forme e-handel.
Om Hesehus:
Hesehus er Danmarks førende e-handelshus. De udvikler prisvindende B2B- og B2C. Kunderne tæller blandt andre Matas, Babysam, Harald Nyborg, Kansas m.fl.
Kl. 11.45-12.25 – Den umulige forbruger
v/Dannie Kjeldgaard, Professor og Institutleder, Syddansk Universitet
Vi lever i en tid fyldt med modsætninger. Digitalisering buldrer derudaf, og alligevel er LP’er mere populære end nogensinde før. Bæredygtighed har kæmpe fokus, og alligevel går det langsomt på grund af økonomi. Få et indblik i hvilke mekanismer, der styrer nutidens forbrugere, hvordan deres købsmønstre påvirkes, og hvad man som butik stiller op med den umulige forbruger.
Om Dannie:
Dannie er professor i forbrug og marketing, og har i sin forskning af forbrugerkultur fokuseret på globalisering, bæredygtighed og samfundsmæssige tendenser.
Kl. 12.30-13.30 – Frokost, netværk og tak for i dag
______________________________________________________________________________
Tema: Digitalisering
Det Fynske Vækstbarometer analyserer, hvordan virksomheder på Fyn arbejder med inden for fem vækstindikatorer: Digitalisering, Bæredygtighed, Internationalisering, Professionalisering og Kerneressourcer. Læs Det Fynske Vækstbarometer her