Arrangement
Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens i en uforudsigelig tid
Strategisk fokus på modstandsdygtighed, forudsigelighed og stærkere kunderelationer er veje til at styrke virksomhedens resiliens – og dermed virksomhedens værdi. Og denne sammenhæng er i dag et vigtigt parameter for succes.
De konstante forandringer og udfordringer, som de fleste virksomheder står overfor, stiller nye og højere krav til virksomhedens forandringsparathed og modstandsdygtighed. Og her kan resiliens som strategisk tilgang, i stedet for et entydigt fokus på toplinjevækst, være med til at øge virksomhedens værdi betydeligt.
På seminaret ser vi nærmere på resiliens som strategisk tilgang, og hvordan du kan styrke din forretningsmodel, herunder effektiv anvendelse af data og styrkelse af virksomhedens digitale strategi. Derved kan du skabe en mere stabil, forudsigelig og værdifuld virksomhed til gavn for medarbejdere, kunder og ejerkreds.
Dagens program byder på en blanding af strategisk indsigt, succesfulde casestudier og praktisk rådgivning.
Du får:
- Viden om og redskaber til arbejdet med virksomhedens strategiske resiliens
- Konkurrencefordel via øget anvendelse af data og digitale strategier i virksomheden
- En inspirerende virksomhedscase med digitalt, strategisk fokus
Vi glæder os til at se dig.
Program
08.30: Ankomst og registrering
Kaffe & morgenmad
09.00: Velkommen
v/Fynsk Erhverv
09.05 Resiliens som genvej til at øge din virksomheds værdi
v/Michael Nørregaard Wilkens, Executive Advisor, Strategyzer
Det centrale i resiliens som strategisk tilgang er, at vi ved at forbedre forudsigeligheden i virksomhedens omsætning øger virksomhedens langsigtede stabilitet og dermed værdi. Men hvordan gør man det i virkeligheden, og hvad kræver det rent ledelsesmæssigt? Dét giver Michael sit bud på, når han deler ud af sine erfaringer og eksempler på best pratice baseret på mere end 200 strategiprocesser for danske virksomheder med en ambitiøs innovationsorden.
09.50: Styrk din digitale forretning og bring dine kunder og sælgere tættere sammen
v/Casper Stendal, Partner, Ecreo
B2B e-handel står fortsat med et kæmpe potentiale. Det handler ikke kun om onlinesalg men om at styrke hele salgsprocessen og kunderelationen. Mød Casper og bliv klogere på din virksomheds digitale modenhed, hvordan du kan gå fra et niveau til det næste, og hvorfor det kan være afgørende for dine sælgeres effektivitet samt din kundeloyalitet og konkurrenceevne.
10.30: Pause
10.50: HJHansen Recyclings digitale spring: Bæredygtighed og effektivitet gennem en ny kundeportal
v/Kasper Bay Simonsen, Segmentchef for industri, HJHansen Recycling
Hør Kasper fortælle om de forretningsmæssige gevinster HJHansen Recycling har opnået med deres nye kundeportal. En kundeportal, der ikke kun har digitaliseret en lang række af processer til fordel for leverandørerne, men som også har optimeret interne arbejdsgange og sat fokus på bæredygtighed.
11.20: Spørgsmål & afrunding
11.30: Tak for i dag
Netværk og frokost (til at tage med, hvis du har travlt)
____________________________________________
Tema: Digitalisering, bæredygtighed
Det Fynske Vækstbarometer analyserer, hvordan virksomheder på Fyn arbejder med inden for fem vækstindikatorer: Digitalisering, Bæredygtighed, Internationalisering, Professionalisering og Kerneressourcer. Læs Det Fynske Vækstbarometer her