Arrangement

Kundeklubber – samtykke og andre juridiske udfordringer

Med udgangspunkt i kundeklubber, gennemgår vi, hvad du skal være opmærksom på, når du håndterer samspillet mellem tilmelding, samtykke til nyhedsbreve, cookies og persondata, samt vilkår for klubben

På dette webinar vil du få svar på følgende spørgsmål:

  • Hvad er en kundeklub?
  • Kan du nøjes med én tjekboks til indhentelse af samtykke til medlemskab, nyhedsbrev og/eller cookies?
  • Hvad med såkaldte ”spypixels”, der registrerer, om kunden åbner nyhedsbrevet, hvad kunden klikker på og om det fører til et køb? Kræver det et samtykke?
  • Kan du betinge et medlemskab af, at kunden modtager dit nyhedsbrev?
  • Hvad du skal være opmærksom på, hvis du personaliserer nyhedsbrevet på baggrund af kundens tidligere valg?
  • Hvornår du bør slette oplysninger om kundens medlemskab, hvis fx kunden ikke længere er aktiv.
  • Kan du ændre (begrænse) kundens fordele, eller kan du nedlægge din kundeklub?
  • Hvor længe skal kunden kunne gøre brug af opsparede bonuspoints eller rabatter.
  • Skal bonuspoints kunne indløses kontant?
  • Hvilke vilkår bør du have i din kundeklub?